וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיה צרפתי היא הזוכה בתחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב 2015

18.2.2015 / 13:15

הוכרזה הזוכה לשנת 2015 בתחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב: מיה צרפתי עם הצעתה "היפה בנשים", סיפור אהבה בלתי אפשרי בין קצין אס.אס. ובין אסירה יהודיה באושוויץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיה צרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיה צרפתי מהחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב היא הזוכה בתחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב לשנת 2015, עבור הצעתה "היפה בנשים". התחרות השנתית התקיימה אמש, בציון עשור למותו של פרלוב ולהקמת הקרן. במסגרתה התחרות הוגשו הצעות לסרטים דוקומנטריים של סטודנטים מבתי הספר הגבוהים לקולנוע ואמנות. הסרט המוצע הזוכה, "היפה בנשים", מספר את סיפורן של האחיות ציטרון - הלנה הצעירה מבין האחיות שבתה את ליבו של פרנץ וונטש, קצין האסאס, וכך הצליחה להציל את אחותה, רוזינקה, מתאי הגזים, אך לא את שני ילדיה.

בחבר השופטים נמנו העיתונאי אלון עידן, הבמאי והתסריטאי גבריאל ביבליוביץ, נציג קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות יואב אברמוביץ', מנהלת דוקו ואקטואליה של שידורי קשת עדי גרתי-נער, והעורכת והמפיקה, בתו של דוד, יעל פרלוב. גובה מענק הקרן עומד על שווי 40 אלף ש"ח.

בנימוקי השופטים נכתב: "מדובר בסיפור יוצא דופן, שהוא למעשה סיפור אהבה בלתי אפשרי בין קצין אס.אס. ובין אסירה יהודיה באושוויץ. העדויות המצולמות מספקות שפע של אפשרויות קולנועיות ולכן אנחנו בטוחים שבסופו של תהליך יעמוד מולנו סרט שלם, חשוב ומרגש. אנחנו רוצים לציין לשבח את הצעתו של עידו חן לסרט 'מגמגם בשטף'. ההחלטה הייתה קשה, ההצעות היו טובות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully