וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות להקת פוסי ריוט "נקברות בחיים" בקליפ חדש

18.2.2015 / 17:24

"I Can't Breath", השיר הראשון באנגלית של להקת הפאנק-רוק הרוסית מוקדש לזכרו של אריק גארנר, שנחנק למוות בידיהם של שוטרים בעיר פרגוסון. "אנחנו מקדישות את השיר לכל האנשים בעולם שסובלים מאלימות וטרור שמתואם על ידי הממשל", מצהירות חברות הלהקה

פוסי ריוט. : מתוך עמוד הפייסבוק של הלהקה, צילום מסך
מוציאות את המחאה מחוץ לרוסיה/צילום מסך, : מתוך עמוד הפייסבוק של הלהקה

חברות להקת הפאנק-רוק הרוסית "פוסי ריוט" חשפו היום (רביעי) קליפ לשיר חדש, המוקדש לזכרו של אריק גארנר (43), אפרו-אמריקאי, אב לשישה ותושב סטטן איילנד, שנחנק למוות על ידי שוטרים ממשטרת ניו יורק אחרי שנעצר כשהוא אינו חמוש. סיפורו של גארנר הצית מחאות ענק בעיר פרגוסון ובמקומות נוספים בארה"ב, בהם הפגינו אנשי הקהילה השחורה ותומכים רבים נוספים כנגד האלימות המשטרתית והפגיעה באנשים לא חמושים.

מילותיו האחרונות של גארנר "אני לא יכול לנשום" הפכו לסמל המחאה כנגד האלימות המשטרתית, ואומצו גם לשם השיר החדש של הלהקה. בקליפ נראות חברות הלהקה, טטיאנה טולוקוניקובה ומאשה אליוחינה, כשהן שוכבות על אדמת רגבים ולבושות במדים של המשטרה הרוסית. לאט לאט הן מכוסות באדמה שמושלכת עליהם מלמעלה עד שהן נקברות בחיים. "I Can't Breath" הוא השיר הראשון של הלהקה באנגלית וההחלטה להקליטו התקבלה אחרי החלטת חבר המושבעים במשפט שנערך בעקבות המקרה, שבו קבעו כי אין להרשיע את השוטר שאחראי למותו של גארנר.

פוסי ריוט. : מתוך עמוד הפייסבוק של הלהקה, צילום מסך
יוצאות כנגד האלימות הממסדית/צילום מסך, : מתוך עמוד הפייסבוק של הלהקה

"השיר הזה מוקדש לאריק ולכל האנשים מרוסיה ומארה"ב ומרחבי העולם כולו שסובלים ממדיניות של טרור - נהרגים, נחנקים, נאסרים ומתים בגלל אלימות מתואמת על ידי הממשל", נכתב בהצהרה שהוצמדה לשיר. "אנחנו מקווים שהמילים הללו יאפשרו לכולם לעמוד יחד איתנו כנגד רשויות שפועלות באמצעים של כוח, הפחדה, השפלה ורצח"

חברות "פוסי ריוט" לא חדשות לפרובוקציות ומחאות. בעבר שהו שנתיים במאסר לאחר שהביעו את מחאתן כנגד מדיניותו ומעשיו של הנשיא ולדימיר פוטין. אחרי מאבק ציבורי ממושך שוחררו חברות הלהקה בדצמבר 2013, ומאז כבר הספיקו להקליט שיר מחאה חדש כנגד משטרו של פוטין.

עוד באותו נושא

צפו: הקליפ החדש והשערורייתי של "פוסי ריוט"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • פוסי ריוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully