וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2015: מה אומרות סוכנויות ההימורים?

22.2.2015 / 6:29

כמה כסף תקבלו אם תהמרו על מייקל קיטון, מה הסיכוי שג'ניפר לורנס שוב תיפול ולמה מסתמן שגם הפעם נפסיד את האוסקר? כל יחסי ההימורים לקראת הערב הנוצץ

יח"צ - חד פעמי
בקטגוריית המשחק, בה מתקשים לעתים העיתונאים להחליט בין מייקל קיטון מ"בירדמן" ואדי רדמיין מ"התיאוריה של הכל", סבורות הסוכנויות כי ידו של הצעיר הבריטי תהיה על העליונה

אנשי תקשורת רבים טוענים שהשנה המירוץ לאוסקר צמוד מכדי שאפשר יהיה לחזות מה יתרחש בקטגוריות המרכזיות שלו, אבל בתעשיית ההימורים אין דבר כזה שאי אפשר לשים כסף על משהו. אז גם השנה, עסקים כרגיל, והמנחשים מסביב לעולם שמוזמנים לנבא מי תזכה בליגת האלופות ומי יהיה המועמד הרפובליקאי לנשיאות, יכולים גם להמר מי יזכו בפסלונים המוזהבים.

באתר Predictwise אפשר למצוא שקלול של יחסי ההימורים שמעניקות עשרות סוכנויות שונות לטובת אותם מעוניינים. לפיהם, הקרב על הסרט הטוב ביותר פחות שקול מכפי שמציירת התקשורת. ל"בירדמן", לדבריהם, יש יתרון משמעותי על "התבגרות"- 66.3 אחוז סיכויי זכייה לסרטו של איניאריטו לעומת 32.1 לזה של לינקלייטר. לשאר המועמדים, כולל "צלף אמריקאי" ו"משחק החיקוי" יש סיכויים של שברירי אחוזים בלבד, והאנדרדוג הגדול מכולם הוא "סלמה" – מי שישים עליו אלף דולר יהפוך למיליונר בין לילה במקרה הבלתי סביר שהוא יחולל סנסציה.

גם במירוץ לפרס הבימוי, הסוכנויות חוזות כי יש פייבוריט ברור – סיכויי הזכייה של איניאריטו עומדים על 61 אחוז, ושל לינקלייטר על 38 אחוז בלבד. את שאר המועמדים, הן לא סופרות בכלל.

בקטגוריית המשחק, בה מתקשים לעיתים העיתונאים להחליט בין מייקל קיטון מ"בירדמן" ואדי רדמיין מ"התיאוריה של הכל", סבורות הסוכנויות כי ידו של הצעיר הבריטי תהיה על העליונה – סיכוייו עומדים על 82 אחוז, לעומת 16.8 לכוכב האמריקאי. בשאר קטגוריות המשחק, מיישרים המהמרים קו עם החזאים בכלי התקשורת וגורסים כי זהות המנצח כבר ברורה. ג'וליאן מור ("עדיין אליס") בקטגוריית השחקנית הראשית, פטרישיה ארקט ("התבגרות") בקטגוריית שחקנית המשנה וג'יי.קיי סימונס ("וויפלאש") בקטגוריית שחקן המשנה נהנים מסיכויי זכייה של יותר מ-99 אחוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צועד בביטחה לפני "התבגרות". מתוך "בירדמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
בקטגוריית המשחק, בה מתקשים לעתים העיתונאים להחליט בין מייקל קיטון מ"בירדמן" ואדי רדמיין מ"התיאוריה של הכל", סבורות הסוכנויות כי ידו של הצעיר הבריטי תהיה על העליונה

הסוכנויות מעריכות גם כי ודאי שפרס הצילום יילך ל"בירדמן" (96 אחוז סיכויי זכייה), ופרסי עיצוב התלבושות ועיצוב ההפקה ל"מלון גרנד בודפשט" (מעל 90 אחוז סיכויי זכייה בשני המקרים). הן פחות בטוחות לגבי קטגוריות התסריט. בקרב על התסריט המעובד, "משחק החיקוי" מוליך בביטחה עם 76.4 סיכויי זכייה, אבל "וויפלאש" נושף בעורפו עם 18.8 אחוז. בגזרת התסריט המקורי, "בודפשט" צועד בראש עם 66.9 אחוז, אך "בירדמן" דולק מאחוריו עם 30 אחוז. גם בקטגוריית המוזיקה המקורית, יש עדיין מתח מסוים – הסיכויים של "התיאוריה של הכל" עומדים על לא פחות מ-70 אחוז, אך ל"בודפשט" יש 26.7 אחוז ולכן גם סיכוי להפתיע. כנ"ל לגבי קטגוריית העריכה – "התבגרות", הפייבוריט של התקשורת כאן, מוביל עם 73.5 אחוז, אך "וויפלאש" לא אומר נואש עם 23.5.

גם בקטגוריית הסרט הזר, הסוכנויות עוד מרשות לעצמן להריח הפתעה. הפייבוריט הפולני "אידה" ניצב עם סיכויי זכייה של 77.9 אחוז, אך ל"לוויתן" הרוסי יש 16.0 ואפילו "סיפורים פרועים" הארגנטינאי עוד איכשהו בתמונה, עם חמישה אחוזים. במלחמה על הפרס לסרט האנימציה הארוך, "הדרקון הראשון שלי 2" מעופף לו עם 83.6 סיכויי זכייה, אך ל"שישה גיבורים" יש 15 אחוז כך שהוא עוד בתמונה. במאבק על הפרס לסרט התיעודי הארוך, מצב העניינים ברור יותר לפי יחסי ההימורים – "סיטיזןפור" שולט עם כמעט תשעים אחוז סיכויים לזכייה. כך גם "בין כוכבים" בקטגוריית האפקטים ו"גלורי" מ"סלמה" בקטגוריית השיר.

לעומת זאת, הסוכנויות מזהות מירוץ צמוד ומותח להפליא בקטגוריה שהקהל והתקשורת בדרך כלל לא מייחסים לה חשיבות רבה: האיפור ועיצוב השיער. זה המקום היחיד בו שני מועמדים נהנים מיחס שווה לחלוטין: הן ל"בודפשט" והן ל"פוקסקצ'ר" יש סיכויי זכייה של 46.1 אחוז בדיוק. גם "שומרי הגלקסיה", עם שבעת האחוזים שלו, לא אמר את המילה האחרונה.

לפני סיכום, הנקודה הישראלית: למרות הרצון המקומי לראות את "איה" הנפלא זוכה בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר ומביא לארץ פסלון ראשון, הסוכנויות מבטלות את האפשרות ומעניקות לו סיכוי קלוש של 0.8 אחוז בלבד. "שיחת טלפון" הבריטי הוא הפייבוריט שלהם, עם סיכויים של 87.4.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מלון גרנד בודפשט. פורום פילם,
הקטגוריה הצמודה מכולם: האיפור ועיצוב השיער. מתוך "מלון גרנד בודפשט"/פורום פילם
אפשר גם לשים כסף על כך שקנייה ווסט ישחזר בטקס האוסקר את מה שהוא אוהב לעשות בגראמי ויתפרץ לבמה במהלך הענקת אחד הפסלונים

לסיום, כמו בכל שנה, גם הפעם מוזמן הקהל להשתעשע בהימורים קצת פחות אמנותיים. למשל, מי שישים מאתיים דולר על כך שעדשת המצלמה תתפוס חיבוק בין ג'ניפר אניסטון ואנג'לינה ג'ולי, יקבל אלפייה. הסיכוי שהזוכה בפרס השחקנית הראשית תבכה על הבמה הוא כמעט ודאי, וזה שהזוכה בקטגוריה הגברית המקבילה יזיל דמעות עומד על חמישים אחוז. הסיכוי שאחד מהם יאמר מילה לא נאותה בזמן נאומו ניצב על 25 אחוזים.

אפשר גם לשים כסף על כך שקנייה ווסט ישחזר בטקס האוסקר את מה שהוא אוהב לעשות בגראמי ויתפרץ לבמה במהלך הענקת אחד הפסלונים – הסיכויים לכך לא גבוהים כמובן, ועומדים על כשמונה אחוזים. רעי הלב יכולים גם להמר על כך שגם ג'ניפר לורנס תשמור על הגחלת, ותמעד מתישהו לאורך הערב. במקרה זה, הסיכויים לכך לא נמוכים בכלל: כ-33 אחוז.

מי שמרגישים שזה יום המזל שלהם יכולים לנבא שבמידה ויקטוף הפרס, ריצ'רד לינקלייטר יכריז כי יחכה 12 שנה לפני שיישא את נאום הזכייה. הסיכוי לכך: שבעה אחוזים. אלה גם בערך הסיכויים שרוזמונד פייק, המועמדת על "נעלמת", תגיע לטקס בשמלה בצבע סגול. אם בשלב זה נשברתם והתחלתם להשתעמם, תוכלו לעבור להימורים בינלאומיים על פוליטיקה ישראלית. פה, סבורות הסוכנויות כי נתניהו הוא הבירדמן המקומי, ומעניקות לו סיכויים של 80 אחוז לשמור על כיסאו.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully