וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 שנים אחרי: הצצה ראשונה להמשך של "מועדון קרב"

22.2.2015 / 16:31

הרומן הגרפי שיתאר את המשך קורותיו של הגיבור ללא השם, מתרחש תשע שנים אחרי עלילת הספר. ששת העמודים הראשונים מתוכו מגלים כי הגיבור ומרלה התחתנו והביאו ילד לעולם, אך מתחת לפני השטח ממשיך חוסר היציבות לכרסם בחייהם

מועדון קרב 2. מתוך מגזין פלייבוי, צילום מסך
פיצול האישיות חוזר/צילום מסך, מתוך מגזין פלייבוי

כמעט שני עשורים אחרי שספר הביכורים שלו ראה אור, חושף הסופר צ'אק פלאניוק לראשונה קטעים מספר ההמשך ל"מועדון קרב". הספר, שבמרכזו ביקורת נוקבת על תרבות הצריכה האמריקאית, עובד ב-1999 לסרט בבימויו של דיוויד פינצ'ר ובכיכובם של אדוארד נורטון ובראד פיט. על אף שהצלחתם הכלכלית של הספר ושל הסרט הייתה מינורית יחסית, בנה סביבו מותג "מועדון קרב" מעמד קאלט שהפך אותו פופולרי מתמיד בסוף שנות ה-90.

ספר ההמשך של פלאניוק יהיה למעשה רומן גרפי בעשרה חלקים, שיתאר את המשך קורותיו של הגיבור ללא שם שעמד במרכז הספר, תשע שנים אחרי האירועים המתוארים בו. בששת העמודים הראשונים שפורסמו אנחנו לומדים ששמו של הגיבור הוא כעת סבסטיאן, והוא מנהל את חייו הרגילים לצד מרלה סינגר, כשלשניים גם ילד בן 9. למרות מה שנראה כמו חיי השגרה המשעממים של מעמד הביניים, מהם סלד כל כך טיילר דרדן, מתגלה שמתחת לפני השטח מכור סבסטיאן לתרופות מרשם ומריחואנה רפואית. מרלה עצמה משתעממת מאד מחיי היומיום, ובנם של השניים כבר משחזר את נעוריהם הקיצוניים בעודו מייצר ניסויים באבקת שריפה.

מועדון קרב 2. מתוך מגזין פלייבוי, צילום מסך
העמוד הראשון של הספר החדש/צילום מסך, מתוך מגזין פלייבוי

כזכור, הגיבור בסרט ובספר סובל מפיצול אישיות חריף, שגורם לו להאמין כי הצד המרדני שבו הוא אדם בשם טיילר דרדן. על מנת להתמודד עם חייו המשעממים והבודדים הוא מקים מועדון שבו גברים מגיעים להילחם זה בזה עד זוב דם כדי להרגיש חיים. פלאניוק מתכנן לפרסם את כל חלקי הרומן במהלך שנת 2015.

לקריאת יתר העמודים שפורסמו, לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully