וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות הפופ שהגדירה מיניות ומגדר מחדש: שנות השמונים מקבלות את הכבוד הראוי מכיוון לא צפוי

גרייס ג'ונס, בוי ג'ורג', אנני לנוקס - כולם היו חלק מתרבות הפופ של האייטיז וכולם ייצגו דימוי קווירי בעל אופי מיני שלא ראינו קודם. אז מה זה בעצם מגדר והאם מיקיאגי היה חלוץ? צפו בהמלצה היומית, טקסט פוליסמי

מערכת וואלה!

יום שני-

הי שועלי תרבות!

והיום בפינת התרבות, שאוט אאוט לשלושה נושאים שממשיכים להעסיק את טובי המדענים עד היום: מגדר, מיניות ואייטיז. כן, האיזורים המרתקים הללו משכו גם את "החוג לתולדות המוזיקה" שיארח הערב (שני) הרצאה שתעסוק בשינוי הקווירי שמוזיקת הפופ של שנות השמונים החדירה לזרם המרכזי, או במילים אחרות, איך פרדי מרקיורי מחופש לאישה ושר "I Want To Break Free" הוא דימוי בלתי נפרד מתרבות הפופ, ומה זה אומר.

חשבו על זה רגע - במהלך שנות השמונים, הפופ המיינסטרימי ומצעדי הפזמונים התמלאו אט אט באמנים בעלי חזות ודימוי קווירי; ג'ו ג'קסון ומוריסי הציגו מודלים שונים של גבריות ומשיכה מינית, בזמן שבוי גו'רג' ופיט ברנס אימצו מראה דראגיסטי דה לוקס לפי הספר. אנני לנוקס טישטשה את המגדר שלה עם תספורת קצוצה וכתומה וגרייס ג'ונס האחת והיחידה עשתה את המובן מאליו והפכה את עצמה לסוג של יישות על-מגדרית (ועל-זמנית).

בפרספקטיבה עכשווית אפשר להגיד שגם כאן בישראל לא פיגרנו הרחק מאחור, עם להקות כמו נוער שוליים והסולן מיקיאגי שהתאפיין בקול גבוה ובגדים שלא מהעולם הזה - שני מאפיינים שלא ראינו, לא אצל זמרים כמו אדם (לימים יצא מהארון) ולא אצל להקות כמו בנזין (תזכורת: הסולן היה יהודה פוליקר, אף הוא יצא מהארון).

בהרצאה שתיערך כאמור הערב במועדון הרדיו EPGB בתל אביב, (כחלק מסדרת "החוג לתולדות המוזיקה"), ניצן פינקו תרצה לכם ותסביר מה איפשר את כל השינויים המהפכניים האלה, לאן כל כוכבי העל שהזכרנו נעלמו ומהי המורשת שהם השאירו מאחוריהם.


מיניות ומגדר בחוג לתולדות המוזיקה, שני, 23.2, 20:00, רדיו EPGB (שד"ל 7), 20/30 שקלים.

לעוד פרטים כנסו לעמוד האירוע בפייסבוק

והנה ציטוט יפה:

As far as i'm concerned, being any gender is a drag - Patti Smith.


הולכים לחוגים על מגדר ומיניות על בסיס שבועי? ספרו לנו בפייסבוק אם אתם חייבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully