וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם מיקה קרני

4.3.2015 / 6:25

לקראת צאת אלבומה החדש "לצעוק בשקט", מיקה קרני בוחרת את האלבומים שהשפיעו עליה יותר מכל, ובהם ג'וני מיטשל, בוב דילן ואפילו מוצרט. האזינו לבחירות

מוצרט - רקוויאם

בגיל 6 התחלתי לנגן בכינור. מוזיקה קלאסית היתה כל עולמי ועד לנערותי שמעתי בעיקר קלאסית. במיוחד אהבתי את מוצרט. לאבי היו הרבה אלבומים של מוזיקה קלאסית, אחד מהם אהבתי במיוחד: הרקוויאם של מוצרט בביצוע הפילהרמונית של ברלין עם מקהלה מטורפת. הייתי מאזינה ובוכה מרוב יופי.

Joni Mitchell - Blue

אהבה גדולה שלי מנערות ועד היום היא ג'וני מיטשל. התקליט "Blue" התגלגל לידיי מחבר לתיכון וטבעתי בצליליה של ג'וני, במילותיה, בגיטרה שלה, בפסנתר, במינימליזם הכל כך מדויק הזה שלה, בטבעיות הגמורה.

Bob Dylan - Hurricane

את כל אלבומיו של דילן קיבלתי מחבר קרוב שירד מהארץ והוריש לי את אוסף התקליטים שלו. בטרם הבנתי מילה, אהבתי והתחברתי לצליל של דילן, להרגשה שהשירים שלו, המוזיקה שלו, הגיטרה והשירה מעבירים. זה היה דבר כל כך שלם בעיניי ולקח אותי לעולם חדש. הייתי בת 16. בשנים יותר מאוחרות טרחתי גם להבין את המילים.

Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu

אלבום שאהבתי מאוד. בערך כשהייתי בת 20 שמעתי את הקולות האלה עם השירים המדהימים. ערימה של אנשים מוכשרים ומאוד מגניבים ששרים ומנגנים יחד. היה בזה משהו קסום בעיניי. הביחד הזה במוזיקה, בשירה, בנגינה - אין סולן, יש ארבעה סולנים.

אלבומים ישראלים שאני זוכרת כפסקול חיי היו: "מאחורי הצלילים" של גרוניך וכספי, שאחי הביא הביתה והחרמתי לו באיזה שלב.

אהוד בנאי והפליטים, שראיתי בהופעה בצמח באיזה קיץ ואז בפארק אשכול, ומיד רצתי לקנות את האלבום. אהבתי את המילים של אהוד ואני ממשיכה לאהוב עד היום. הוא צייר לי רגעים מהחיים שלו שהיה נדמה לי שהייתי ממש חלק מהם, למרות שאין לי בפועל שום קשר אליהם.

החלונות הגבוהים הוא עוד אלבום מופת ישראלי. שמוליק קראוס, אריק איינשטיין וג'וזי כץ הזמרת הישראלית הכי אהובה עליי. שירים מדהימים, עיבודים מדהימים, קולות מדהימים. וכל הווייב של השלישיה הזאת שיכולת לשמוע כל אחד מהם כאילו הוא הסולן.

מתי כספי ושלמה גרוניך - ציור

אהוד בנאי והפליטים - עיר מקלט

החלונות הגבוהים - אינך יכולה

מיקה קרני תשיק את אלבומה החדש ב-9 במרץ בזאפה הרצליה. אורח מיוחד: יוני רכטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully