וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: התוכנית הבריטית בה מהפנטים אנשים "מבצעת הונאה"

8.3.2015 / 17:26

התוכנית הבריטית החדשה "You're Back In the Room", בה נראים אנשים כמהופנטים, נחשדת על ידי מומחים בביצוע הונאה. מתמודדים בתוכנית מתחרים על פרס כספי לאחר שמהפנט טען כי "פרץ" למוחם

צילום מסך

תוכנית חדשה של רשת ITV הבריטית, "You're Back In the Room" שמה, שבה נראים אנשים כמהופנטים, נחשדת על ידי מומחים בביצוע הונאה. מתמודדים בתוכנית מתחרים על פרס כספי לאחר שלכאורה נכנסו למצב של טראנס היפנוטי על ידי מהפנט שטוען כי "פרץ" למוחם. קית' בארי האירי, המוגדר כמהפנט, טוען כי הוא שותל רעיונות במוחם של מתנדבים, ומשכנע אותם למשל שהמכנסיים שלהם ילחצו להם בכל פעם שישמעו פעמון, או שהם ידחפו את פניהם לתוך עוגה בכל פעם שישמעו מלה מסוימת.

אולם היפנותרפיסטים קליניים שמטפלים במצבים כמו חרדה טוענים כי "שטיפת המוח הטלוויזיונית היא שטות, ויכולה לגרום לניצול אנשים פגיעים". המטפל מארק פאוורלט אמר לדיילי מייל כי "זה לא נכון להגיד שאפשר 'לפרוץ' למוח של מישהו. אתה לחלוטין לא יכול לגרום לאנשים לעשות דברים שהם לא רוצים לעשות. אנשים מהופנטים נמצאים במצב רגוע מאוד, שגורם להם להיות פתוחים לרעיונות חיוביים. אבל הדבר האחרון שתוכנית כזאת רוצה הוא אנשים רגועים – מכיוון שהם לא יהיו מסוגלים לבצע את המשימות כנדרש". פאוורלט הוסיף כי מתמודדים בתוכנית, שמנחה פיליפ שופילד, לא היו "בשליטתו" של קית' בארי, אלא העמידו פנים. "האנשים על הבמה רוצים לבדר ורוצים לזכות בכסף", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך התוכנית "You're back in the room"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארי, מצידו, אמר לדיילי מייל: "ברור שיש הבדל עצום בין שימוש בהיפנוזה כטיפול להיפנוזה כבידור. כל המתמודדים היו מהופנטים. במקרים רבים הם ויתרו על הפרס הכספי, דבר שלא עושים בדרך כלל, אלא אם כן הם היו מהופנטים". רשת ITV, שתשדר את הסדרה בת ארבע הפרקים, מסרה בתגובה לדיילי מייל: "הדאגה למתמודדים תמיד היתה בחשיבות עליונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully