וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעצר" של יאיר אגמון יתחרה בפסטיבל טרייבקה 2015

9.3.2015 / 13:34

סרט הביכורים של יאיר אגמון ישתתף בתחרות הקולנוע הקצר של פסטיבל טרייבקה בניו יורק, ויתחרה מול סרטים מ- 18 מדינות. הסרט מתאר מציאות מקבילה שבה הצבא הפלסטיני כובש ורודה במשפחות יהודיות

יח"צ - חד פעמי

נציגות ישראלית בפסטיבל טרייבקה 2015. "המעצר", סרטו הראשון של יאיר אגמון, תלמיד שנה ד' בביה"ס סם שפיגל, יתמודד בתחרות הסרט הקצר בפסטיבל ויתחרה מול סרטים מ-18 מדינות.

"המעצר" מתאר מציאות מקבילה, שבה הצבא הפלסטיני כובש ורודה במשפחות יהודיות. יאיר אגמון מספר על הסרט: "כבר בזמן שירותי בצבא, כקצין ביחידה קרבית, וביצעתי מעצרים רבים בעיר שכם ובכפרים הסמוכים לה, התעסקתי בשאלה 'ומה אם זה היה הפוך?'. אני זוכר את עצמי, בודק את התעודות של הערבים, וחושב לעצמי 'ומה אם זאת הייתה אמא שלי שעומדת כאן, מול חייל פלסטיני?'. כשהתחלתי את לימודי הקולנוע שלי, נחשפתי למרחב קולנועי ישראלי - עצום ומשפיע ש'חוגג' על הכיבוש. אינספור במאים שמאלנים, ביימו אינספור סרטים שמאלניים, על חיילים רכים והומניסטים, שההקשר הפוליטי והצבאי שבו הם נתונים - הופך אותם לאלימים. הז'אנר הפך לקלישאה. די מהר הבנתי שהבמאים השמאלנים הללו לא באמת רוצים שהכיבוש ייפסק. הרי בלעדיו - על מה הם יעשו סרטים?".

מסם שפיגל נמסר: "בית הספר סם שפיגל שחוגג בימים אלו 25 שנים להקמתו, מצרף התמודדות מעניינת נוספת לייצוג הקולנועי הישראלי בעולם ומקווה שזו תצטרף לשורה ארוכה של זוכים מבין בוגריו".

פסטיבל הסרטים טרייבקה הוא פסטיבל סרטים שנוסד בשנת 2002 על ידי ג'יין רוזנטל ורוברט דה נירו בעקבות פיגועי הטרור שהתרחשו ב-11 בספטמבר 2001 והביאו לנפילת מגדלי התאומים ולפגיעה בשכונת טרייבקה הסמוכה למגדלים. מטרתו של הפסטיבל הוא לעזור בשיקום אזור מנהטן התחתית. בשנה שעברה זכה "אפס ביחסי אנוש" בפרס חבר השופטים לסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully