וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 101: התשובה הקודרת והעגומה לפארל וויליאמס

11.3.2015 / 6:22

שלל קאמבקים מרגשים מדת' קאב פור קיוטי ועד למיי מורנינג ג'אקט וגם: זמר מבטיח אחד שלא ממש יכול להיות שמח וקאבר אפל ללהיט מ"ריקוד מושחת". בלוג הרוקנרול של מני אבירם

Death Cab for Cutie - No Room In Frame / The Ghosts of Beverly Drive

היחסים שלי עם דת' קאב פור קיוטי, הלהקה עם אחד מהשמות הטיפשיים בהיסטוריה, ידעו עליות ומורדות מאז שפרצה לחיי בשנת 1998 עם אלבום הבכורה שלה Something About Airplanes" ". את החלק של העליות אני זוקף בעיקר לאלבום המצוין של בן גיבארד וחבורתו מ-2003, "Transatlanticism" ולממשיך דרכו "Plans" מ-2005, כשגם "Give Up", האלבום הבודד של הפוסטל סרוויס, פרויקט הצד של גיבארד, עזר לתחזק את הזוגיות.

אחרי "Plans" התחיל להימאס לי מהם, ושני האלבומים שהגיעו אחריו ממש איכזבו (אותי). החודש, אחרי ארבע שנות הפסקה, הלהקה מבלינגהאם וושינגטון חוזרת עם אלבום מספר 8, "Kintsugi", וגם אם לא התכוונתי להתעלם ממנו לגמרי, הגיע הסינגל הראשון "Black Sun" ורק חיזק אותי בהחלטתי שלא להביט לאחור. אלא שעכשיו הגיעו שני השירים האלה, והם קצת דת' קאב של פעם, מוזיקלית וטקסטואלית, ואני משאיר פתח לתקווה. כן, זה מגה מיינסטרים, אבל לבו הסדוק של גיבארד כבר הצדיק את עצמו בעבר, ויתכן שמהפרידה שלו מזואי דשאנל עוד ייצאו דברים טובים.

ויש עוד: האלבום המופתי של מרק קוזלק, "Benji", מסתיים בשיר "Ben's my Friend", שבמרכזו היחסים של קוזלק עם חברו המצליח יותר גיבארד. השניים הופיעו יחד לאחרונה, ועשו ביצוע אקוסטי יפה של "Such Great Heights" של הפוסטל סרוויס.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

Sun Kil Moon - Ali/Spinks 2

הנה קוזלק עצמו עם עוד שיר חדש (אחרי "The Possum") מתוך אלבומו הבא "Universal Themes", שייצא בתחילת יוני. האווירה אווירת "בנג'י" עם נגיעות סוניק יות' (אולי כי סטיב שלי משתתף באלבום) וזרם התודעה שלו ממשיך לזרום ולזרום - חפשו את המילים ורפרנסים תרבותיים למכביר.

Built To Spill - Living Zoo

אחד הקאמבקים המוצדקים ומשמחים של השנים האחרונות הוא זה של בילט טו ספיל, שיוציאו בסוף אפריל את "Untethered Moon", אלבום ראשון מזה שש שנים. הלהקה מאיידהו שנולדה ב-1992 והפכה ליקירת אינדי שאף פעם לא עשתה את זה בליגה של הגדולים, זוכה בשנים האחרונות לעדנה במובן הזה שלא מעט להקות חדשות שואבות ממנה השראה ומנסות להתחבר לסאונד המאד מיוחד וייחודי שלה. מזל שאת הקול של דאג מארץ' אי אפשר לחקות. הנה השיר הראשון מתוך האלבום החדש והמאוד מצופה.

My Morning Jacket - Big Decisions

ועוד קאמבק מעורר ציפיות הוא זה של מיי מורנינג ג'אקט, שיחזרו במאי עם אלבום מספר שבע שלהם, "The Waterfall". ארבע שנים חלפו מאז "Circuital" המוצלח, וג'ים ג'יימס וחבורתו מלואיסוויל מבטיחים להמשיך לעשות כבוד להיסטוריה של המוזיקה. אם הסינגל הראשון, האייטיזי והסוחף הוא סימן לבאות, אשרינו.

Only Real - Can't Get Happy

הנה השיר המעיף של ניאל גאלווין האנגלי, אחד השמות הכי מסקרנים של 2015, שיוציא את אלבום הבכורה שלו "Jerk At The End Of The Line" בסוף החודש. הדבר הראשון שקופץ לראש - חוץ מזה שמדובר בתגובה הקודרת (טקסטואלית) לפארל, הוא כמובן מייק סקינר, וחובת ההוכחה על גאלווין.

Black Honey - Madonna

עדיין באנגליה, הנה הקטע החדש של בלאק האני הברייטונים, עוד הבטחה ל-2015.

Theo Verney - Mountain Rose

גם תיאו וארני מייצג את ברייטון, ובשיר החדש והמעולה שלו הוא יותר רגוע מבעבר, קצת באווירת ג'ק ווייט פוגש את דה וור און דראגז. מתוך אי.פי חדש שייצא בקרוב.

Speedy Oritz - The Graduates

חברי ספידי אורטיז החמודים יוציאו באפריל את אלבומם השני, "Foil Deer", והנה טעימה ממנו. סיידי דופואה משקשקת בין פייבמנט לבילט טו ספיל ההם.

Warpaint - No Way Out (Redux)

שיר חדש של וורפיינט, הרכב הבנות מקליפורניה, שבעיני מתעלה על מה שקיבלנו באלבום האחרון והמעוטר שלהן. אם מישהו מחפש את אחת ההשפעות המשמעותיות על נינט 2015, הנה הן.

Father John Misty - Heart Shaped Box

תואר קאבר השבוע הולך לביצוע הרדוף של איש השעה פאדר ג'ון מיסטי לשיר הרדוף מלכתחילה של נירוונה. מקווה שכבר שמתם יד על האלבום החדש והמבריק של מיסטי,"I Love You, Honeybear" .

YAK - Something On Your Mind

YAK האנגלית היא הלהקה הנכונה של הרגע, ונותר לי רק לרחם על הלהקה האנגלית בעלת השם הדומה Yuck, שכמעט עשתה את זה לפני כמה שנים אבל בסוף נדחקה לשולי ההיסטוריה. אבל נניח לרגע את ההייפ בצד, כי הביצוע שלהם ללהיט של קארן דאלטון מ-1971 בהחלט ראוי, והוא בי סייד מוצלח לסינגל הראשון והמוצלח שלהם "Hungry Heart". יאק יחממו את הסטרוקס בהופעה שלהם בהייד פארק ביוני הקרוב. גם בק, פיוצ'ר איילנדס וטמפלס יהיו שם.

Ryan Adams & Natalie Prass - She's Like The Wind

הנה חובב הקאברים הידוע ראיין אדמס והפרטנרית בסיבוב ההופעות הנוכחי שלו - נטלי פראס הלוהטת - עם הביצוע שלהם לסלואו הבלתי נשכח של פטריק סווייזי מ"ריקוד מושחת".

Chelsea Lankes - Too Young to Fall in Love

וקאבר אחרון בחסות צ'לסי לנקס. היא אמנם מטקסס, אבל זה לא מפריע לה לעשות גרסת אלקטרופופ ללהיט האייטיזי של מוטלי קרו תנצב"ה. הנה הקאבר וגם המקור.

פצצה מהעבר

כן, כבר כתבתי בעבר על אהבתי הממש לא מפתיעה למאד סיזן, הסופרגרופ הסיאטלית שאיחדה בין ליין סטיילי מאליס אין צ'יינז למייק מקרידי מפרל ג'אם לבארט מרטין מסקרימינג טריז לג'ון בייקר סונדרס (וגם מרק לאנגן היה שם כמובן) והוציאה רק אלבום אחד. "Above" הוא שמו והוא נולד השבוע לפני 20 שנים, שבהן נאלצנו להיפרד לתמיד גם מסטיילי וגם מסונדרס. המוזיקה עדיין כאן, והקליפ הזה בהופעה קצת שובר את הלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully