וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכת פרס אקו"ם חנה גולדברג על "דרך השלום": "העברית לא משהו, יש הרבה מה למחוק"

שגיא בן נון וטלי קיים

10.3.2015 / 22:15

הפזמונאית חנה גולדברג עמדה במוקד טקס פרסי אקו"ם ה-57 שנערך הערב (שלישי), כשהעבירה ביקורת על הלהיט של פאר טסי. מעל הבמה העבירה גולדברג גם ביקורת מרומזת נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו

כתבים: שגיא בן נון וטלי קיים, צילום: אבי כהן, עריכה: מאיה בן ניסן

טקס פרסי אקו"ם ה-57 התקיים הערב (שלישי) בבית החייל בתל אביב. בטקס הוענק פרס על מפעל חיים בתחום הזמר העברי לפזמונאית חנה גולדברג ולמלחין אפי נצר. כל אחד מהם יקבל 35 אלף שקלים.

רגע לפני תחילת הטקס, שאלנו את גולדברג מה דעתה על הלהיט הגדול "דרך השלום" ששר פאר טסי, כתב והלחין אבי אוחיון והפיק ועיבד זוכה אחר בפרס אקו"ם השנה, יעקב למאי. גולדברג העבירה ביקורת על הלהיט. "כשאני מקשיבה לשירים אני נורא נורא מקשיבה למילים. יש איזה קלות של כתיבה. לא יודעת, אנשים נורא קלה להם הכתיבה כנראה. האמת שזה לא כל כל ברור לי (...) איכשהו תמיד מפתיע אותי מה מצליח. כנראה שהיה צורך של ההמון בשיר (...) העברית לא משהו, הדימויים לא משהו. יש המון מה למחוק בשיר", אמרה לוואלה תרבות.

פרסי אקו"ם 2015. ניב אהרונסון
מי נאחז באוויר? גולדברג מקריאה את נאומה בטקס/ניב אהרונסון

גולדברג התבטאה באופן מחוספס לא רק בריאיון לוואלה תרבות לפני הטקס אלא גם מעל הבמה בטקס עצמו. לאחר ששי גבסו ביצע את השיר "נאחז באוויר" שאותו כתבה, עלתה גולדברג לשאת את נאום התודה. בסוף נאומה הקריאה קטע מהשיר "נאחז באוויר" והקדישה אותו לדבריה לבחירות הנוכחיות. היא שינתה את הנמענת של השיר לנמען, ומסתמן כי כיוונה את דבריה לראש הממשלה בנימין נתניהו. כך הקריאה על הבמה: "תחת שמיים ריקים, נשענת על מילים באוויר, במקום בו עמדת נשאר רק אוויר, ואני עומדת נאחזת באוויר".

הבחירה בזוכי אקו"ם נעשתה על ידי חמישה שופטים: שחר אבן צור, תמיר קליסקי, בועז כהן, שירי מימון ומשה פרץ. פרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה הוענק ל"ילד של אבא", עליו חתומים מוקי כמבצע וכותב, יאיא כהן אהרונוב כמלחין, ואורי אבני כמעבד. בנאום הזכיה הודה מוקי לילדיו ולאשתו וקרא לקהל "לכו להצביע". תקלה קטנה התרחשה כאשר יאיא כהן אהרונוב ואורי אבני קיבלו בטעות כל אחד את פסלון הזכיה של השני.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פרסי אקו"ם 2015. ניב אהרונסון
מוקי עם פרס שיר השנה./ניב אהרונסון

לאחר שמוקי ביצע על הבמה את השיר "ילד של אבא", הוא הזמין לבמה את דודו טסה לביצוע משותף של השיר אותו טסה הלחין, "לב חופשי". מוקי ציין שטסה הוא אב טרי. גם טסה עצמו זכה בפרס - הפרס ע"ש סשה ארגוב על הישג השנה למלחין הוענק לדודו טסה על אלבומו "עיר ובהלות". נאום הזכיה של טסה היה נינוח, בניגוד לנאום הגועש שלו בזכייתו הקודמת בפרס אקו"ם.

יואב קוטנר עולה לבמה לצלילי הפתיח של "זהו זה". כמחווה לתכנית שבה הגיש קוטנר פינה, הוא קיבל חולצה ותקליט ממנחה הטקס אורי גוטליב. קוטנר אמר בין השאר: "בתיכון הייתי עם גבי אשכנזי ובצבא הייתי עם נוחי דנקנר הם עשו קריירות ואני בינתיים השמעתי מוזיקה".

לאורך הטקס המנחה אורי גוטליב הרבה להתבדח בנושאים פוליטיים. בין השאר ציין כי יאיר לפיד הוא חבר אקו"ם והוסיף כי "בנט גם רוצה להצטרף לאקו"ם, ועובד בימים אלה על השיר חיה בשנקין-אל"

בטקס הופיעה גם איה כורם, שביצעה כמה משירי האלבום המיתולוגי "הכבש השישה עשר" ואמרה: "מלחיץ לבצע שיר של יוני רכטר כשהוא נמצא באולם". בתום ביצועה, עלו לבמה גפן ורכטר, וזה האחרון אמר: "תודה ליהונתן שתמיד נשאר ילד בכתיבתו".

פרסי אקו"ם 2015. ניב אהרונסון
קיבל כבוד. יוני רכטר בטקס הערב/ניב אהרונסון

רשימת הזוכים

פרס ע"ש לוין קיפניס לתרומה מיוחדת בתחום היצירה לילדים: יהונתן גפן ויוני רכטר על יצירתם "הכבש השישה עשר".

פרס ע"ש סשה ארגוב על הישג השנה למלחין: דודו טסה על אלבומו "עיר ובהלות".

פרס ע"ש יוסי בנאי על הישג השנה: עמיר לב על האלבום "נוגע בדרכון".

פרס ע"ש עוזי חיטמן על הישג השנה לאלבום: "הכל לטובה" בו שאנן סטריט חתום כיוצר ומבצע ושלומי שבן כמלחין.

פרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה: "ילד של אבא", עליו חתומים מוקי כמבצע וכותב, יאיא כהן אהרונוב כמלחין, ואורי אבני כמעבד.

פרס ע"ש יאיר רוזנבלום להישג השנה למעבד: יעקב למאי.

פרס ע"ש ענבל פרלמוטר לתגלית השנה: רותם כהן.

פרס ע"ש דניאל סמבורסקי לעידוד פרסום היצירה למלחין: יוני לבנה.

פרס ע"ש עלי מוהר לעידוד פרסום היצירה למחברת: רחלי שביט.

פרס בית היוצר של אקו"ם לתמיכה בהפקת אלבום ליוצר: מארק אליהו.

בנוסף, פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם על תרומה מיוחדת ליצירה הישראלית וקידומה ניתנו ליוצר, המלחין, המעבד והמנהל המוזיקלי אריה לבנון; ולעורך המוזיקלי, המנחה ומבקר המוזיקה יואב קוטנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully