וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני בעד שנזרוק את בוגי בן מהאי, מה איתכם?

9.11.2000 / 19:50

עדו פלוק סבור כי סוף השבוע הקרוב יזמן לכם את המוצר הטלוויזיוני המטונף ביותר מאז נצפה כאן "המלאכיות של דודו". חברים, קבלו את "הישרדות"

כדי להזדכך ולאזן את כמות הרפש שתדבק בכם לאחר צפייה ב"הישרדות" תצטרכו לראות לפחות שני גרינאווי וטרקובסקי אחד. לאחר הצפייה המזככת יש גם להודות לאלוהים (אולי 10 "הייל מריז") על קמצנותן האופיינית של זכייניות הערוץ השני שמנעה הפקת גירסה ישראלית של הסיוט הזה. למרות שבדיעבד, כליאה של קבוצת ישראלים בקבר רחל יכולה היתה לספק מסמך מרתק יותר מחבורה של אמריקאים שמנים על אי מקלקר.

קונספט "הישרדות" פשוט מאוד - זרוק שתי קבוצות של אנשים לאי בודד וגרום לכך שפעם בשבוע ינופה מהמקום אחד מהם באמצעות "הצבעה דמוקרטית", תוך כדי דחיפתם לתחרויות, תחבולות ומעשים לא אנושיים. האחרון שיישאר מבין שתי הקבוצות יזכה במיליון דולר. מאחר שלא הקבוצה זוכה, אלא היחיד, היריבות היא גם תוך-קבוצתית ולא רק בין-קבוצתית. התוצאה על המסך היא חבורה של אנשים שמנסים להכשיל זה את זה ולשרוד כדי להשיג את המיליון. בפועל, מדובר בתוכנית המבטלת כל אפשרות לדיון אסתטי או תרבותי ומשאירה בעיקר הרבה כרסות, קמטים, תככים וחרישת מזימות. אין מה להציג זאת כטבעו של האדם. בפעם האחרונה שבדקתי, אדם מן השורה מתנהג שלא כהרגלו כשחודש שלם תקועה לו מצלמה בתחת. "הישרדות", לכן, היא מלאנז' א-אסתטי של שומן, שיזוף יתר ופאשיזם קבוצתי. והכל בשביל מיליון דולר.

ההתיימרות להציג את התרבות האנושית במערומיה, משהו בסגנון "בעל זבוב", ואף ההצהרה שמדובר ב"בידור נטו", לא יוכלו לרכך את כמות הזוהמה הנפלטת מ"הישרדות". אפילו השאיפה לריאליזם טבעי נמחקת עם שלל תפאורות ומשימות סטייל הצגת אינדיאנים במתנ"ס. התוצאה המביכה הזו, מעין שילוב של "קח סיכון", "ג'רי ספרינגר" ו"המבצר", הקפיצה רייטינגים באמריקה. אה, באמת שכחתי לציין – ממש כמו הדברים הכי גרועים בעולם, הבנזונה ממכר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully