וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארל וויליאמס ורובין ת'יק ישלמו 7.4 מיליון דולר בשל הפרת זכויות יוצרים

11.3.2015 / 10:13

אחרי שבועיים של דיונים קבע אמש (שלישי) בית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס כי "Blurred Lines", להיטם הגדול של השניים מ-2013, הוא העתק של "Got to Give" של מרווין ג'יי מ-1977

פארל וויליאמס, רובין ת'יק. GettyImages
כואב בכיס. פארל וויליאמס ורובין ת'יק/GettyImages

בית המשט המחוזי בלוס אנג'לס קבע אמש (שלישי) כי פארל וויליאמס ורובין ת'יק העתיקו את להיטם המצליח "Blurred Lines" משירו של מרווין גיי "Got to Give", שיצא ב-1977. על פי פסק הדין ישלמו הזמרים סכום של 7.4 מיליון דולרים לילדיו של גיי, המחזיקים בזכויות לשיריו. מומחים בתחום המוזיקה מעריכים שלפסק הדין עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על התעשייה, שבה זמרים רבים "שואבים השראה" משירים ישנים.

חבר המושבעים, שכלל חמש נשים ושלושה גברים, קבע כי הלהיט הגדול של וויליאמס ות'יק מ-2013 גרף רווחים של יותר מ-16 מיליון דולר. ת'יק שלשל לכיסו 5.6, לעומת 5.2 מיליון שגרף וויליאמס, יתרת הסכום נכנסה לחשבונות הבנק של חברות ההפקה. מדובר בשיא חדש של סכום פיצוי, שהשאיר הרחק מאחור את המקרה בו מייקל בולטון ואולפני סוני חוייבו לשלם 5.4 מיליון דולרים לאחים אייסלי, בשל העתקת שירם "Love is a Wonderul Thing".

"אני מרגישה חופשיה", סיפרה נונה גיי, בתו של הזמר, בדמעות לאחר הקראת פסק הדין. "אני חופשיה מהשלשלאות שניסו רובין ת'יק ופארל וויליאמס לכלוא אותנו בהן, ומהשקרים שסיפרו" הווארד קינג, עורך דינם של וויליאמס ות'יק אמר: "מדובר בהרבה מאד כסף. זה לא עומד לגרום ללקוחות שלי לפשוט את הרגל. זה סכום מאכזב. הם משוכנעים בצורה מוחלטת בעובדה שהם כתבו את השיר הזה עצמאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully