וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב, לא הבן: הקולנוע הניסיוני של רוברט דאוני סיניור

15.3.2015 / 11:31

משנה את שם משפחתו כדי להתגייס לצבא כקטין, מלהק את הבן לגלם כלב כי אין כסף לבייביסיטר, במסגרת סדרת המפגשים "הוליווד והאוונגרד" חוזרים אל סרטיו האבסורדיים של רוברט דאוני, האב

רוברט דאוני סניור, רוברט דאוני ג'וניור. GettyImages
הגברים לבית דאוני/GettyImages

פעמים רבות התפוח נופל רחוק מהעץ. כך רוברט דאוני ג'וניור המוכר לכולנו כמי ששיחק בסרטים שוברי קופות כמו רעם טרופי ואיירון מן, נפל די רחוק מאביו במאי הקולנוע האקספרימנטלי הנושא את אותו השם.

החל מסוף השבוע הקרוב יוקרן סרטו הרביעי של דאוני האב "Chafed Elbows", "מרפקים משופשפים" בתרגום חופשי, בסינמטקי תל אביב וירושלים, במסגרת המפגש הרביעי בסדרת הקולנוע הניסיוני, "הוליווד והאוונגארד". מדובר בקומדיית זרם תודעה אבסורדית המתארת את המקרה המוזר של וולטר דינסמור הצעיר שנישא לאמו בטעות. כוכבו של דאוני האב דרך בקולנוע החתרני של שנות ה-60 וה-70. סרטיו שנעשו בתקציבי רצפה במצלמת 16 מ"מ, תוך שילוב תמונות סטילס, ביקרו את החברה האמריקאית הצרכנית של התקופה והפכו לסרטי קאלט. "מרפקים" הוא הסרט השלישי אותו כתב וביים האב. קדמו לו "Balls bluff" שבו חייל ממלחמת האזרחים האמריקנית נוסע בזמן ונוחת באמצע מנהטן של שנת 61', ו"Babo 73" שעוקב אחר תהפוכות שלטונו של נשיא אמריקני חדש בשם סנדי סטנדסברי.

לאביו של דאוני קראו בכלל בשם המשפחה "אליאס" אך הוא אימץ את שם אביו החורג כדי להתגייס לצבא האמריקני ולהילחם במלחמת קוריאה בעודו קטין. הוא היה בן 16 כשנשלח אל מעבר לקווי האויב למשך שלוש שנים. לאחר שהשתחרר כתב מחזה קצר בשם "What Else Is There?" סאטירה אנטי מלחמתית שעלתה באוף אוף ברודוואי. כך התחילה דרכו כיוצר.

ג'וניור אגב, החל את דרכו הקולנועית כגור כלבים על הסט של הסרט "פאונד". בראיון לדיילי ביסט סיפר האב, שפשוט לא היה לו כסף לבייביסיטר. דאוני ג'וניור נחשף גם לחוויות פחות חיוביות בזכות אביו, כמו שאכטה ראשונה מג'וינט בגיל 6 שתלך ותתפתח להתמכרות לקוקאין בשנות ה-90. דאוני ג'וניור אולי לא קיבל את העיניים הכחולות של אביו, אבל ירש את חיבתו לקוקאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully