וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלונה קמחי: "תשתו ציאניד ניאנדרטלים מזויינים. ניצחתם"

18.3.2015 / 17:00

בעקבות תוצאות הבחירות כתבה הסופרת והשחקנית את הסטטוס הבא: "לכל עם יש את השלטון שהוא ראוי לו. רק המוות יציל אתכם מעצמכם". כעבור זמן מה מחקה את הסטטוס. קמחי לוואלה תרבות: "הדברים נכתבו בלהט היצרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלונה קמחי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסופרת והשחקנית אלונה קמחי עוררה סערה לאחר שכתבה הבוקר (רביעי), בעקבות תוצאות הבחירות, את הסטטוס הבא בעמוד הפייסבוק שלה: "לכל עם יש את השלטון שהוא ראוי לו. תחי הטיפשות, הרשעות והתודעה הכוזבת. תשתו ציאניד ניאנדרטלים מזויינים. ניצחתם. רק המוות יציל אתכם מעצמכם". לאחר זמן מה היא מחקה את הסטטוס.

בתגובה לדברים שכתבה, מסרה קמחי לוואלה תרבות: "הדברים נכתבו בלהט היצרים וברור שנוסחו בלשון בוטה וציורית יתר על המידה. אי לכך מחקתי את הסטטוס כשעה לאחר שהעליתי אותו. אלה שבכל זאת מתעקשים לדבוק בו ולהיעלב, מוזמנים להתנחם בניצחון הימין ובמציאות האוטופית, מלאת האושר והעושר שניצחון זה יביא על מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוס הבעייתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמחי התראיינה באחרונה לשבועון התרבות הצרפתי "טלרמה" לכבוד צאת ספרה "ויקטור ומאשה" בתרגום לצרפתית, ולא חסכה במילים קשות כלפי ישראל. "ישראל הופכת ליותר ויותר חשוכה", אמרה קמחי. "מדינה אגרסיבית, קולוניאליסטית, שבה השמאל כבר לא קיים. כשאני חושבת על ישראל, כשאני מדברת עליה - אני עצובה. אני גרה בתל אביב ומוקפת בחברים שכולם אנשי שמאל - אז שם עוד נוח לי לחיות ולעבוד, זה מקום שאני אוהבת. אבל אנחנו קהילה שחיה בשוליים. מאז שנות השבעים המדינה הלכה ונהיתה גזענית יותר כלפי היהודים המהגרים אליה ותוקפנית יותר כלפי שכניה".

עוד באותו נושא

אלונה קמחי בריאיון לעיתון צרפתי: "ישראל הופכת יותר ויותר חשוכה"

לכתבה המלאה

זו אינה הפעם הראשונה בה פעילותה של קמחי בפייסבוק מעוררת הדים. בחודש ספטמבר כתבה קמחי תגובה בפייסבוק שעוררה סערה מאחר ולכאורה הסיתה לפגיעה בטוביה טננבאום. טננבאום הוא עיתונאי ומחבר הספר "תפוס ת'יהודי", שהתחזה לעיתונאי גרמני כדי להוציא ציטוטים אנטי-ישראלים ממרואייניו - פלסטינים, פעילי שמאל ורבנים מעמותת "רבנים למען זכויות אדם" - ופרסם אותם בספרו. יריב מוהר דובר העמותה פרסם סטטוס בפייסבוק שלו העוסק בטננבאום. אחת המגיבות היתה קמחי, שכתבה: "את הטננבאום הזה הגיע זמן לעלות על מוקד. יש לי כמה ידידים בלוד שישמחו לעשות את העבודה השחורה וסאלאמאת בחולות של ראשון". בעקבות דבריה התבצעה פניה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה שמדובר בהסתה לרצח. קמחי התנצלה ואמרה כי התבדחה.

קמחי מסרה אז בתגובה לוואלה: "ההתבטאות שלי הייתה התבדחות לשמה, ונכתבה בלשון הגזמה. כל מי שמכיר את הפעילות שלי בפייסבוק יודע שאני תמיד מטיפה לסובלנות, לאי אלימות ולדמוקרטיה. ההומור שלי הוא לפעמים קצת פרוע וצר לי שלא הובן כראוי, כמו שזה קורה לעתים במילה הכתובה. מתנצלת בפני מי שנפגע מכך. התבדחתי ושום דבר מעבר לכך".

תגובה של אלונה קמחי בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
הסטטוס נגד טננבאום/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully