וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקרה המוזר של היעלמות 600 גיליונות "אתה נמצא כאן"

22.3.2015 / 15:07

מעל ל-600 אנשים, שרכשו לפני כמה חודשים את עותקי המגזין "אתה נמצא כאן" דרך הדסטארט, לא קיבלו את הגיליונות. העורך: "העותקים נמסרו למשלוח כבר לפני 6 שבועות". שעתיים לאחר הפרסום בוואלה תרבות: נמצאו הגיליונות האבודים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה נמצאים גיליונות "אתה נמצא כאן" האבודים? שער המגזין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעל ל-600 אנשים שילמו כבר לפני מספר חודשים על רכישת עותק אחד או יותר של מגזין בשם "אתה נמצא כאן" שערכו גיא חג'ג' ויובל סער, באמצעות אתר גיוס הכספים הדסטארט, ולמרבה הפליאה עדיין לא קיבלו את הגיליונות המובטחים. סער מאשר זאת בצער לוואלה תרבות. לדבריו, כבר לפני 45 ימים (ב-5 בפברואר) נמסרו עותקי המגזין למשלוח ב-1914 חבילות, רובם המוחץ באמצעות חברת עיטופית שהיתה אמורה להעביר אותם למשלוח, ורובם המוחץ למשלוח בארץ (ורק 50 לחו"ל). למרות הזמן הרב שחלף - מעל ל-6 שבועות - מאז שנמסרו לעיטופית, כמות גדולה מאוד של מעל ל-600 אנשים לא קיבלו את המגזינים ששילמו עליהם. לא ברור לאן נעלמו עקבותיהם.

מגזין "אתה נמצא כאן" עוסק בחו"ל, בתיירות ובמסעות. עורכיו הם גיא חג'ג', כותב בלוג המוזיקה והתרבות "עונג שבת", ויובל סער, המייסד והעורך של מגזין העיצוב והתרבות החזותית "פורטפוליו". הגיליון היחיד של "אתה נמצא כאן" כולל 100 עמודים, והשתתפו בו כותבים ומאיירים מוכרים רבים, ובהם נעה ידלין, ארנה קזין, יגאל סרנה, כנרת רוזנבלום, ירמי פינקוס ומרב סלומון. הגיליון נמכר דרך הדסטארט וזכה להצלחה רבה, עם כמעט אלפיים תומכים, וגיוס של יותר מ-70 אלף ש"ח, שהם הרבה יותר ממה שציפו יוצריו.

"זה הכי מבאס", יובל סער אמר לוואלה תרבות, "אתה משקיע בפרויקט את הנשמה שלך, הוא זוכה להצלחה מסחררת, ואנשים שתמכו בפרויקט לפני ארבעה חודשים עדיין לא קיבלו את מה שהם שילמו עליו. זה פסיכי. עבדנו עם חברה שנקראת עיטופית, שלוקחת את החוברות מבית הדפוס, עוטפת אותן, שמה עליהן מדבקות ומעבירה את זה למשלוח. הרוב המוחץ של עותקי המגזין – 1914 פריטים – נמסרו לעיטופית. חלק קטן שלחנו עצמאית. העותקים נשלחו ב-5 בפברואר. יותר מ-600 איש לא קיבלו את זה, להלן יותר מ-600 עותקים, כי יש אנשים שהזמינו שניים או שלושה עותקים. זה מטורף. בעיטופית אמרו לנו כי הם העבירו לדואר את כל העותקים".

חג'ג' וסער הדפיסו עותקים נוספים והם יחלקו אותם לרוכשים בכמה נקודות חלוקה בארץ המפורטות בעמוד ההדסטארט של הפרויקט.

למרות פניות חוזרות מצד וואלה תרבות, חברת עיטופית סרבה למסור תגובה. מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "חברת עיטופית שלחה את המשלוח המדובר באמצעות חברת בר, ולא באמצעות חברת דואר ישראל. החלק שחברת בר ביקשה להעביר לחלוקה באמצעות דואר ישראל הוחזר אליה, מאחר שלא היה על דברי הדואר את פרטי הנמען המדויקים הנדרשים לצורך החלוקה".

(עדכון, יום ראשון בשעה 21:00) זמן קצר לאחר הפרסום בוואלה תרבות, נמצאו הגיליונות האבודים. "טוויסט בעלילה", אומר לנו סער, "שעתיים לאחר הפרסום אצלכם בוואלה תרבות, קיבלתי טלפון מחברת עיטופית והתברר שבדרך עלומה נמצאו 550 העותקים שלא נשלחו, והובטח לי שעוד הערב הם יעשו את דרכם למשלוח. עדיין לא לגמרי ברור מה קרה ומה השתבש בין אלו שעטפו את המגזין, לבין אלו שהיו אמורים להעביר אותו למשלוח, לבין אלו שהיו אמורים לשלוח אותו. כנראה שזה אך סמלי שמגזין שנקרא 'אתה נמצא כאן' נמצא בכל מקום ולא איפה שהוא אמור להיות..."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully