וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמועה מלחשת: יותר עורבים מסתובבים בינינו לקראת העונה החדשה של "משחקי הכס"?

23.3.2015 / 7:23

דיווחים שהתקבלו בדסק וואלה תרבות העידו על אנשים שטוענים שיש פתאום יותר עורבים בינינו. הלכנו לבדוק עם אורניתולוג אם עורבים באמת מתקבצים לקראת הבכורה המיוחלת של "משחקי הכס". התשובה, אגב, תפתיע אתכם

יח"צ - חד פעמי

אם גם אתם מעריצים מושבעים של "משחקי הכס", אולי נתקלתם בשמועה ספק מטרידה ספק מרגשת שעוברת מפה לאוזן. לפי השמועה, ריכוז העורבים מסביבנו גדל באופן סימבולי לקראת ה-12 באפריל, המועד בו "משחקי הכס", סדרה בה מככב כידוע עורב בעל שלוש עיניים, תשוב לעונה חדשה. יכול להיות שהקו בין המציאות והדמיון נחצה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימן להפרעה אקולוגית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי האורניתולוג ד"ר חיים מויאל, אין ממש בשמועה הזאת. "עורבים כעיקרון אינם נודדים" (למעט עורב מזרע, המבלה אצלנו בחורף), הוא מסביר. "יש באזור הים-תיכוני מספר מיני עורבים, חלק מהם אכן מתפשטים למרחבים חדשים, כמו הקאקים. חודש מרץ היא תקופת הקינון של העורבים. באפריל יש צעירים שפורחים מן הקן אבל בסך הכל גם מתים זקנים. לא מדובר באיזשהו זן שמתנחל בחודש אפריל באופן מיוחד. מינים מתפרצים ופולשים כדוגמת המיינה והדררה מתפשטים יתר על המידה אמנם בשנים אחרונות, פרי מעשי ידי האדם כמובן, אך גם במקרה זה התפשטותם היא לאורך ציר הזמן. להקות רציניות של ציפורים בחודש אפריל יכולות להיות רק של מינים נודדים העשויים גם לבלות מספר שעות או ימים בדרכם צפונה".

מצד שני, יש קשר סימבולי כלשהו לסדרה האהובה. מויאל טוען ש"היכן שיש הרבה עורבים, האזור מופרע מבחינה אקולוגית. כי הם (העורבים) פוגעים בציפורי שיר אחרות על ידי שהם חומסים את צאצאיהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully