וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאביב 2015: לוחמים, הורים ודרי רחוב

24.3.2015 / 7:00

הוכרזו 13 הסרטים המשתתפים בתחרות סרטי הדוקו הישראלית בניהולו של סיני אבט. יוצרי הסרטים יתמודדו על פרס כספי בגובה 70 אלף ש"ח. כמו כן, תושק מסגרת תחרותית חדשה שתוקדש לתרבות המקומית על גווניה וגיבוריה

קרדיט לרצח. יונתן צ'רני,
מתוך "קרדיט לרצח"/יונתן צ'רני

13 סרטים דוקומנטריים ישראליים נבחרו להשתתף בתחרות בפסטיבל דוקאביב ה-17. סרטים אלה נבחרו מבין כ-75 סרטים שהוגשו לתחרות ויתמודדו על פרס שרה ומיכאל סלע, פרס כספי בגובה 70,000 ש"ח, שיוענק ליוצרי הסרט הזוכה בתחרות. כמו כן יוענקו במסגרת התחרות גם פרס ראש העיר ליוצר המבטיח, פרס העריכה, הצילום, פרס התחקיר ולראשונה - פרס ההלחנה שיוענק בחסות אקו"ם. חברי ועדת המיון בתחרות הישראלית הם סיני אבט, המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב, הבמאית הדוקומנטרית תמר טל ("הצלמניה") ועורך הסרטים עידו מוכריק ("תומר והשרוטים", "אהבה זה כואב", "כביש 90").

הסרטים שישתתפו השנה בתחרות הם: "17 התחלות על טליה" של יוני בן טובים המתעד מסע בעקבות חייה של השחקנית טליה שפירא (אמו של בן טובים), "גרסא דינקותא" של נועה רוט, שיוצאת לבחון את בחירתה של אמה, יהודית רוט, אשת מנהל ישיבה שעזבה את העולם החרדי, "הורות מאוחרת" של איל טוויזר המספר את סיפורו של אב בן שבעים הנאבק ברשויות הרווחה שמאיימות לקחת את ילדיו הקטנים, "להציל את דוד יעקב" של סיון סתוי שמתעד מסע משפחתי משעשע לגמילה מעישון, "לוינסקי" של קלאודיה לוין המביא את סיפורם של דרי רחוב, "סינדרום בנטביץ'" של גור בנטביץ' שהוא סיפור קורותיה של משפחה אנגלו-יהודית רבת פעלים, "סיפור סגור" של מיכה ליבנה המתעד מסע רגשי בעקבות קרב סולטן יעקב במלחמת לבנון הראשונה, "עד קצה הזריחה" של סילבן ביגלאייזן שהוא מסע קולנועי אופטימי של אישה בת 95 ובנה הבמאי, "על כורחך" של אסף בנית המתעד בני זוג המנסים להחדיר את המושג "התאבדות" לתוך השיח הדתי, "קרדיט לרצח" של ולאדי (ואדים) אנטונביץ הוא מסע בלשי נועז בנבכי המחתרת הניו-נאצית המוסקבאית, "שבעה ימים בסנט- פטרסבורג" של ראובן ברודסקי העוקב אחרי אם היוצאת לרוסיה להחזיר את בנה העריק, "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" של מור לושי שמציג שיחות מוקלטות עם לוחמים ממלחמת ששת הימים ו"שליחי האל" של איציק לרנר העוקב אחרי נוער הגבעות בחוות גלעד.

הפגנה בעיר הלבנה. אקטיבסטילס, יותם רונן
מתוך "הפגנה בעיר הלבנה", צילום: יותם רונן, אקטיבסטילס/יותם רונן, אקטיבסטילס

בנוסף לתחרות הראשית, תיערך גם תחרות סרטי סטודנטים בה יתמודדו שבעה סרטים. כמו כן, משיק הפסטיבל מסגרת חדשה שתוקדש לתרבות המקומית על גווניה וגיבוריה. חמישה סרטים חדשים הכלולים במסגרת זו יתמודדו על פרס בגובה 10,000 ש"ח. הסרטים עוסקים במורשת התרבותית של ניסים אלוני, מתי כספי, דליה רביקוביץ, י. ח. ברנר, והפייטן דוד בוזגלו

פסטיבל דוקאביב יתקיים בתאריכים 7-16 במאי 2015.בסינמטק תל-אביב, נמל ת"א, כיכר הבימה, "בר קיימא" שכונת פלורנטין, גינת לווינסקי, במרכז היהודי ערבי ביפו ולראשונה גם במכללת עלמא, בשכונת התקווה ובשכונת יד אליהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully