וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנן שור: "חושש מהרחבת החרם התרבותי על ישראל בעולם"

25.3.2015 / 14:40

בארוע לציון 25 שנה לבית ספר סם שפיגל פגשנו את ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, את הבמאיות רמה בורשטיין וטליה לביא ואת מנהל המוסד רנן שור, ומצאנו סיבה מפתיעה להעניק לשור את פרס ישראל

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: יותם וקס

לאחר פטירת מפיק הקולנוע היהודי אמריקאי סם שפיגל, אמר עליו הבמאי בילי ויילדר: "הוליווד בלי סם שפיגל, היא כמו טהיטי בלי גוגן". ביקשתי מרנן שור, מנהל בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סם שפיגל, להשלים את המשפט הבא, על אותו משקל: "הקולנוע הישראלי בלי בית ספר סם שפיגל הוא כמו...", ורנן אילתר דימוי משלים במהירות: "זה כמו קבוצת כדורגל בלי חלוץ שיודע לתקוע גול, ועוד גול ועוד גול!". פגשתי את שור באירוע חגיגי לציון חגיגות 25 שנה לבית הספר סם שפיגל שהתקיים אמש (שלישי) בירושלים, לצד בוגרות בית הספר הבמאיות טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש") ורמה בורשטיין ("למלא את החלל"), וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. שאלנו אותם מדוע יש צורך באירוע ראוותני וחסר צניעות שכזה, האם הם חוששים שהחרם התרבותי על ישראל בעולם יתרחב וימנע מבוגרי בית הספר להציג את סרטיהם בפסטיבלים יוקרתיים בחו"ל, ומה דעתם על הטענה שהפריפריה, הימניים והדתיים לא מיוצגים מספיק בקולנוע הישראלי? וגם מצאנו סיבה נוספת ומפתיעה להעניק לרנן שור את פרס ישראל לקולנוע, אם בשנה הבאה לא יסיר את מועמדותו כפי שעשה השנה. צפו.

באירוע, שהתקיים באולם ימק"א בירושלים, הוענקה לראשונה מלגת קרן פיצ'ר ראשון לבוגרי סם שפיגל. הזוכה הראשון הוא הסרט "היום שאחרי לכתי" של הבמאי נמרוד אלדר, המפיק איתן מנצורי ודניאל יעקובוביץ, שזכו בפרס על סך 100 אלף דולר. הסרט עוסק בסיפורו של אב חד הורי בגיל העמידה, שיוצא עם בתו המתבגרת למסע מדברי, ומתמודד עם ניסיונותיה לשים קץ לחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully