וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של אמיר חצרוני: "התבטאויותיו אינן עבירה פלילית"

25.3.2015 / 21:55

פרסום ראשון: עורך דינו של אמיר חצרוני כתב למפכ"ל המשטרה דנינו כי "ייתכן שהתבטאויותיו של חצרוני מעוררות סלידה, אך הן אינן מהוות עבירה פלילית". זאת לאחר שדנינו הורה לאגף החקירות לבדוק אם יש ממד פלילי בהתבטאויותיו של חצרוני נגד מזרחים

עימות בין אמיר חצרוני ובין אמירה בוזגלו בתכנית הבוקר של קשת. פייסבוק, צילום מסך
חצרוני בתכנית הבוקר של קשת/צילום מסך, פייסבוק

לאחר שמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הורה שלשום (שני) לראש אגף החקירות לבדוק אם יש ממד פלילי בהתבטאויותיו של פרופ' אמיר חצרוני נגד מזרחים בפייסבוק ובטלוויזיה, הגיב עורך דינו של חצרוני, אייל בסרגליק (המייצג אותו עם רות חדד ישעיהו ממשרדו), במכתב שהעביר הערב (רביעי) למפכ"ל המשטרה והגיע לידי וואלה תרבות. "יובהר, כי הח"מ, דור שלישי לניצולי שואה, ואדם מאמין, אשר מייצג מגזרים שונים, מוצא את הדברים שאמר הפרופסור מקוממים, מעצבנים ויתכן שאף מעוררי סלידה", כתב עורך הדין. "אולם אין כל ספק כי הדברים, מקוממים ככל שיהיו, אינם מהווים עבירה פלילית. לא מתקיימים לא היסוד העובדתי ולא היסוד הנפשי בעבירה של הסתה לגזענות, ולא היסוד הנפשי ולא היסוד העובדתי בעבירה של העלבת עובד ציבור. כפי שכבר צוין, התבטאויותיו של פרופסור חצרוני בנושא חוק השבות והעליה לישראל מעוגנות בחופש הביטוי, שהינו ערך עליון במשטר דמוקרטי. מקוממות התבטאויותיו של מרשנו ככל שהן ואף אם הן אינן דעותיו של מרבית הציבור, אין בהן כדי ביצוע עבירה פלילית וזהו הרף אשר בו יש לעמוד כאשר בוחנים העמדתו לדין של אדם".

"באשר לאימרה כלפי המשטרה", הוסיף עורך הדין של חצרוני, "מרשנו לא חשב או חשד לרגע שאמירותיו עלולות להעליב או לפגוע במפכ"ל המשטרה. מרשנו הביע ביקורת נגד החלטתו של המפכ"ל לבחון את התבטאויותיו, כחריג שבחריג, ותו לא. התבטאות שגויה או פזיזה, רגעית, גם כשהינה מקוממת, אינה עבירה פלילית ולא מהווה כל הצדקה או בסיס לפתיחה בחקירה פלילית. הבעת דעה פוליטית גם אם היא מקוממת, חריגה ואפילו שטותית, אינה מהווה עבירה פלילית או דורשת בדיקה חריגה ביותר, כפי שהורה מפכ"ל".

מוקדם יותר חצרוני הגיב בלשון פחות מנומסת, בלשון המעטה. "מפכ"ל משטרה, שבשגרה מנהל מאורת עברייני מין עתירי פלאפלים עם פנסיה תקציבית, מבקש לשבור את השגרה עם חקירה פלילית נגד פרופסור בגלל שהפרופסור מתנגד לחוק השבות", כתב חצרוני. "זה קורה בעקבות 'תלונה' של חבר כנסת, שעד שנת 2006 טרם למד איך להשתמש במשקפת. חדשות חמות שהפיץ דובר משטרת ישראל. אגב, גם המפכ"ל וגם חבר הכנסת ממוצא מרוקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully