וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים טופול הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים

30.3.2015 / 13:05

שחקן הקולנוע והתאטרון חיים טופול הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים, כך הודיע היום משרד החינוך. מנימוקי ועדת הפרס: "טופול הוא אחד מעמודי התווך בתעשייה התרבותית"

חיים טופול. ניב אהרונסון
חיים טופול/ניב אהרונסון

שחקן הקולנוע והתאטרון חיים טופול הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים, כך הודיע היום משרד החינוך. גם אשת הציבור והדיפלומטית אסתר הרליץ תקבל השנה פרס על מפעל חיים.

טופול, שיציין בספטמבר הקרוב יום הולדת 80, הוא מהשחקנים הוותיקים והמוערכים בישראל. הוא שירת בלהקת הנח"ל, היה ממקימי להקת בצל ירוק וממייסדי תיאטרון חיפה. בשנת 1961 שיחק לראשונה בקולנוע בסרט "איי לייק מייק" שביים פיטר פריי, ומאז הופיע בסרטים רבים ובהם אחד מתפקידיו הידועים ביותר – התפקיד הראשי בסרט "סאלח שבתי" של אפרים קישון, שזכה להצלחה גדולה בארץ וגם בארצות הברית. הוא זכה על התפקיד בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית תגלית השנה. בין הסרטים הרבים הנוספים – ישראליים ובינלאומיים - בהם הופיע: "אלדורדו", "הטל צל ענק" לצד קירק דאגלס, "ארבינקא", "כנר על הגג" ועל תפקידו הראשי בסרט זכה בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בסרט מוזיקלי או קומי והיה גם מועמד לפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר של שנת 1971, "גליליאו" "פלאש גורדון", "לעינייך בלבד" מסדרת ג'יימס בונד, "רומן בהמשכים", "האומנת" ועוד.

טופול זכה להצלחה בארץ ובעולם גם מעל במות התאטרון. הקריירה הבינלאומית שלו החלה בשנת 1966 כשהופיע בלונדון באחד מתפקידיו המוכרים ביותר, טוביה החולב במחזמר "כנר על הגג" שקדם לסרט בעל אותו שם (המוכר בין השאר בזכות השיר "לו הייתי רוטשילד"). הוא שיחק שנים רבות בתיאטראות ברודוויי ובלונדון, ובנוסף שיחק בסדרות של ה-BBC, בהן "זה טופול" ו"ישראל על פי טופול" והופיע במיני הסדרה "רוחות מלחמה". טופול הגיש את התוכנית "חיים יסדר" בה הגשים את חלומות הצופים.

ועדת פרס ישראל למפעל חיים התקיימה בראשותו של הרב ישראל מאיר לאו, ולצדו חברי הוועדה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, פרופ' סוזי נבות, תא"ל (מיל') אביגדור קהלני וליא קניג. בין נימוקי הועדה לבחירתו: "חיים טופול הוא אחד מעמודי התווך בתעשייה התרבותית בישראל מזה שנים רבות. פעילותו הבימתית המגוונת הנחילה כבוד רב למדינת ישראל. פעילותו הטביעה חותם על היסודות והתשתיות הבימתיות שהובילו להתפתחות התחום כולו והשפעתם ניכרת עד היום בהווי, בזמר, במשחק ובבידור הישראלי. בנוסף חיים טופול יזם והקים את 'כפר נהר הירדן', כפר נופש לילדים החולים במחלות חשוכות מרפא הנמצא בגליל התחתון. הוא חבר במועצת המנהלים של עמותת וראייטי ישראל – עמותה העוזרת לילדים ובני נוער עם צרכים מיודים ללא הבדל דת, גזע ומין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully