וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה הצהרת הישראליות מבמאים שזקוקים לתמיכת קרן רבינוביץ'

30.3.2015 / 16:19

במאים שיפנו לקבלת תמיכה כלכלית מקרן רבינוביץ' לא יידרשו יותר לחתום על הצהרת "ישראליות". "תיקון מבחני התמיכה של משרד התרבות מספיק", אמר לוואלה תרבות סמנכ"ל הקרן

יוזמת קרן רבינוביץ' להצהרת "ישראליות" מבמאים הזקוקים לתמיכה כספית בוטלה. לאור כניסתו לתוקף של התיקון למבחני התמיכה לקרנות הקולנוע של משרד התרבות והספורט, הוחלט בקרן כי אין צורך בהצהרה זו. בקרן הסבירו היום (שני) כי מלכתחילה נספח הצהרת הנאמנות נועד להיות בתוקף באופן זמני בלבד. "לא חזרנו בנו. ניסחנו התחייבות או הסכם באופן זמני עד שנקבל מסמך רשמי ממשרד התרבות שמסדיר את הנושא... אנחנו נאמנים לכספי ציבור", אומר לוואלה תרבות יואב אברמוביץ', סמנכ"ל הקרן ומנהל אמנותי בתחום הסרטים העלילתיים.

האם היו יוצרים שחתמו על הצהרת הנאמנות?

"מי שרצה לחתום, חתם. לא היו כאלה שהצהירו מבחינה אידיאולוגית שזה בעייתי. לא נתקלנו בבעיות".

התיקון החדש של מבחני התמיכה לקרנות הקולנוע שנכנס לרשומות לאחרונה מתייחס לזהות הישראלית של היצירה וקובע כי יוצרים יהיו חייבים להציג את סרטיהם כישראליים. כמו כן, כל סרט ישראלי שיקבל תקציבים ממקורות ציבוריים ייפתח בשקופית המציגה את שם משרד התרבות והספורט וסמליל מועצת הקולנוע. קרנות שלא יעמדו בתנאים אלה, לא יזכו לסיוע מהמשרד. "על המוסד לפעול כך שסרט ישראלי שהופק בסיועו, יוצג כסרט ישראלי בכל הקרנה פומבית שלו בארץ או בחו"ל, לרבות בפרסומים רשמיים או שיווקיים נלווים, בדרך המקובלת לעניין זה; למען הסר ספק, אין באמור כדי למנוע הצגת סרט שהוכר כסרט ישראלי על פי תקנות הקולנוע, כסרט שהופק במשותף בין מפיק ישראלי למפיק זר (קופרודוקציה בין-לאומית);", נכתב בתיקון.

seperator

כזכור, בקרן רבינוביץ' יצרו את הנספח עליו התבקשו לחתום היוצרים בעקבות פרשת סוהא עראף שנחשפה בוואלה תרבות. למרות שקיבלה תמיכה כספית ממוסדות ישראליים, עראף הציגה את סרטה "וילה תומא" כסרט פלסטיני כשהגישה אותו לפסטיבל ונציה.

"המסמך הוא פועל יוצא ממה שקרה בעקבות הודעתה של סוהא עראף... בעקבות זה נקנסה קרן הקולנוע הישראלי. רצינו להימנע ממצב דומה", אמר לוואלה תרבות גיורא עיני, מנכ"ל קרן רבינוביץ', לאחר שנודע על יוזמת הקרן, "לכן ניסחנו איזשהו נספח להסכם שבו יוצר מצהיר שהיצירה היא יצירה ישראלית, והיוצר הוא יוצר ישראלי. אנחנו רוצים שלא יתכחש אחר כך שהוא ישראלי, שהוא קיבל תמיכה כיוצר ישראלי לסרט ישראלי. אני לא רואה בזה שום בעיה. אנחנו בשום אופן לא מגבילים את תוכן היצירה, חס וחלילה. אנחנו גם לא מגבילים אותו בחופש הביטוי. סרט שנתמך על ידי ממשלת ישראל ונעשה על ידי אזרח ישראלי, אתה לא יכול אחר כך להגיד שהסרט ללא לאום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully