וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה: "אשה יפה" עודד זנות

31.3.2015 / 17:44

בלוגריות מתחום תעשיית המין מרחבי העולם טוענות שסיפור הסינדרלה של ויויאן וורד הוביל נשים להיכנס לתעשייה שמבטיחה בעיקר כאב, טראומה וסבל

כנראה שלא כולם מעוניינים לחגוג את 25 השנים ליציאתו לאקרנים של הסרט "אשה יפה". כך למשל, קבוצת הקמפיין הנוצרי "Exodus Cry" היוצאת כנגד סחר בנשים, טוענת שהסרט ייפה את תדמית המקצוע העתיק בעולם. לילה מיקלוויט, מחברת הפוסט כתבה: "פגשתי נשים צעירות שאמרו לנו ש'אשה יפה' פיתה אותן לתוך תעשיית המין בכך שגרם להן להאמין שזנות היא מקצוע זוהר ורומנטי." היא ציטטה יצאנית בשם סטפני אותה ראיינה עבור סרט דוקומנטרי: "צפיתי ב'אשה יפה' וחשבתי לעצמי, אלוהים אדירים, תראו אותה, היא יפה, היא עושה כסף, היא מכירה בני זוג.. לא חוויתי דבר מכל אלה. זה לגמרי לגמרי שונה. הוחזקתי בת ערובה באיומי אקדח, נאנסתי, נשדדתי, נחנקתי, הוכיתי, והכל בידי לקוחות." מיקלוויט ממשיכה ותוהה: "כמה נשים צעירות, תמימות ולא חשדניות בחרו בחיים של התעללות טראומה ועבדות לאורך 25 השנים האחרונות בגלל אגדת 'אשה יפה'?" כתבה מיקלוויט בעודה מפרסמת זה לצד זה דימויים של רוברטס המחוייכת ויצאנית מזרח אירופית מוכה.

למול מיקלוויט קמו קולות אחרים. הפוסט ספג ביקורת לאחר שפורסם (ומאז הורד) באתר החדשות האוסטרלי המיועד לנשים Mamamia. יצאנית בשם טילי לוולס טענה ש"אין סיפור אחד או אדם אחד המייצגים את החוויות המורכבות והמגוונות של עובדות תעשיית המין", וטענה שפרצופה של רוברטס הוא בסף הכל אחד מיני רבים. אך לא ערערה על אפשרות קיומו.

ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס בסרט "אישה יפה", 1990. imdb
ציפוי סוכר?/imdb

בעקבות הפוסט של לוולס נולד התיוג הויראלי FacesOfProstitution# ויצאניות רבות החלו מתייגות צילומי סלפי שמציגים אותן כבריאות ומאושרות. ב-Mamamia התפרסם מאז פוסט נוסף בנושא, בו הכותבת מאדיסון מסינה טענה שלא להאמין בסיפור של "אשה יפה" זהה לשלילת האמונה באהבת אמת כיוון שעוד מתקיימים שידוכים ואירועים של אלימות במשפחה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully