וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-CIA צוהלים: "סוף סוף נפטרנו מקרי מתיסון"

6.4.2015 / 10:03

ארגון הביון האמריקאי צייץ מחדש טור דעה של מבקרת הניו יורק טיימס, בו נטען שההצגה של הנשים ב-CIA בסדרה מוטעית לחלוטין. "אנחנו לא דוגמניות בבגדים הדוקים והיינו רוצות שיפסיקו להציג אותנו ככה", סיפרו סוכנות הארגון שהתראיינו לטור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להתראות קארי, לא נתגעגע/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלייר דיינס זכתה בהר של פרסים על תפקידה כסוכנת ה-CIA הנוירוטית קרי מת'יסון ב"הומלנד", תפקיד שהחזיר אותה לתודעה והפך אותה לאחת השחקניות המצליחות בטלוויזיה. במקביל התפקיד הזה עורר גם ביקורות רבות על הדמות ופארודיות על חשבונה של הסוכנת ההיסטרית, ועכשיו מתברר שהוא גם היה מקור של מבוכה ללא פחות מאשר ארגון הביון שבו, לכאורה, עובדת הדמות.

בפסטיבל הטלוויזיה פאליפסט שהתרחש בקיץ האחרון בלוס אנג'לס, הכריז יוצר הסדרה אלכס גנזה על סדרה של שינויים לקראת העונה החדשה. בין היתר חשף כי העלילה תקפוץ שנה וחצי קדימה בזמן לתקופה שבה קרי אינה מועסקת עוד כסוכנת ביון. אתמול (ראשון) צייץ חשבון הטוויטר הרשמי של ה-CIA מחדש את ציוצה של מבקרת הטלוויזיה של הניו יורק טיימס מורין דוד, בו נכתב: "ברוך שפטרנו, קרי מתיסון". הציוץ כלל גם קישור לטור הדעה המלא של דוד בנושא, בו הסבירה מדוע עזיבתה של קרי שמחה אותה כל כך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הנשים ב-CIA כבר שבעות לחלוטין מעדר הדמויות הנשיות של הארגון שמוצגות בטלוויזיה ובקולנוע כמכורות לאלכוהול, קופצות ממיטה למיטה, מתנהגות כמו משוגעות, לא יציבות רגשית ושוכבות עם טרוריסטים", כותבת דוד. בהמשך היא מביאה ראיון עם הסוכנת ג'ינה בנט שעובדת בארגון ב-25 השנים האחרונות כאנליסטית. "הבעיה היא לא עם זה שנשים מוצגות כפגיעות", מסבירה בנט, "הבעיה שזה כל מה שהן. זה מותיר הבנה מאד בעייתית לגבי הנשים בארגון, האופן שבו הן פועלות, היחס שלהן לגברים וכיצד הן מתנהלות בנושאים של ביטחון המדינה. הייתי רוצה שיפסיקו להציג אותנו כדוגמניות מגזין בבגדים הדוקים. אנחנו לא נראות ככה ולא מתנהגות ככה".

סוכנות נוספות אותן ריאיינה דוד טענו כי דרך הפעולה של קרי, שניסתה להוציא סודות באמצעות סקס, היא חלק מהסטיגמה ההוליוודית על נשים. "בתור מי שעבדה במזרח התיכון, אני יכולה לספר לך שנתקלנו בסיטואציות עם גברים בעבר, והאופציות מאד פשוטות", מסבירה אחת מהן, "את מבהירה שאם הוא לא יוריד את היד מהרגל שלך את שוברת אותה, או שאת דואגת שיהיו מספיק אנשים בחדר כדי שמלכתחילה זה לא יקרה". עכשיו נותר רק לראות אילו ארגונים חדשים תצליח קרי לעצבן בעונה הבאה של הסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully