וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מציגה: תחרות קריקטורות אנטישמיות בינלאומית

8.4.2015 / 9:32

טהרן תארח בחודש מאי אירוע בינלאומי שירכז קריקטורות בנושא השואה. על פי דברי המארגנים יותר מ-800 מאיירים כבר הביעו את רצונם להשתתף באירוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת מהקריקטורות שהוצגו בתערוכה הקודמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמירות חדשות בארץ האייתוללות בעקבות הסכם הגרעין עם המערב? לא אם זה קשור ביחס לישראל, או כפי שהם מקפידים לנסח זאת: היישות הציונית. סוכנות הידיעות הרשמית "פארס" מדווחת כי בטהרן נשלמות ההכנות האחרונות בימים אלה לקראת אירוע בינלאומי גדול: התערוכה לקריקטורות שואה. על פי דיווחי המארגנים, הם כבר קיבלו יותר מ-800 הצעות של מאיירים המעוניינים להציג את עבודותיהם בתערוכה.

מדיניות הכחשת השואה של המשטר האיראני היא אינה עניין חדש. בעבר התקיים במדינה כינוס שנתי שנועד "להטיל ספק באמיתות ההיסטורית של השואה". הפעם מסבירים מארגני התערוכה את מטרתם כ"בחינה של המוסר הכפול של המערב בכל הקשור לחופש הביטוי. מצד אחד הם מתירים פגיעה בקודשי האסלאם, אך מונעים מחקר בנושא השואה בשל ההתנגדות של המשטר הציוני".

מארגני התערוכה מבטיחים פרס של 12 אלף דולרים למנצח בתחרות. זוהי הפעם השנייה שבה מקיימת איראן את האירוע, שנערך לראשונה ב-2006. אז השתתפו בו מאיירים מרחבי המזרח התיכון, אירופה, צפון ודרום אמריקה. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שיגר כבר בפברואר מכתב אל מזכ"ל האו"ם ובו התריע על אופיו של האירוע. "מדובר בתחרות שמעניקה לגיטימציה לשואה ומעודדת את מכחישיה להמשיך במעשיהם", כתב פרושאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully