וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה ליזה בבורקה בתרגום ההונגרי לספרו של מישל וולבק

8.4.2015 / 13:54

כריכת הגרסה ההונגרית של "כניעה" שכתב מישל וולבק מתהדרת בדמות המונה ליזה כשהיא מכוסה בבורקה, סימן להשתלטות אפשרית של האיסלאם. המתנגדים לכריכה טוענים כי היא משרתת את הימין הקיצוני המתחזק בהונגריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת "כניעה" בגרסה ההונגרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהומה הבאה בעולם האיסלאמי? הגרסה ההונגרית של "כניעה" שכתב מישל וולבק זכתה לכריכה פרובוקטיבית בה תופיע המונה ליזה כשהיא מכוסה בבורקה. בצרפת ובמקומות נוספים בעולם בחרו בעטיפה מינימליסטית. המתנגדים לכריכה הפרובוקטיבית טוענים כי מדובר בבחירה איסלאמופובית וכי משרתת את הימין הקיצוני המתחזק בהונגריה.

פרופ' זוונימיר נובק אמר במחאה: "יש קשר מובהק בין העטיפה הזו לדימויים של הימין הקיצוני במדינה. ברור שהם מנסים בזאת לפנות לקהל אנטי-איסלאמי".

עלילת "כניעה" מתרחשת בצרפת של שנת 2022, ומשרטטת תמונת מציאות בה מנהיגה של מפלגה מוסלמית נבחר לנשיאות ומחיל את חוקי דתו על המדינה החילונית. וולבק, אחד הסופרים המצליחים והפרובוקטיבים בצרפת, השמיע לא פעם דעות שנויות במחלוקת על האיסלאם, עליה אמר בין השאר כי היא "הדת המטופשת ביותר בעולם". וולבק גם עזב בעבר את צרפת לאירלנד לאחר שנתבע בצרפת בטענה שהוא גזען ואנטי מוסלמי, אולם זוכה בבית משפט מאשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully