וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תיאטרון הקאמרי: "אני מתנגד להחרמת ענת וקסמן"

14.4.2015 / 20:50

בעקבות פרסומים בשעות האחרונות ולפיהם איימה מנכ"לית תיאטרון קריית מוצקין להחרים הצגות בכיכובה של וקסמן, קובע נעם סמל: "מטבען חרמות הן עניין דו צדדי וחרם מוביל לחרם". מנכ"לית התיאטרון עצמה הסבירה: "הבעתי מחאה ובזה נגמר העניין מבחינתי"

באדיבות קשת וחברת החדשות

הסערה בעקבות דבריה של השחקנית ענת וקסמן בריאיון לסרט "שתי מדינות, עם אחד" אתמול (שני) בערוץ 2, מסרבת לשכוך. על פי פרסומים שנפוצו בשעות האחרונות ברשת, רמזה מנכ"לית היכל התיאטרון בקריית מוצקין, דפנה צורי, כי תחרים הצגות בכיכובה של וקסמן כל עוד לא תתנצל על דבריה בנוגע לפריפריה. בתגובה לדבריה אמר לגל"צ מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, נעם סמל, כי "אם יוטל חרם על ידי היכל התיאטרון במוצקין, שהוא בית מארח וחם מאוד להצגות הקאמרי, יש סכנה שיוטל חרם על ידי אמנים בישראל כנגד מוצקין, וחבל".

בשיחה עם וואלה תרבות הציג נעם סמל הודעת טקסט ובה חידוד מצדה של צורי: "לשם הבהרה המילה מחרימה לא יצאה מפי ולא אשתמש בה. היא לא בלקסיקון שלי בכלל. הבעתי מחאה על עניין הפריפריה, כאן זה התחיל וכך זה נגמר מבחינתי. נתראה הערב בהצגה".

סמל עצמו הגיב לסערה והסביר כי הוא מתנגד לתופעת החרמות. "מטבען חרמות הן דו צדדיות וחרם מביא לחרם. לכן גם התנגדתי לחרם באריאל. תיאטרון הקאמרי היה הראשון להציג באריאל, אבל נתתי חופש לשחקני הקאמרי להביע את דעתם כנגד".

נעם סמל. דנה מאירזון
"ענת מייצגת את עצמה ואני את הקאמרי". נעם סמל/דנה מאירזון

"לגבי הקהל בפריפריה", המשיך סמל, "לזכותה של ענת יאמר שהיא אחת השחקניות הפופולריות בפריפריה ב-20 השנים האחרונות. ענת וקסמן הציגה כעשרת אלפים הצגות בפריפריה, ואני לא מגזים. הערב, למשל, היא בגן שמואל עם 'כולם רוצים לחיות'. היא צריכה להיות שק החבטות הלאומי של מדינת ישראל? היא הבעיה שלנו? אני לא יכול לבקר אותה ולא לגונן עליה. היא בנאדם פרטי. היא דיברה בשם ענת ואני מדבר בשם הקאמרי".

אתמול (שני) כתבה צורי פוסט בעמוד הפייסבוק שלה שפנה ישירות אל וקסמן. "אני דפנה צורי, מנכ"לית היכל התיאטרון של קריית מוצקין, סוג של פריפריה, מזמינה אותך לראות את אלפי מנויי ההיכל שבאים לראות הצגות. כן, גם אותך. אשכנזים וספרדים, חילונים, מסורתיים, דתיים. מצביעי כל הקשת הפוליטית במדינה. ואני יכולה להגיד שטעית. בגדול... אני מזמינה אותך להתנצל. עכשיו. לפחות בפני מנויי היכל התיאטרון של מוצקין, שאותו, כאמור, אני מנהלת".

כזכור, וקסמן, שדיברה עם יוצר הסרט דני קושמרו, טענה בין היתר כי לדעתה אין טעם לדיאלוג עם מצביעי הליכוד. "איתם זה מין מנטרות כאלה, סיסמאות. אין עם מי לדבר בכלל. אנחנו הבועתיים, התל אביבים, אני מוכנה להכיל אתכם, בואו נדבר. אבל זה גדול עלינו". בנוסף הקבילה וקסמן את המצביעים לכוכבי "סרטון השוקולד", שצולם בטיסת ארקיע לפני מספר שבועות.

בתגובה שהעניקה וקסמן לוואלה תרבות לאחר פרסום הקטע במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, טענה השחקנית כי דבריה נאמרו מתוך כאב. "אני בת ללוחם אצ"ל, אמי ממוצא עיראקי, אני דור עשירי למשפחה ירושלמית. גזענית אני לא! אני דואגת למדינה שלי ורוצה שינוי כמו רבים".

  • עוד באותו נושא:
  • ענת וקסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully