וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "הסופרנוס" מסביר: מה קרה בסצנה האחרונה בהחלט?

15.4.2015 / 12:08

בריאיון למגזין DGA Quarterly מסביר דיוויד צ'ייס כי המסתורין שהתפתח סביב "המסך השחור" מוגזם. "מה שהתכוונתי להעביר הוא שהחיים קצרים, אז אף פעם אל תפסיקו להאמין"

ג'יימס גנדולפיני בדמות טוני סופרנו. AP
חי או מת? טוני סופרנו/AP

גם שמונה שנים אחרי שידורו, ממשיך הפרק האחרון בהחלט של "הסופרנוס" לייצר סביבו מחלוקת ושלל תיאוריות באשר לגורלו של טוני סופרנו. הפרק "Made In America", ששודר ב-10 ביוני 2007, ננעל בסצנה מפורסמת שבה משפחת סופרנו מתאחדת בדיינר המקומי. ברקע הסצנה נכנסות אל המסעדה מספר דמויות חשודות, כאשר המצלמה חותכת במהירות בינם לבין המבטים החוששים שוטוני נועץ בהם. בשיאה של הסצנה מגיעה מדו אל הדיינר, חונה בכניסה ומושיטה את ידה אל הדלת, ואז המסך השחור הזכור ביותר בתולדות התרבות הפופולרית הופיע.

בריאיון למגזין "DGA Quarterly" ניתח יוצר "הסופרנוס", דיוויד צ'ייס, את הסצנה האחרונה עד לרמת השוט הבודד. "השוט האחרון בהחלט מסתיים באמצע השיר 'Don't Stop Believin' של להקת 'ג'ורני'", מסביר צ'ייס. חשבתי על האפשרות שאנשים רבים יראו בזאת כסימן לכך שטוני נרצח. אלא שהוא יכול היה למות ביריות שלוש שנים קודם לכן באותה הסיאטוציה בדיוק. אבל זה לא קרה. בין אם הסוף קרה כאן או לא, זה בכל מקרה אמור להגיע מתישהו עבור כולנו".

מאז סיום הסדרה התבקש צ'ייס פעמים רבות להתייחס לסיום הלא שגרתי בו בחר. במקרים רבים טען כי המיתולוגיה שנוצרה סביב המסך השחור היא מוגזמת, ושהוא פשוט העדיף להותיר את שאלת גורלם של גיבוריו פתוחה. "חשבתי שהסיום הזה יהיה קצת צורם, אבל לא תיארתי לאיזו דרגה זה יגיע. לא היה לי מושג שזאת תהיה התגובה". במקור טוען צ'ייס שבכלל לא התכוון לכלול מסך שחור בסיום: "התקרה של הרגש שכיוונתי אליו הוא 'אל תפסיקו להאמין'. זה היה הרבה יותר פשוט ממה שאנשים חושבים. רציתי שאנשים יבינו שהחיים קצרים, אז אסור להפסיק להאמין"

"התקווה שלנו היא שלא נירצח ביריות על ידי כנופיית פושעים או משהו כזה", מסכים צ'ייס, "אני לא רומז לכך שהדבר הזה קרה לטוני, אבל ברור שהוא היה בסיכון גבוה יותר שזה יקרה לו מאשר לי. זה מכיוון שהוא הציב את עצמו בסיטואציה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully