וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולנוענים קוראים לבטל התמקדות בישראל בפסטיבל לוקרנו

17.4.2015 / 7:44

יותר מ-200 אנשי קולנוע - בהם קן לואץ' כמובן, אייל סיון ואליה סולימאן - חתמו על עצומה הקוראת למארגני פסטיבל הקולנוע בלוקרנו לבטל פוקוס על קולנוע ישראלי. מהמארגנים נמסר שאין בכוונתם לשעות לעצומה

במאי הקולנוע קן לואץ' בפסטיבל קאן, מאי 2012. AP
קן לואץ'/AP

ישראל עומדת שוב במרכזו של ניסיון לחרם תרבותי: יותר ממאתיים אנשי קולנוע קראו למארגני פסטיבל הקולנוע בלוקרנו, שווייץ, לבטל ספיישל המתמקד בקולנוע ישראלי (מסגרת "Carte Blanche" של הפסטיבל) מאחר שהוא ממומן מכספי מדינת ישראל. בין החותמים ניתן למצוא את הבמאי הבריטי קן לואץ', שלו היסטוריה ארוכה של חרמות על ישראל, הבמאית מירה נאיר, הבמאי האני אבו אסעד ("גן עדן עכשיו") השחקן מוחמד בכרי, הבמאי הישראלי איל סיון ואחרים.

"אנו, יוצרי הסרטים ואנשי המקצוע החתומים מטה, מעוניינים להביע את חששנו העמוק מכך שפסטיבל הסרטים בלוקרנו בוחר לחבור לקרן הקולנוע הישראלי ומשרד החוץ הישראלי", נכתב בעצומה, "חרף העובדה שישראל לא רק המשיכה אלא הגבירה את הכיבוש, ההתנחלויות והטיהור האתני של העם הפלסטיני.

"אנו מוטרדים במיוחד לנוכח העיתוי של החלטת פסטיבל הקולנוע בלוקרנו לקדם את ישראל, המגיעה מיד אחרי הטבח של ישראל בעזה בקיץ 2014, בו יותר מאלפיים פלסטינים נהרגו, כולל יותר מחמש מאות ילדים. ההחלטה של לוקרנו אף מגיעה אחרי בחירות שבהן נבחרה הממשלה הגזענית והימנית-קיצונית ביותר בתולדות ישראל". את העצומה והחתומים עליה ניתן לקרוא כאן במלואה.

עם זאת, מארגני פסטיבל לוקרנו הוציאו הצהרה הדוחה את בקשת החותמים. "לאורך ההיסטוריה הארוכה שלו, פסטיבל הסרטים בלוקרנו היה מקום של חופש ביטוי עבור יוצרי קולנוע, מפיקים ושחקנים מכל העולם, ללא אבחנה אתנית, דתית או לאומית", נכתב בתגובת הפסטיבל. "אנו מאמינים בכל מאודנו [...] כי 'Carte Blanche' המתמקד בקולנוע ישראלי ייצג הזדמנות חשובה לדיון ודיאלוג, במסגרת הקשר של עושר תרבותי, שהנו ותמיד יהיה האיכות הייחודית של פסטיבל לוקרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully