וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת וקסמן: "לא אתראיין יותר. הניחו לי"

18.4.2015 / 20:30

"זה סיוט ואני רוצה שהוא ייגמר", אמרה השחקנית ענת וקסמן בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בתגובה לסערה שעוררו דבריה על מצביעי הליכוד. "כל התיאטראות מאחורי. אני לא פושעת ולא אויב העם. הבעתי את דעתי. מתנצלת על הטון המתנשא". בליכוד לא התרשמו מההתנצלות

באדיבות קשת וחברת החדשות

"תניחו לי, תנו לחיות בשקט" אמרה הערב השחקנית ענת וקסמן בריאיון לרינה מצליח בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, בתגובה לסערה שעורר הריאיון קודם איתה לדני קושרמו. "קודם כל אני רוצה להגיד שלא נאמר שום דבר גזעני", אמרה וקסמן. "הטון היה מתנשא, על זה אני מתנצלת. אני גם מתנשאת וגם נחותה. אני חצי מזרחיה חצי אשכנזיה. זאת אומרת, אני מכירה את שני הצדדים טוב. הטון נשמע לא טוב, ועל זה קפצו. באותו רגע לא חשבתי שאני מתנשאת. באתי עם בטן מאוד רכה, בתום לב, כבנאדם שחי במדינה הזאת, שרוצה טוב לילדים שלו ולי, ורוצה שינוי. נפלתי במלכודת. הכל מאוד נפיץ, מלה אחת והכובעים התחילו לבעור על הרבה ראשים שלא היה לי שום כוונה. אני טרף קל, ובתמימות לב נפלתי למקום שלא התכוונתי בכלל. מה שרציתי להגיד זה כך: שש שנים לא קורה כלום, ארבע קדנציות זה רק הולך ומחריף, אני רוצה שינוי. זאת מדינה דמוקרטית, זכותי להתבטא. הטונים לא נעימים, אני מתנצלת, אבל יש לי זכות לבקש שינוי. נפלתי, כי צריך לדעת איך לנסח. זה לא היה מווסת, זה היה ממש אחרי הבחירות, ובאתי באמת בתום לב. כל המצקצקים וכל המחרימים, ולפני שיסקלו אותי באבנים בככר העיר או ינדו אותי לאי, זה לינץ' לא נעים. על מה? על זכות דיבור? על מה עושים לי פה לינץ'?"

המראיינת רינה מצליח אמרה לה: "על זה שקבוצה מסויימת באוכלוסייה, מהפריפריה, חלק הבינו מזה שאת מתייחסת גם למזרחים, זלזלת בהם". וקסמן השיבה: "חלק הניחו? משפטית זה לא תופס. מה זה 'חלק הניחו'? אמרתי מזרחיים? לא אמרתי מזרחיים. אם הייתי אומרת, יש להם קייס (...) אני באה מבית מאוד מאוד ימני".

"אני מתנצלת, התנשאתי. זה יצא עקום. נוצלתי. זרקו אותי כמו עצם לכלבים", הוסיפה וקסמן, "אני לפני שנתיים כמעט מתתי על שולחן הניתוחים. אני לא פוחדת. אני פוחדת ומסתכלת לפחד בעיניים. החיים שלי השתנו, ואני רוצה טוב יותר, אני רוצה לחיות חיים טובים. אני לא רוצה שיחרימו אותי. אני לא רוצה לפגוע. אני רוצה שיהיה פה שקט וטוב עם שיח נורמלי. שיהיה פה מנהיג שאני אוכל להסתכל אליו ולהגיד: זה המנהיג שלי, איזה יופי. אני נפלתי למלכודת. לא הייתי צריכה להתראיין. ואני לצערי לא אתראיין יותר. זאת המסקנה שלי מכאן. הבנתי שבזה אני לא טובה. תניחו לי, תנו לי לחיות בשקט".

בתשובה לשאלה האם יהיה לה יותר קשה לעלות על במות בערים ליכודניקיות כמו באר שבע, אמרה וקסמן: "לא יהיה לי קשה לעלות על שום במה, תניחו לי, מספיק, נסיים את זה כאן, תודה. (בשלב זה פרצה וקסמן בבכי) הילדים שלי דואגים לי שמצלמים אותי, כפי שאני יודעת. זה סיוט ואני רוצה שהוא ייגמר. אם את תקראי איזה מנהל נהדר נעם סמל, וכל התיאטראות עומדים מאחורי. תפסיקו, אבל אין לי כוחות יותר. אני לא פושעת ולא אויב העם. די, תרדו מהדרמה, די. אני חושבת שאמנים יפסיקו להתראיין עכשיו, די, זה ייגמר. אני מאד מכבדת כל אדם באשר הוא, איך אפשר להאשים אותי שבאתי לפגוע במישהו? אני רוצה לשים סוף טוב לסיפור הזה. רוצה לחיות את חיי".

על הקריאות להחרים הצגות בהשתתפותה אמרה וקסמן: "ברגע שנעם סמל המתוק אמר את שלו החרם בשנייה התפוגג. זה לא יעזור האיומים האלה. אגב, הקהל בדימונה מצויין, אני מאד אוהבת את הקהל בדימונה. יש המון שתמכו, שסימסו, מכל הקשת. מאוד דאגו. הרגשתי מאד מחוזקת. אבל הרגשתי רע עם כל הדברים שאני שומעת. מי אני? מי אני? עשיתי דברים בטלוויזיה. אני בנאדם שיש לו דעות, הבעתי את דעתי, נפלתי, הלאה".

נהליכוד מסר בתגובה לדברי ענת וקסמן ב"פגוש את העיתונות": "ההיתממות והדמעות של ענת וקסמן בראיון לרינה מצליח - אינן מכסות את העובדה שגם הערב היא סירבה להתנצל על התוכן הגזעני של דבריה, הסתתרה מאחורי 'זכות הדיבור' והסכימה להתנצל רק על 'הטון המתנשא' של דבריה הפוגעניים. זה לא מפתיע. דבריה הדוחים של וקסמן בגנות מיליון מצביעי הליכוד לא נאמרו בחלל ריק ואינם מקריים. שמענו בשבועות האחרונים גם את הדברים הבוטים שאמרו יאיר גרבוז ואלונה קמחי על ציבור מצביעי הימין רק בגלל עמדתו הברורה של ציבור חשוב זה בנושאים המדיניים והביטחוניים. אנשי שמאל אלה לא מעלים בדעתם כי הצבעת כמיליון אזרחיות ואזרחים לליכוד אינה נובעת ממניעים עדתיים - אלא מתפיסה ביטחונית, מדינית וחברתית מפוכחת של הציבור הלאומי את תמונת המצב במזרח התיכון ובישראל. ציבור זה רואה את האיומים והאתגרים הניצבים בפני ישראל, הוא רואה את תנופת הפיתוח בצפון ובדרום, ותומך במנהיגותו הנחושה, השקולה והאחראית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההתנשאות, הגזענות וגסות רוח בתירוץ של "חופש ביטוי" היא דרכם של אנשי שמאל מסויימים אלה להתמודד עם אובדן השלטון ואובדן אמון העם. התנהגות פסולה זו לא תרפה את ידינו. ענת וקסמן וחבריה ימשיכו לגדף בשם חופש הביטוי. אנחנו נמשיך לשמור ולפתח את המדינה והחברה לטובת כלל אזרחיות ואזרחי ישראל".

וקסמן התראיינה לסרט "שתי מדינות, עם אחד" של דני קושמרו וקשת, ששודר ביום שני. ההסבר שהעניקה וקסמן לניצחון הליכוד, הקביל את מצביעיו לכוכבי "סרטון השוקולד" שצולם בטיסת ארקיע לפני מספר שבועות, ודבריה עוררו סערה. בתגובה ראשונה לוואלה תרבות מסרה וקסמן ביום שני: "דיברתי מתוך כאב אמיתי. אני בת ללוחם אצ"ל נכה צה"ל. אמי ממוצא עיראקי, אני דור עשירי למשפחה ירושלמית. גזענית אני לא!. אני דואגת למדינה שלי ורוצה שינוי כמו רבים".

(השתתף בהכנת הידיעה: עמרי נחמיאס)

  • עוד באותו נושא:
  • ענת וקסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully