וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מהיר ועצבני 7" משאיר את "אווטאר" מאחור

19.4.2015 / 7:23

אף סרט בהיסטוריה לא הגיע לרווחים של מיליארד דולר ב-17 ימים, עד שהגיעו ווין דיזל והחברים. מהשבוע הם כבר יצטרכו להתמודד עם "הנוקמים"

יח"צ - חד פעמי

כבר שלושה שבועות ש"מהיר ועצבני" הוא המשחק היחיד בעיר, בכל מה שקשור להכנסות בקולנוע. גם השבוע, "מהיר 7" היה במקום הראשון בטבלת ההכנסות השבועית בארצות הברית, הפעם עם כ-27 מיליון דולר. בסך הכל, הסרט הכניס בארצות הברית כבר 292 מיליון דולר, אבל משמעותי יותר הסכום שאליו הגיע בעולם כולו: 1 מיליארד עגול. להישג הזה סייעה הצלחת ענק בסין, שבה הסרט שבר את שיאי הקופה הטריים שקבע "רובוטריקים 4" רק בשנה שעברה; הוא הכניס, למשל, 63 מיליון דולר בסין ביום הראשון להקרנתו לבדו – יותר מהכנסותיו ביום הראשון להקרנתו בארצות הברית. הסרט בהחלט היה מהיר בדרך לנקודת הציון הזאת: לקח ל"מהיר ועצבני" 17 ימים בלבד להגיע להכנסות של מיליארד דולר, מהר יותר מכל סרט אחר אי פעם. השיאנים הקודמים היו "אווטאר", "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2" ו"הנוקמים" – כל אחד מהם הגיע למיליארד בתוך 19 ימים.

מטבע הדברים, שום סרט אחר לא משחק בליגה של מהיר ועצבני כרגע. במקום השני בטבלה האמריקאית נמצא "פול בלארט נשאר בוגאס", סרט המשך לקומדיה "פול בלארט שוטר הקניון", שיצאה ב-2009 והפכה ללהיט מקומי מפתיע (הכנסות של 146 מיליון דולר בארצות הברית, מעט מאוד בשאר העולם). ב"פול בלארט" מככב קווין ג'יימס, וההצלחה הגדולה של הסרט המקורי גרמה לו להיראות כמו כוכב קולנוע גדול בהתהוות, לכמה רגעים – אבל זה לא באמת קרה. מאז ועד סרט ההמשך הוא לא נגע שוב במספרים כאלה.

במקום השלישי, עם כ-17 מיליון דולר, נמצא "Unfriended", סרט אימה בעל רעיון מעניין: הסרט כולו מתרחש על גבי מסך מחשב, שבו משוחחים בסקייפ קבוצת חברים על חברה ללימודים שהתאבדה – ואולי עוד חיה באופן כלשהו. הסרט הוא הפקה עצמאית שנעשתה בתקציב זערורי, כך שרוב הכנסות הסרט מהוות רווח נקי, ויש סיכוי שמדובר בתחילתו של ז'אנר חדש, אחרי שהפאונד-פוטג' התחיל למצות את עצמו.

עוד במורד הטבלה: "ממלכת הקופים", סרט טבע תיעודי של דיסני, הכניס כ-5 מיליון דולר והגיע למקום השישי; ורגע לפני שהוא יוצא מהטבלה, "סינדרלה" מגדיל את הכנסותיו הכוללות ל-186 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully