וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי בנט, ראשת מפלגת הירוקים בבריטניה, תומכת בחרם הבריטי על אמנים ישראליים

19.4.2015 / 15:58

ראשת מפלגת הירוקים בבריטניה מגבה את החרם הבריטי על אמנים, מוזיקאים ואנשי אקדמיה ישראליים. "על ישראל לציית לחוק הבינלאומי ולזכויות האזרח", אמרה

נטלי בנט, ראש מפלגת הירוקים בבריטניה. Creative Commons
ראשת מפלגת הירוקים בבריטניה, נטלי בנט/Creative Commons

הפוליטיקאית הבריטית נטלי בנט, העומדת בראש מפלגת הירוקים, מגבה את החרם הבריטי על אמנים, מוזיקאים ואנשי אקדמיה ישראליים, כך אמרה בסוף השבוע בריאיון לאתר האינטרנט ג'ואיש כרוניקל. "אנחנו צריכים להעביר מסר למדינת ישראל. עליה לציית לחוק הבינלאומי ולזכויות האזרח. החרם על ישראל הוא מדיניות של מפלגת הירוקים, ואני אתמוך במדיניות".

"אני סבורה שאנו צריכים להפסיק למכור נשק לישראל", הוסיפה בנט, "עלינו להפעיל לחץ דיפלומטי על ישראל שתכבד את החוק הבינלאומי ואת החלטות האו"ם". בנט, שמעולם לא ביקרה בישראל, אמרה כי היא גם לא מתכוונת לבקר במזרח התיכון".

תמיכת הפוליטיקאית הבריטית בחרם על אמנים ישראליים מגיעה בעקבות הפרסום בחודש פברואר כי 700 אמנים בריטים מחרימים את ישראל עד ש"הדיכוי הקולוניאלי של הפלסטינים יסתיים". במכתב שפורסם ב"גרדיאן" הבריטי, קבוצת האמנים, הכוללת בין היתר את המוזיקאים בריאן אינו וריצ'ארד אשקרופט, הבמאי קן לואץ' והשחקנית היהודיה מרים מרגוליס, הסבירו כי הם לא ימשיכו ב"עסקים כרגיל" עם ישראל. הקבוצה הודיעה כי לא תסכים ל"הזמנות מקצועיות" לישראל או למימון מצד מוסדות ממשלתיים. הקבוצה הזכירה במכתבה את הקיץ האחרון ואת מבצע "צוק איתן", שבמהלכו נהרגו כ-2,100 פלסטינים, כסיבה המרכזית לחרם והאשימו את ממשלת ישראל במתקפה מתוכננת על מוסדות התרבות הפלסטיניים.

  • עוד באותו נושא:
  • נטלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully