וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: הקלאסיקות הישראליות הכי גדולות כמו שמעולם לא שמעתם אותן

22.4.2015 / 20:30

היוצר והמלחין יחזקאל רז יצר עיבוד חדש ומפתיע לכמה מהשירים המוכרים ביותר של שלמה ארצי, שלום חנוך ופאר טסי. גם ההמנון הלאומי נשמע פתאום אחרת לחלוטין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא מלנכולי. יהודה פוליקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך היו נשמעים כמה מהשירים הישראלים הגדולים ביותר אם היו נוצרים בסולם מז'ורי במקום מינורי? אם אתם לא עכברי מוזיקה רציניים, כנראה שהשאלה הזאת מעולם לא הטרידה אתכם עד היום, אבל פתאום לא ברור איך לא פגשנו אותה קודם לכן.

היוצר, המלחין והמרצה למוזיקה, יחזקאל רז, החליט ליצור לכבוד יום העצמאות מאש אפ מיוחד שנוצר כולו בסולם מז'ורי. העיבוד הופך לחנים עצובים שמנוגנים בסולם נמוך לשירים אופטימיים ושמחים.

המאש אפ כולל את: "ילד של אבא" של מוקי, "כשתגדל" של יהודה פוליקר, "ארץ קטנה עם שפם" של קורין אלאל, "אנחנו לא צריכים" של שלמה ארצי, "סליחות, מישהו" של יהודית רביץ, "אם זאת אהבה" של פרמיירה, "לבכות לך" של אביב גפן, "מחכים למשיח" של שלום חנוך, "דרך השלום של פאר טסי וההמנון הלאומי "התקווה".

השינוי הופך את כל אחד מהשירים המוכרים לחוויה שונה לחלוטין, כשמעל כולם נשמעת אפילו "התקווה" באופן מרשים הרבה יותר מהרגיל. הקטע הפך ויראלי במהירות ברחבי הרשת, כשגולשים רבים משתפים אותו ברשתות החברתיות ומחמיאים בהתלהבות לתוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully