וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול גז מהשנייה הראשונה: וואן ריפבליק במופע שעונה על כל הציפיות

27.4.2015 / 0:00

להיט אחרי להיט, כמעט בלי לעצור, רפרנסים מיוחדים לעיר המארחת וסשן צילומים מרגש עם הקהל. רגע לפני שהיא מגיעה לישראל, וואן ריפבליק כובשת את קנדה

וואן ריפבליק בהופעה. GettyImages
תבואו עם אנרגיות, להם כבר יש. וואן ריפבליק/GettyImages

רגע לפני שהיא מסיימת את החלק הקנדי בסיבוב ההופעות הנוכחי שלה ומתחילה להתכונן לקראת המפגש עם הקהל הישראלי בפארק הירקון, הופיעה בסוף השבוע האחרון להקת וואן ריפבליק מול קהל של קרוב ל 15,00 איש באצטדיון ה"אייר סנטר" בטורונטו, תוך כדי שהיא מיישמת טיפ של אלופים שלמדנו גם אנחנו מקרמבו של "מבצע סבתא": להתחיל הכי מהר — או במקרה הזה, הכי חזק — ולאט לאט להגביר.

ההופעה נפתחת עם מסך לבן המכסה את הבמה כולה, כאשר רק צלליותיהם של חברי הלהקה גלויות לקהל. הלהקה מנגנת את הצלילים הראשונים של "Light it Up" מתוך אלבומה האחרון Native, כשכמובן, ברגע השיא של השיר, נופל המסך הלבן וחושף את הבמה המושקעת, שמוארת במנורות LED ענקיות.

עוד לפני שהקהל מעכל את סיום השיר הראשון, מתנגנים כבר צלילי הצ'לו המוכרים מתוך "Secrets", והצופים מבינים שאין להם ברירה אלא לעמוד בקצב, ומצטרפים בשירה כשסולן הלהקה, ריאן טדר, מנצח עליהם. השיר מסתיים ועל המסכים מוקרן קטע של מקהלת ילדים ששרה את הפתיחה ל- "All the Right Moves" בביצוע שמסמן את תחילתה האמיתית של ההופעה.

וואן ריפבליק בהופעה. GettyImages
כל ערב הוא הכי טוב בטור/GettyImages

"עשר דקות לתוך המופע ואני כבר מאבד את זה", מכריז טדר, כשהוא לוקח הפוגה קצרצרה מלקפוץ על רמקולים בשיר הקודם. "בואו נעשה את זה הערב הכי טוב בטור", הוא מבקש, וניכר עליו כי הוא באמת מתאמץ להפוך כל ערב לערב הכי טוב בטור. הלהקה ממשיכה עם "What You Wanted" מהאלבום האחרון ולאחר מכן הפוקוס שוב חוזר אל טדר כשהוא מנגן לבדו בגיטרה את "Stop and Stare", ושאר חברי הלהקה מצטרפים אליו רק בהמשך. השיר מסתיים וטדר זורק באגביות מפרט אל הקהל, שמחזיר קשת רחבה של תגובות היסטריות — אגביות אינה אחת מהן.

ב-"Something I Need" ההמנוני, הפניה של טדר לקהל כבר יותר ישירה: "זו הפעם היחידה שנבקש מכם עזרה הערב". הקהל כמובן משתף פעולה ומצטרף בפזמון ובעיקר בשורה "If we only die once, I wanna die with you". במהלך השיר צועד טדר אל עבר במה קטנה יותר שממוקמת בתוך הקהל, ומקבל מצלמת וידאו מאחד מצלמי המופע. האורות נדלקים והצילומים מהמצלמה של טדר מוקרנים על המסכים באצטדיון. ברגע שנראה כל כך מתוכנן עד שהוא חייב להיות מקרי, השיר מסתיים בקלוז-אפ של טדר על תינוק קטן עם אזניות-מגן ענקיות, שזו, יש לנחש, ההופעה הראשונה שלו. ומותר לכם בהחלט לחלום על קלוז אפ מטדר גם בהופעה בתל אביב.

המערכה הראשונה מסתיימת כשעל הבמה הקטנה מוצב פסנתר וטדר מנגן קטע מוזיקלי שהופך לפתיחה המוכרת של "Apologize", להיט הפריצה של הלהקה. הקהל שואג, זה הסימן שלו להרים את הטלפונים באוויר ולנופף בהם. כשהשיר מסתיים, טדר ממשיך לשירת הפזמון של "Stay With Me" של סם סמית', הקהל ממשיך באותה ההתלהבות. שאר חברי הלהקה מצטרפים ומצטופפים יחד איתו על הבמה הקטנה, בניסיון לא רע לתת אווירה של מופע אינטימי בתוך הופעת אצטדיונים ענקית. "בכל שנה יש שניים או שלושה שירים שאני מקנא שלא אני כתבתי, ואני פשוט חייב לבצע אותם", הוא מספר לקהל וממשיך לביצוע הלהיט , "בודפשט" של ג'ורג' עזרא.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
וואן ריפבליק בהופעה. GettyImages
גם תל אביב תזכה להתייחסות?/GettyImages

המופע האינטימי ממשיך עם "Preacher", שיר שכתב טדר לכבוד יום הולדתו ה- 85 של סבו, כומר ו"האיש הכי מגניב שאני מכיר". המסך הלבן חוזר ומכסה שוב את הבמה ועליו מוקרנים קטעי וידאו מערים שונות ברחבי העולם. הקהל משתולל כשהוא מזהה את טורונטו, וטדר גומל לו בכך שמחליף את "קולורדו" ב"טורונטו" בשיר "Good Life". הצופים הישראלים לא יסתפקו בפחות מ"תל אביב-oh!", לתשומת לבך, ריאן.

לסיום החלק האינטימי מפגין תדר שליטה בכלי נוסף ומנגן קטע קצר על גיטרה ספרדית, בסופו מתחיל "Counting Stars" והרצפה רועדת. זהו להיטה הגדול ביותר של הלהקה, וטדר, שיודע שהקהל בידיו, מתרוצץ ברחבי האצטדיון, מחלק כיפים למעריצים ומצלם את עצמו בטלפונים שלהם. זהו ללא ספק אחד משיאי המופע, כשלאחריו, עוצרים לקחת אוויר עם "Can't Stop" ו-"Au Revoir" הגרנדיוזים אך האיטיים יותר. ב-"Feel Again" חוזר טדר לסיבוב נוסף עמוק בעורף הקהל, עם השיר האחרון לפני ההדרן "I Lived", המנון שלא לגמרי מיצה את הפוטנציאל המלא שלו, אבל האקפלה הקצרצרה של טדר בסופו מצליחה בהחלט לרגש.

הלהקה חזרה להדרן עם "Love Runs Out" האנרגטי, כשטדר מפליא על הקלידים, וממשיכה בקאבר ל What a Wonderful World"" של לואי ארמסטרונג. "זה השיר שארצה שיתנגן בהלוויה שלי", הוא מסביר, "כשאמות, בעוד 150 שנה". לפני שהם מסיימים את הערב הוא מודה לקהל ומבטיח לחזור עם בגדים חדשים ושירים חדשים מהאלבום הבא, אותו מקליטה הלהקה בימים אלה, ואז מקפיד לסיים את המופע באווירת מסיבה עם גרסת הרמיקס המעולה של די'גיי אלסו ל "If I Lose Myself", כשכל חברי הלהקה מלווים אותו בתיפוף על תופי ענק.

וואן ריפבליק היא ללא ספק להקה עם מנהיג בלתי מעורער: ומי שנשאר באצטדיון עוד רגע, יכול היה לשים לב שלאחר שכל החברים כבר ירדו מהבמה, נשאר טדר נשאר לעמוד מאחור לעוד כמה שניות, נהנה מהערב עד הרגע האחרון. ואין סיבה שהוא לא יעשה את זה גם בתל אביב.

וואן ריפבליק. GettyImages
מחכים לכם/GettyImages

טראקליסט:

Don't Look Down
Light It Up
Secrets
All The Right Moves
What You Wanted
Stop And Stare
Something I Need
Praise You ) Fatboy Slim song(
Apologize + Sam Smith's Stay With M)
Budapest - George Ezra cover
Preacher
Good Life
Spanish Guitar Medley
Counting Stars
Can't Stop
Au Revoir
Feel Again
I Lived

הדרן
Love Runs Out
What a Wonderful World - Louis Armstrong cover
If I Lose Myself (Alesso Remix)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully