וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום חנוך, ברי סחרוף, דני סנדרסון ויהודה פוליקר יפתחו את פסטיבל ישראל 2015

27.4.2015 / 14:10

פסטיבל ישראל ה-54 יתקיים בירושלים בין 28 במאי ל-24 ביוני. במסגרתו יגיעו לארץ בין השאר להקת המחול של טרישה בראון, וההצגה "יוליוס קיסר" של הבמאי האיטלקי רומיאו קסטלוצ'י. בנוסף, יתקיים ערב מחווה לזוהר ארגוב

שלום חנוך דני סנדרסון  ברי סחרוף  יהודה פוליקר. צלמים: נמרוד סונדרס, יח"צ, עיבוד תמונה
שלום חנוך יארח את דני סנדרסון, ברי סחרוף ויהודה פוליקר במופע הפתיחה של פסטיבל ישראל 2015/עיבוד תמונה, צלמים: נמרוד סונדרס, יח"צ

פסטיבל ישראל יתקיים זו השנה ה-54 ברחבי ירושלים, בין 28 במאי ל-24 ביוני. בנוסף למופעים מישראל, הפסטיבל יארח מופעים מגרמניה, צרפת, פינלנד, אוסטריה, צ'כיה, רומניה, איטליה, בלגיה, בולגריה, קנדה, ארצות הברית וסין. הנהלת הפסטיבל כוללת את המנכ"ל איל שר והמנהל האמנותי איציק ג'ולי.

הפסטיבל ייפתח במופע של שלום חנוך ב-29 במאי ב-20:00 בבריכת הסולטן לרגל צאת אלבומו "המקרה והטעות", בו יארח את ברי סחרוף, דני סנדרסון ויהודה פוליקר, ובו יבצע משיריו החדשים לצד להיטיו. המנהל האמנותי של המופע הוא לואי להב.

ההצגה "יוליוס קיסר" של הבמאי האיטלקי רומיאו קסטלוצ'י. LUCA DEL PIA,
ההצגה "יוליוס קיסר" של הבמאי האיטלקי רומיאו קסטלוצ'י שתועלה בפסטיבל ישראל 2015/LUCA DEL PIA

מופעי מוזיקה נוספים שיועלו בפסטיבל: המופע "בדד" - מסע לדמותו ושיריו של זוהר ארגוב, בו יופיעו נינט טייב, שי צברי, רביד כחלני, אבישי כהן, מאיה בלזיצמן ואנסמבל רע מוכיח. המנהל המוזיקלי הוא רע מוכיח והמפיק והמנהל האמנותי הוא חיים שמש; אנסמבל מודרן מגרמניה יקיים את המופע "שחור על לבן" המבוסס על יצירתו של המלחין הגרמני היינר גובלס; ההפקה "דון קיחוטה - כרוניקה של מלחמה אבודה", המפגישה את המוזיקה, הספרות והתיאטרון. המופע יועלה במלאת 400 שנה לספר "דון קיחוטה" מאת סרוואנטס, ויחבר את אנסמבל מיתר עם השחקן והיוצר דורון תבורי; האופרה "צומת רפידים" מאת המלחינה מרגרט וולף, פרי שיתוף פעולה של פסטיבל ישראל, קבוצת התיאטרון הירושלמית והתזמורת הסימפונית ברלין בניצוחו של אולריך פאקוש, המבוססת על מכתביהן של שתי נשים לאהוביהן בתקופת מלחמת העולם השנייה. הבמאי הוא קאי מוריץ; "הילולה לאם", יצירתם של המשוררת חביבה פדיה והמלחין פרץ אליהו. זוהי אופרת רוק אוריינטלית בה ישתתפו ברי סחרוף, דיקלה דורי, מארק אליהו, יעל דקלבאום ושי צברי; ההפקה המוזיקלית מסין, "הרים נשגבים ומים זורמים", של אנסמבל Jun Tian Yun He. עיבוד עכשווי ליצירה מסורתית מיתולוגית שבמרכזה כלי המיתר העתיק קוצ'ין; מפגש בין שני כוכבי הג'אז וולפגנג מוטשפיל וסוואנטה הנריסון, שיבצעו יצירות מקוריות ובהן מחוות לפסנתרן בראד מלדאו ולמייקל ג'קסון.

בתחום המוזיקה הקלאסית: קונצרט במלאת 150 להולדתו של המלחין הפיני יאן סיבליוס עם הכנר הסולן הפיני פטרי איבונן ובהשתתפות התזמורת הסימפונית ע"ש מנדי רודן, המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה ותזמורת הנשיפה של קונסרבטוריון הסדנא בירושלים; המרתון המסורתי של הפסטיבל, בניהולו המוסיקלי של גיל שוחט, יוקדש השנה לצ'יקובסקי ולמלודיה הפולקלוריסטית ביצירתו; בשני קונצרטים של שבת יופיעו הסולן הפיני פטרי איבונן (כינור) שיבצע בקונצרט יצירות מאת פאול בן חיים, אאוליס סאלינן, דביוסי, פרוקופייב ועוד, והוירטואוזים הרוסים הצעירים ויטלי וטוליה (סקסופון) ופיליפ קופצ'בסקי (פסנתר) שיבצעו קונצרט מיצירות ראוול, צ'ייקובסקי, שופן, קליקוביץ' וברהמס; בעין כרם תמשך מסורת סופי השבוע של מוסיקה קאמרית במרכז עדן תמיר, עם 6 קונצרטים בהם יתארחו חניכי פרויקט אלדוול לפסנתרנים צעירים, פסנתרנים זוכי תחרות ע"ש חיים ואסתר קלמי, אנסמבל סולני התזמורת הפילהרמונית הישראלית, אנסמבל מיתר ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ורטיגו. מעיין חותם,
ורטיגו/מעיין חותם

הצגות תיאטרון שיועלו בפסטיבל: "יוליוס קיסר" של שיקספיר בבימויו של האיטלקי רומיאו קסטלוצ'י; קבוצת התיאטרון הצרפתית "אילו היית יכול ללקק את ליבי" בהנהגת הבמאי ז'וליאן גוסלן, תעלה את ההצגה "החלקיקים האלמנטאריים" על פי ספרו של מישל וולבק; קבוצת She She Pop מגרמניה תעלה את "פולחן האביב"; היוצרת מיט וורלופ והתיאטרון החזותי קאמפו מבלגיה יגיעו לפסטיבל עם "מגנט מסתורי"; תיאטרון החאן יעלה את הבכורה של "כנרת כנרת", על פי המחזה הראשון שכתב נתן אלתרמן. המחזה בעריכתה של שחר פנקס, בבימויה של שיר גולדברג ובליווי מוסיקה מקורית של דניאל סלומון; הבמאי אייל וייזר יעלה את "מה שלום החיה?"; הבמאית והכוריאוגרפית עמנואלה עמיחי תעלה את "ליזיסטרטהX"- עיבוד למחזה הסאטירי של אריסטופנס. היצירה משלבת תיאטרון ומחול עם עבודת וידאו פוטוריסטית של רן סלווין; ופסטיבל מרכז הבמה ה-6 בניהולה האמנותי של הכותבת והבמאית אורי אגוז, יציג 10 מונודרמות חדשות שהן עיבודים ליצירות ספרותיות, מחזות ישראלים מקוריים ומחזות מתורגמים.

להקת המחול של טרישה בראון. סטפני ברגר,
להקת המחול של טרישה בראון/סטפני ברגר

מופעי מחול ופרפורמנס בפסטיבל: להקתה של טרישה בראון, מהדמויות החשובות של מפץ המחול הפוסט-מודרני בשנות ה-60, תגיע לפסטיבל במסגרת סיבוב הופעות עולמי וכנראה אחרון שלה. בארץ תופיע הלהקה בשני ערבים שונים; הכוריאוגרף והרקדן הצרפתי קסבייה לה רוי יעלה בפסטיבל את המופע "עצמי לא-גמור"; הכוריאוגרף והרקדן בנואה לה שמבר מקנדה, יופיע בפסטיבל עם יצירתו "עורות נחש"; האמן הבולגרי איוו דמיצ'ב יקיים שני מופעים פרי שיתוף הפעולה שלו עם האמן הפלסטי האוסטרי פרנץ ווסט בהם פורצים השניים את גבולות הגלריה: היצירה I-ON והיצירה X-ON; להקת המחול הישראלית ורטיגו תעלה בפרויקט מיוחד, גרסה עכשווית ליצירה Parades and Changes, של חלוצת המחול האמריקאית אנה הלפרין.

בפסטיבל יתקיימו גם מופעים לילדים: "לא דובים ולא יער", מחזה מוזיקלי מאת ובבימויו של אלי ביז'אויי, בהשראת "זהבה ושלושת הדובים". גרסה המספקת את התשובה המפתיעה לשאלה שלא נשאלת בסיפור המקורי - מי היא בעצם זהבה וכיצד נקלעה לבית משפחת הדובים; ההצגה "מושלמת" העוסקת ביחס נערות לדימוי הגוף בעיבוד נעה לזר-קינן ויעל טילמן ל"נערות בלחץ" של סופרת הילדים הבריטית ג'קלין ווילסון; "קרנבל החיות" מופע אינטרקטיבי של קבוצת מחול-תיאטרון מצ'כיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully