וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר פרישר גוטמן: "הזכות להורות שייכת לכל אחד. זו העת להפסיק להיות אטומים"

27.4.2015 / 17:02

"פונדקאות היא לא נחלתם של קבוצה זו או אחרת בחברה, היא חוצה מגדרים ונטייה מינית", כותב אמיר פרישר גוטמן, בהתייחסו לביקורות הנוגעות לפונדקאות בעקבות האסון בנפאל

אמיר פיי גוטמן. פייסבוק, צילום מסך
"אנחנו לא זקוקים להרבה. רק לשוויון". אמיר וינאי פרישר גוטמן ובנם/צילום מסך, פייסבוק

"חוסר הבנתכם במצב הפונדקאות גורם גם לחכמים מביניכם להישמע קטנים וטיפשים. פונדקאות היא לא נחלתם של קבוצה זו או אחרת בחברה, היא חוצה מגדרים ונטייה מינית. זו העת להפסיק להיות אטומים", כך כתב בעמוד הפייסבוק שלו הזמר, השחקן והבמאי אמיר פרישר גוטמן, יוצא להקת "היי פייב". דבריו נכתבו על רקע רעידת האדמה בנפאל שהובילה להרוגים רבים והעלתה לראש סדר היום את נושא בני הזוג הנמצאים בנפאל עם התינוקות שלהם שבאו לעולם בהליכי פונדקאות. בעקבות כך נשמעו בתקשורת וברשתות החברתיות ביקורות שונות הנוגעות להליך הפונדקאות, למשל הטענה כי מדובר ב"סחר בבני אדם", שקוממה את פרישר גוטמן. לפני מעל לשנתיים הוא ובן זוגו ינאי הביאו לעולם בן באמצעות אם פונדקאית שילדה אותו בהודו.

הנה הדברים שכתב אמיר פרישר גוטמן בפייסבוק:

"שלושה דברים חשובים:

1. מתברר שמגיע שאפו גדול למר גלעד ארדן שלקח את כל ההחלטות הקשות במהירות רבה - התעלם מכל שיקול ביורוקרטי וחשב על הילדים שנולדו לפני ימים וגם על אלה העתידים להיוולד בשבועות הקרובים. נראה שכל משרדי הממשלה המעורבים התגייסו באופן יוצא דופן ועל כך כל הכבוד
אנא המשיכו לדאוג לכל הישראלים הרבים ששם. כולם בסכנה ממשית לחייהם.

2. יש מספר אנשים, שבשעות האחרונות מנצלים את כוחם הדיבורי בכל אמצעי התקשורת ותופסים בעלות על רגשות והרגשות של אנשים אחרים. אתם מפיצים לאוויר העולם ערימות של משפטים שבבסיסם בורות גדולה בנושא, חוסר הבנה של המצב האישי של כל המעורבים בהליך הפונדקאות ולעיתים אף קיצוניות הגובלת בהסתה.

לא ארד לפרטים הקטנים כאן, אך פונדקאות היא לא נחלתם של קבוצה זו או אחרת בחברה, היא חוצה מגדרים ונטייה מינית. חוסר הבנתכם במצב הפונדקאות בארץ, הסיבות האמיתיות בגללן אין שוויון בפונדקאות בישראל, מורכבות החוקים מול המדינות השונות ועוד נושאים רבים בהם אתם לא מבינים כמעט כלום - גורם גם לחכמים מביניכם להישמע קטנים וטיפשים.

3. הזכות להורות שייכת לכל אדם. אלו אשר בוחרים בפונדקאות, סטרייטים וגאים כאחד, ילכו עד קצה העולם כדי להגשים את זכותם. זו העת להפסיק להיות אטומים. להבין את הצורך. להבין את הקשיים. להבין שצריך לעזור, לא לפסול - כי מדינת ישראל לא תוכל לתת מענה לכל המבקשים להיעזר בשרותי פונדקאות. ובקיצור להתייחס לנושא ברצינות, עם אנשי מקצוע אמיתיים ולא ועדות פוליטיות.

מאות תינוקות כבר נולדו כך. מאות עוד יוולדו. זה הזמן לסדר. לקבל. להכיל. כדי שכשיגיע הרגע ונרצה לחנך אותם להעניק למדינה הזאת. הם ידעו שהמדינה גם העניקה להם בחזרה. ואנחנו לא זקוקים להרבה. רק לשוויון".

פרישר-גוטמן הוסיף בשיחה עם וואלה תרבות: "קראתי אמירות של אנשים שמפגינים בורות בכל העניין הזה של פונדקאות ועל המוסר שבזה. אנשים שוכחים שאף אחד פה לא מצמיד אקדח לרקה של אף אחת. אותה פונדקאות היא פונדקאות בזכות בחירה שהיא עשתה הן מסיבות של תרומה לזולת והן מסיבות של צורך בכסף, בלי שום קשר לכל אדם שמבצע הליך פונדקאות. אני נמצא בסיטואציה שבגללה אני נזקק להליך פונדקאות בלי קשר אליה, והיא בלי שום קשר אליי, לצורך העניין. ואז כל העניין הזה של מוסר. אני לא סוחר בבני אדם. נהפוכו. מה שהכי מתסכל זה שאם אותם אנשים שהם... יש אנשים שחושבים שזה נורא פופוליסטי, או שזאת באמת דעתם הקיצונית... אבל אם הם היו רואים מה הזוגות הישראליים עושים במפגשים עם אותן פונדקאיות, אפילו הכספים שהם הרבה אקסטרה מעבר למה שצריך לשלם שניתנים להן במפגשים האלה, בשביל הילדים שלהן, בשביל החינוך שלהן. אני פגשתי את הפונדקאית שלי, והיא סיפרה לי שבזכות זה שהיא החליטה לעשות את הדבר הזה היא תוכל לשלוח את הילדים שלה לבית ספר. יש פה נתינה הדדית. אנשים בכלל לא מבינים מה מהות התהליך, הם לא היו בכלל בסיטואציה של לדבר עם פונדקאית כזאת, לשאול אותה מה היא מרגישה ומה עושים למענה, ושופטים. לצערי הרב זה חלק מהשיח שנקלענו אליו במדינה, שבאמת לא מקשיבים אחד לשני. בתור אחד שעבר את זה, נחרדתי מכל מיני דברים ששמעתי וקראתי מכל מיני אנשים שמנצלים את הכוח שיש להם ברדיו או בטלוויזיה".

דעה נגדית: הרחם ההודי - פוגע בנשים ומשחית את החברה שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully