וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 04: מדינה בלי תיאטרון בונה את התיאטרון הגדול בעולם

תושבי טג'יקיסטן ייהנו בקרוב מהתיאטרון הגדול בעולם, גם אם אין להם בו צורך. וגם: טקס פרסי התיאטרון של צרפת שיצא מכל שליטה. טור חדשות התיאטרון

טג'יקיסטן בונה את התיאטרון הגדול בעולם

העובדה שטג'יקיסטן, שהתנקתה מ-1991 מברית המועצות והפכה למדינה עצמאית, תלויה גם היום בתרומות שמגיעות מחוץ לגבולותיה – לא עוצרת את נשיא המדינה, אמומאלי רחמון, מלממש את חזונו השאפתני. היוזמה האחרונה של רחמון היא בניית התיאטרון הגדול ביותר בעולם. עלות הפרויקט מוערכת ב-100 מיליון דולר והמבנה יכלול, כך לפי הודעת הרשויות, שלושה אולמות קונצרטים ענקיים שהגדול ביניהם יכיל 2,500 מקומות ישיבה. על פניו מדובר בידיעה משמחת שמנסה ליישר קו עם תרבות המערב, אך פרט קטן אחד לא נלקח בחשבון. במדינה הענייה אין מספיק צרכני תיאטרון ומעט הצופים האדוקים מדווחים שבדרך כלל יש יותר שחקנים על הבמה מאשר קהל באולם. כצפוי, פרסום ההחלטה הוביל לשורה של קולות מחאה אשר מבקרים את החלטת הרשויות להשקיע בבנייה ראוותנית במקום בחינוך ורווחה. נשיא המדינה מתעקש וטוען שבכל מדינה מתוקנת מוקם תיאטרון לאומי וכך יהיה גם בטג'יקסטן. "הצופים רוצים לראות את הבעיות הקיימות והכאב החברתי שבא לידי ביטוי על הבמה." 67 אנשי צוות נשלחו לחו"ל ללימודי תיאטרון וצפויים לחזור למדינה על מנת לבסס את התיאטרון הביתי הלאומי.

תיאטרון הבולשוי. AP
יאבד את ההגמוניה? תיאטרון הבולשוי במוסקבה/AP

האמת העירומה

סבסטיאן תיירי, מחזאי וקומיקאי צרפתי, הותיר לאחרונה חותם בלתי נשכח על טקס פרסי המולייר, האוסקר הצרפתי לתיאטרון. תיירי נבחר להיות אחד המציגים בטקס והחליט לנצל את הזכות הזאת עד תום. כשנקרא לעלות לבמה הוא יצא מאחורי הקלעים כשהוא עירום כביום היוולדו. הקהל ההמום צפה בו נואם בתוקף כנגד הקיצוצים המתוכננים בתקציב התרבות, שיותירו לטענתו את השחקנים עירומים. לאחר שסיים את דבריו הוא פנה במלוא מערומיו אל הקהל ודיבר אליו ישירות. הטקס הועבר בשידור ישיר אך עם דיליי קטן, שאיפשר לרשת הטלוויזיה להימנע מלהעביר את המחאה העירומה לקהל בבית.

(אזהרה: הסרטון מכיל עירום לא מצונזר).

אלישיה סילברסטון יוצאת לנופש משפחתי

שר המתוקה מ"קלולס" כבר מזמן לא ילדה. אלישיה סילברסטון בת ה-38 התרחקה בשנים האחרונות מהקולנוע, וביוני הקרוב תככב בתפקיד הראשי במחזה "Of good stock " שיעלה בניו יורק. המחזה, פרי עטה של מליסה רוס, מספר את סיפורן של שלושת האחיות היפות, השנונות, המבריקות והמתוסבכות להפליא לבית סטוקטון, שנפגשות לסוף שבוע קייצי בבית המשפחה בקייפ קוד. בכתיבה מצחיקה ונוקבת נחשפות תשוקות, כעסים ותהפוכות בלתי צפויות שמופיעות תמיד סביב המקום הטעון הזה שנקרא "משפחה".

אלישיה סילברסטון. GettyImages
עושה מייקאובר. אלישיה סילברסטון/GettyImages

קודם כל ישראלי

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער פותח את עונתו ה45 תחת הכותרת "100 אחוז ישראלי". הרפרטואר השנה כולל בתוכו ממיטב היצירה המקומית הישראלית, חלקה נכתבה במיוחד עבור התיאטרון וחלקה מחזאות קלאסית המעובדת מחדש כישראלית. התיאטרון, המציג בשנה יותר מ 2000 הצגות בכל רחבי הארץ , מחזיק ברפרטואר הגדול ביותר מבין כל תיאטרוני ישראל, וכולל הצגות לעוללים בני שנה וחצי ועד בני נוער בתיכון. בין הצגות העונה הקרובה אפשר למצוא את "צוציקים" מאת ובבימויו של גיל צרנוביץ, "טובים השניים" מאת בן זיידמן ושירי לי דשא, "אפקט הפרפר- מעשה טוב אחד יכול לשנות את העולם" מאת רועי שגב ויפעת זנדני- צפריר ועוד הפקות רבות אחרות.

תיאטרון אורנה פורת לילדים. יוסי צבקר,
הצעות לכל גיל/יוסי צבקר

שייקספיר בנוסח בנדיקט

לצופי התיאטרון הקלאסי לא נמאס מהנסיך הדני המיוסר שמוכרח לנקום את מות אביו, וב-"London's Barbican's Theatre" מתכוננים להפקה מחודשת של המחזה השייקספירי האלמותי. את התפקיד הראשי יגלם השחקן בנדיקט קמברבאץ' שקנה את פרסומו בזכות גילום דמותו של שרלוק הולמס. אל קמברבאץ' יצטרפו כוכבים מוכרים נוספים כמו סיריאן הינדס (משחקי הכס), ג'ים נורטון ועוד. ההפקה, אותה תביים לינדסי טרנר, תעלה למספר הופעות מוגבל מתחילת אוגסט ועד סוף אוקטובר. נראה שכדאי להזמין כרטיסים בזריזות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספר לנו על משמעות החיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטירוף חוזר

"חנות קטנה ומטריפה", הסיפור על הצמח המשוגע, חובב הדם האנושי, חוזר לבמה בכיכובו של ג'ייק ג'ילנהול. ג'ילנהול, כוכב "הר ברוקבק", שזיכה אותו במועמדות לאוסקר, "דוני דארקו" ועוד סרטים רבים אחרים, יגלם בתפקיד הבכורה שלו במחזמר את דמותו של מוכר הפרחים המגה חנון סימור קלייבורן, במסגרת ההצגה שתעלה בקיץ הקרוב ב"City Center" בניו יורק. לצידו של ג'ילנהול תופיע אלן גרין בתפקיד אודרי. גרין, ששיחקה בהפקה המקורית ואף בסרט מ-1986, תחזור לתפקידה כמושא אהבתו של סימור. את תפקיד רופא השיניים הסדיסט יגלם שחקן סאטרדי נייט לייב טארן קילם.

חנות קטנה ומטריפה. GettyImages
תגיד אההה. הגרסה הבריטית למחזה מ-2007/GettyImages

הכל חוזר חביבי

"לקום אתמול בבוקר" - הסרט שיצא ב-1993 וגולל את סיפורו של חזאי בשם פיל (ביל מארי) הנשלח, למורת רוחו, לעיירה נידחת בפנסילבניה כדי לסקר את אירועי יום המרמיטה - עושה את דרכו לברוודוויי. כזכור, פיל הנרגן מתעורר משנתו בבוקר המחרת ומגלה להתפתעתו שלמעשה קם לבוקר האתמול, באותה שעה ובאותו מקום. פיל הוא היחיד שיודע זאת ושיש לו זכרונות מהיום ה"קודם", וכך ממשיכים חייו יום אחרי יום, כשהוא מתעורר לאותו יום עצמו. פרטים אודות הליהוק טרם שוחררו, אך ידוע כי שרביט הבימוי יופקד בידיו של מת'יו וורצ'וס, זוכה פרס הטוני ב-2009.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד פעם אתה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלומות של לואי

קומיקאי, במאי, סופר, עורך ואולי בקרוב גם שחקן תיאטרון ומחזאי. הסטנדאפיסט לואי סי קיי, שהעונה החמישית של תוכנית הטלווזיה המצליחה משודרת בימים אלו, התראיין לאחרונה למגזין "הוליווד ריפורטר" ואמר "אם מישהו היה אומר לי - הנה תפקיד במחזה, בהחלט הייתי רוצה לנסות את זה. יום אחד הייתי רוצה לכתוב מחזה בעצמי. בכל פעם שאני רואה הצגה בברוודוויי, מחזה טוב או רע, ברגע שהאורות כבים והשחקנים עולים לבמה ומתחילים לדבר, אני פורץ בבכי. אני לא מצליח לעצור את זה".

לואי סי קיי. GettyImages
בחור רגיש/GettyImages

יש רופא באולם?

קשה לשכוח את משה איבגי בדמותו מכמירת הלב של ויקטור, בעל תחנת הכבלים הפיראטית בקרית ים, המשדר לתושבי שכונת השיכונים המתקלפת סרטים על האהבות והאכזבות הגדולות של החיים. לנעליים הגדולות של "חולה האהבה משיכון ג'", נכנס בימים אלו השחקן הנפלא שלום מיכאלשווילי (שלישיית "מה קשור") שינסה לכבוש את ליבה של מיכאלה היפה בעיבוד בימתי של תיאטרון הקאמרי לסרט מ-1995. את ההצגה, קומדיה עצובה על המתח הדק שבין חיזור ואובססיה, כתב שבי גביזון שהיה אחראי גם על התסריט לסרט, וביימה עדנא מזייא. לצד מיכאלשווילי יופיעו השחקנים אולה שור סלקטר, עזרא דגן, קובי פרג', ליאור זוהר, הגר דנון, תחיה דנון ועוד.

שלום מיכאלשווילי. רפי דלויה
מלא באהבה. שלום מיכאלשווילי/רפי דלויה

בשורה לחובבי התיאטרון המקומי. השחקן נורמן עיסא, אמג'ד מ"עבודה ערבית" בשבילכם, עוזב את תיאטרון חיפה בו שיחק וביים בשנים האחרונות. עיסא, שנולד, גדל והתחנך בעיר חיפה, החליט לעזוב את התאיטרון בו גילם אין ספור תפקידים ("אומנות", גזע" ועוד) ולעבור לתיאטרון הלאומי "הבימה", שם יעלה על הבמה בקומדיה "משפחה עליזה". המחזה, מאת סם בובריק ורון קלארק, יעלה ביולי בבימויו של נתן דטנר, שזו בעבורו עבודת הבימוי הראשונה בתיאטרון הלאומי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובר לבמה המרכזית. נורמן עיסא/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully