וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישאם סולימאן מגיב: "מגנה הרס ופגיעה משני הצדדים בטח ובטח שמדובר באזרחים"

30.4.2015 / 17:02

"אני כל הזמן פועל לקידום השיח בין הצדדים ומטיף לסובלנות ואי אלימות", כותב כוכב "פאודה" בסטטוס חדש שהעלה לפייסבוק בתגובה לסערה שעוררו דבריו בנוגע לנוכחות חיילי צה"ל בשטחים. דאום בתגובה: "לא אקבל הטפות מוסר מאדם שלא מגנה הרג חיילים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התקשורת, זו שאומרים תמיד שהיא שמאלנית, למעשה שטחית וצהובה" סולימאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעות ספורות לאחר שדבריו של הישאם סולימאן גרמו לתגובות נזעמות ברשתות החברתיות, העלה כוכב "פאודה" סטטוס חדש ובו יצא נגד חנוך דאום, שהתייחס לריאיון של סולימאן שצפוי להתפרסם מחר ב-"7 לילות" מבית "ידיעות אחרונות".

"חנוך דאום, קראתי את הפוסט המתלהם שלך וראיתי כיצד התקשורת, זו שאומרים תמיד שהיא שמאלנית, למעשה שטחית, צהובה ולא נותנת הזדמנות אמיתית להבין מה אמרתי ובאיזה הקשר", כותב סולימאן. "כשאתה ממהר לקחת ציטוט לשאלה פרובוקטיבית שכל מטרתה פאנץ' עיתונאי, אתה יודע מראש כי אתה פונה לקהל שלך במכוון להיות אלים ומתלהם, ובאופן הרדוד ביותר. "מי שמגדיר עצמו 'עיתונאי', ראוי שיראה את כל התמונה. לא חיכית שהכתבה תצא במלואה "ושכחת לצטט" אמירות כמו: "לא תשכנע אותי שיש לך הזכות להילחם על האדמה שלך בכך שתפגע באזרחים. זאת תרבות מפגרת, לא רק נגד יהודים, זאת תרבות שלמה".

אני כל הזמן פועל לקידום השיח בין הצדדים ומטיף לסובלנות ואי אלימות. אולי קשה לך להבין, אבל אני שחקן ערבי ישראלי שמגנה הרס ופגיעה משני הצדדים בטח ובטח שמדובר באזרחים. את זה בדיוק הסדרה באה להראות. איך כוח מוביל לעוד כוח. כמה הכל כאן כל כך מסובך ומורכב. שני הצדדים מפסידים. לראשונה סדרה המצביעה על האנושיות, ללא קשר למוצא, עם כל המורכבות שבזה, מה שהופך אותה לאותנטית ומדוברת כל כך. בזמן שאתה מנסה לעשות הכל בכדי להשניא ולהשטיח את הדיון כדי למכור עוד כרטיס למופע שלך, אני מציע שתהיה לך היכולת להתעלות מעל עצמך. לראות שיש פה שני צדדים. אנשים חפצי חיים. לא כולנו רוצים את מעגל דמים. אז לפני שאתה יורה לך שם במקלדת, תחשוב פעמיים לפני ניסיון לקדם את ה.. נו.. מופע שלך".

חנוך דאום מסר לוואלה תרבות בתגובה לתגובה: "אין לי כל כוונה לקבל הטפות מוסר מאדם שלא מוכן לגנות הרג של חיילים ישראליים".

seperator

כאמור, הבוקר (חמישי) פורסמו חלק מדבריו של סולימאן בריאיון שהעניק לעיתונאי נבו זיו. "חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע", אמר סולימאן שמככב בסדרה המצליחה "פאודה", העוקבת אחרי יחידת מסתערבים המנהלת מצוד אחר רב מחבלים בשטחים והמבוקש מספר אחד, אבו אחמד, אותו מגלם סולימאן. בתשובה לשאלה מה הוא חושב על מחבלים כמו שהוא מגלם, אמר "זכותם להילחם ולהתנגד לכיבוש. אני לא מקבל את הדרך שלהם, ולא רואה אותה כגבורה, אבל זכותם להילחם. אני שוחר שלום ולא מצדיק פגיעה באזרחים. אבל חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו – אני לא חושב שזה פיגוע. אם הוא בגדה ונלחם בפלסטינים ומתעלל בהם – הוא מממש את הכיבוש. הוא לא צריך להיות שם".

דבריו של סולימאן גררו תגובות נזעמות. חה"כ ינון מגל מהבית הלאומי העביר היום פניה למנכ"ל yes, רון אילון, ובה כתב: "היום התפרסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' ריאיון עם השחקן הישאם סולימאן, המשחק בסדרה הטלוויזיונית 'פאודה'. במהלך הריאיון התבטא השחקן סולימאן באופן הנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל. לעניות דעתי, מדובר בהתבטאות חמורה שלא ייתכן כי תאמר על ידי אזרח ישראלי בכלל, ועל ידי שחקן במעמדו של סולימאן בפרט, המשחק בסדרה פופולרית המופקת על ידי חברתך. ייתכן והשחקן התבלבל בין התפקיד שהוא מגלם בסדרה, לבין המציאות הקשה שבה לצערנו משלמים חיילינו בגופם ובחייהם כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. אבקשך לוודא כי השחקן יחזור בו מהדברים הקשים שאמר, שכן איני מאמין כי תוכל להמשיך ולהעסיק אזרח המתבטא באופן שכזה. כמו כן, אבקש לקבל את עמדתך בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully