וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי רוסי: "האלבום של U2 מקדם הומוסקסואליות"

1.5.2015 / 10:22

לדברי אלכסנדר סטרוביטוב, עטיפת האלבום "Songs of Innocene" שמציגה שני גברים מחובקים הינה "פרופגנדה גאה". שני הגברים המחובקים המופיעים על עטיפת האלבום הם מתופף U2 ובנו

U2 בהופעה. Ian Gavan, GettyImages
בונו, סולן U2/GettyImages, Ian Gavan

המאבק נגד הומוסקסואליות ברוסיה נמשך וחודר לתרבות הפופ: אלכסנדר סטרוביטוב, חבר מפלגת LDPR הלאומנית-קיצונית, ביקש מהתובע הכללי של רוסיה לפתוח בחקירה נגד אפל בנוגע להפצת "פרופגנדה גאה" לקטינים. לדברי סטרוביטוב, אלבומה האחרון של U2, שהופץ באופן אוטומטי לכל מכשיר אייפון עם יציאתו בספטמבר 2014.

על עטיפת האלבום הפיזי, ששוחררה מאוחר יותר, מופיע מתופף הלהקה לארי מולן כשהוא מחבק את בנו בן ה-18. לדברי הלהקה, תמונה זו משקפת את רוח האלבום לפיה קשה יותר לשמור על תמימותך מאשר על תמימות של אחר. למרות שתמונה זו לא הופיעה בגרסה של האלבום שהופצה בתחילה באייטיונס, קושר סטרוביטוב בין התמונה לאלבום שהפיצה אפל.

אם אפל תורשע בהפצת "פרופגנדה גאה", החברה עלולה לעמוד בסכנת הפסקת פעילות ברוסיה למשך 90 ימים ואף לזכות בקנס של מיליון רובל. זו אינה ההתנגשות הראשונה בין אפל ורוסיה בתחום הפעילות הלהט"בית. בחודש נובמבר 2014, הסירה אוניברסיטה בסנט פטרסבורג פסל לזכרו של סטיב ג'ובס לאחר שטים קוק, מנכ"ל אפל, יצא מהארון.

כאמור, האלבום "Songs Of Innocence" שוחרר באייטיונס מיד עם הכרזתו במסגרת אירוע השקה של אפל שנערך בחודש ספטמבר. בעקבות שחרור האלבום זכתה להקת U2 לתגובות נזעמות מצד אנשים שכעסו על ההורדה האוטומטית.

חברי U2 עבדו על האלבום במשך שנתיים עם המפיק דיינג'ר מאוס, המהווה חצי מהצמדים נארלס בארקלי וברוקן בלז, שבין היתר הפיק בעבר אלבומים לבק והבלאק קיז. בהמשך ההקלטות - שהתפרשו על פני דבלין, לוס אנג'לס וניו יורק - נעזרו U2 גם במפיקים נוספים, בהם Flood שאיתו עבדו על אלבומם הקלאסי מ-1987, "ג'ושוע טרי".

עטיפת האלבום השנויה במחלוקת:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • u2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully