וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 74: אני חושב משמע אני רוקד

פעם, לפני עידן האופל של ה-EDM, היה נדמה לרגע שמוזיקה הריקודים האינטליגנטית הופכת לסטנדרט, ומרשימת החברים המיידית נשמט שמו של איש מפתח: לוק וייברט

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
הבלוג של "פופ לוק"
קפצו גם לפייסבוק

בשוליים של האלקטרוניקה הרקידה פורחים קטעים אחרים, שונים ועקומים, מופנמים ומוזרים. אחראים להם יוצרים שלא מתעניינים בנוסחאות הקסם שמייצרות להיטי טופ 20. מפיקים שמחפשים סאונד משלהם, שמשתעממים מהר, שמונעים מגרוב טיפה אחר, שמאמינים שיש מי שרוצים גם להתרגש ולהתנסות על הרחבה, ולא רק לרקוד עליה.

פעם, לפני עידן האופל של ה-EDM, זה גם לרגע נראה כמו הסטנדרט. תשאלו את לוק וייברט, שהיה שם בימי הזוהר של ה-IDM - מוזיקת הריקודים האינטליגנטית - הז'אנר שאיגד תחתיו את כל ההזיות הניסיוניות של אפקס טווין, סקוורפושר, בורדז אוף קנדה, U-ziq ,Autechre, פיוצ'ר סאונד אוף לונדון וחברים. למעשה הוא לא רק היה שם. וייברט, יליד קורנוול (Cornwall), המחוז ממנו מגיע גם אפקס, למד בביה"ס עם עוד כמה מהאמנים של לייבל הבריינדאנס 'Rephlex', והוא ללא ספק מהאבות המייסדים, מהיוצרים החשובים והפוריים ביותר בתחום, ששמו הצליח איכשהו להישמט מהרשימה הכה מוכרת הזו.

בעצם, זה לא כל כך מפתיע בהתחשב בערפל המכוון שפיזר ע"י שימוש בשלל השמות שתחתם הוא הוציא את המוזיקה שלו. בתור Wagon Christ הוא יצר אמביינט. תחת השם Plug - דראם אנ' בייס וג'אנגל. בשם Amen Andrews הוא השתמש כדי להוציא אלבום שכל הקטעים בו היו מבוססים על ה-Amen break, ברייק התופים האגדי שכמעט ומחזיק את כל האלקטרוניקה וההיפ הופ על כתפיו. והיו גם Butler Kiev ו-Spac Hand Luke לשלל סאונדים חוצי גבולות, ועוד ועוד. כל כך הרבה שמות עד ששמו האמיתי, תחתיו עשה ניסויים באסיד ואלקטרוניקה, הפך לרק עוד פסבדונים.

מבין כל אלו, השם Kerrier District הוא זה שאיתו יצר וייברט את המוזיקה הכי "קלאסית" שלו. האלבום Kerrier District שיצא ב-2004 הוא יצירת מופת של דיסקו חללי והאוס מסונתז, חיבור נשגב בין סאונד הרטרו של האיטלו דיסקו לבין הצלילים שהיו אז, והם בעצם עדיין, העתיד. האלבום המצוין הזה פשוט מסרב להתיישן, ונשאר גם היום רענן, מרגש וגרובי ברמות בלי נתפסות. קלאסיקה אלמותית שיחד עם הפרויקט Metro Area של מורגן גייסט ודרשן ג'סראני, מהווה את התנ"ך של הדיסקו של שנות ה-2000.

כאן זה לא נגמר. שני מיני אלבומים נוספים יצאו תחת אותו השם, ב-2006 וב-2011, ואל השם הזה חוזר וייברט החודש עם Kerrier District 4. אלבום מלא ופרק חדש בעלילות המוזרות, הקוסמיות והמהפנטות שלו בעולם הדיסקו. וזה כל מה שיכולנו לבקש. יש כאן את אותם הסינתים המרובעים שכמו זולגים החוצה מהרמקולים, בייס ליינים מוקפצים על גבי ברייקים מלוטשים, כלי הקשה מדויקים ואקורדים ג'אזיים שובבים, והכל מתובל בסאמפלים של ווקאלז פה ושם. מדובר בחגיגה אמיתית שעומדת בכל הסטנדרטים הגבוהים מאוד שהציב לעצמו בעבר, ועם המילה דיסקו שמוזכרת בחצי משמות השירים ("Techno Disco", "It's The Disco", "Discotron", "Discogram" ועוד...) זו גם ללא ספק סיבה למסיבה.

עוד באותו נושא

פופ לוק 73: הפולניה שתעשה לכם את האביב

לכתבה המלאה

עוד בקאסט הפעם שלל יוצרים שוודאי לא זרים ללוק וייברט ופועלו, ומתעלים את חזונו המוזיקלי של ייחודיות, שונות, יצירה מחוץ לקופסה והתעלות מעבר לז'אנרים והגדרות, כל אחד בדרכו. בין השאר משתתפים פריטס וונטינק עם אלבום הבכורה שלו שמזריק הרבה סווינג לתוך ההאוס הגרובי המזוהה של הלייבל המשובח 'Wolf Recordings' בו הוא יוצא, וגם Dauwd, מהמפיקים שמוזכרים בפופ לוק הרבה בזכות הכישרון הגדול והמעט מפוספס עד כה שלו. Catz N Dogz הפולנים הכי מגניבים אי פעם כאן עם קטע חדש, וניק מונאקו, מהחמולה של סול קלאפ ו-Wolf+Lamb, שפוגע כמו תמיד עם הגרוב האיטי והזרוק שלו.

אבל הבולט מבין כולם הוא מקס גרייף. הגרמני בן ה-20 הופך בקצב מסחרר לאחד המפיקים המרתקים ביותר באלקטרוניקה כיום. גרייף מביא הרבה אטיטיוד היפ הופ אל ההאוס הג'אזי שלו, עם סאונד תופים מלוכלך ומחוספס וגישה משוחררת הרבה יותר ממה שאנחנו מורגלים אליו בתחום. הגרוב שלו ממזרי, האקורדים שלו עמוקים וההגשה קז'ואלית וכיפית. לכאורה זה סולפול האוס, אבל כל כך לא נוסחתי, זורם, שונה ומרענן, שזה מרגיש כמעט כמו תת ז'אנר חדש רק שלו.

עם שבעה ריליסים, שלל רימיקסים ואלבום אחד מלא כבר מאחוריו, גרייף שועט קדימה בקצב מסחרר. הריליס האחרון שלו הוא גם הראשון בלייבל חדש משלו, 'Money $ex Records', והוא אי.פי. משותף עם עוד אחד מהיוצרים היותר מוזרים ומסקרנים של השנים האחרונות - Glenn Astro. הג'אזיות של גרייף והביזאריות הבין כוכבית של אסטרו משתלבים לכדי קטעים מוזרים אך ניתנים לעיכול, שמוכנים לרחבה אבל פועלים לפי חוקים משלהם. בסוף החודש צפוי לצאת בלייבל גם ריליס של IMYRMIND, עוד חוקר אינטרגלקטי ושותף לפשע של גלן אסטרו שנשמע מאד מסקרן. יש תחושה שרוח חדשה נושבת בהאוס, מושפעת אולי מתהליכים מעט דומים שעוברים על עולם הביטים ומשתקפים בג'אזיות והמוזרות של פליינג לוטוס וחבריו בלוס אנג'לס. למקס גרייף יש הזדמנות לשים את עצמו ואת הלייבל החדש שלו במרכז הכובד של התנועה החדשה הזאת. כדאי מאד לשים אותם על הרדאר.

Tracklist:

00:00 - Uffe - Lemon Nights // Tartelet
05:00 - Dauwd - Ritter Sport // Kompakt
10:00 - Glenn Astro - Gemini (feat. Imyrmind) // WotNot
16:00 - Frits Wentink - Everyone Knows // Wolf
20:00 - Max Graef - Zitze // Heist
24:00 - Klaves - Come On! // Eton Messy
27:30 - Todd Terje - Alfonso Muskedunder (Deetron Remix) // Olsen
35:00 - Catz N Dogz - Nobody Cares // Pets
37:00 - Multi Culti - Western Central // Multi Culti
39:30 - Worthy - The Words ft. Audio Angel (Nick Monaco Remix) // Anabatic
44:30 - Kerrier District - Discotron // Hypercolour
49:00 - Adam Port - E Sound Edit // Keinemusik
56:30 - Tony Allen - African Man (Ricardo Villalobos & Max Loderbauer Remix) // JazzVillage

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully