וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טוב לבו היה הדבר היחיד שגדול יותר מכישרונו": חבריו של אריה אליאס נפרדים

7.5.2015 / 11:55

חבריו לקריירה המרשימה של אריה אליאס בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון, סופדים לשחקן שהלך לעולמו. "סוד הקסם הוא שכולם אהבו אותו: הקהל וגם הקולגות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מלא טוב לב ותמיד שמח לעזור", אריה אליאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבריו לקריירה הענפה של אריה אליאס בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון, מספידים הבוקר (חמישי) את השחקן האהוב שהלך לעולמו בגיל 94. הקריירה של אליאס, זוכה פרסי מפעל חיים מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע וארגון אמ"י (ארגון אמני ישראל), נפרשה על פני חמישה עשורים.

"אני חש אובדן וצער על חברי שנכנס לרשימת היקרים שהלכו מאיתנו", מספר גבי עמרני שכיכב לצדו של אליאס בסרטים "אריאנה" ו"השוטר אזולאי". "הסיפורים שלנו הם סיפורים של שמחה ואהבה. כרגע זה נשמע כאילו לא לעניין, אבל כך אני זוכר אותו. אני חושב כל הזמן על ההפסד בכך שלא ראיתי אותו בחודשיים האחרונים" .

ששי קשת סיפר כי תכנן לבקר את אליאס בבית החולים, אך העדיף להעניק למשפחה פרטיות כשהבין שמצבו של השחקן החמיר. "הדבר היחידי שהתחרה בכישרונו העצום היה טוב לבו וחוכמתו. אריה היה שחקן מדהים, חכם ומלא טוב לב שתמיד היה מעודד ותמיד עוזר".

קשת מספר כי עבודתו הראשונה בקולנוע הישראלי היתה לצדו של אליאס. "זה היתה צומת מאוד חשוב בחיי, הוא היה עד להתרקמות הרומן ביני לבין יונה. הגדולה של אריה שהוא היה אהוב על ידי כולם: הקהל אהב אותו וכל הפרטנרים שלו מעידים שהיה מדהים לעבוד איתו. דמותו בהחלט תחסר בנוף של הקולנוע. מזלנו שהשאיר אחריו כל כך הרבה זיכרונות נעימים על פני הרבה מטרים של צלולואיד".

אריה אליאס עמוס לביא שמיל בן ארי שרה פון שוורצה. אביב חופי
אהוב על ידי כולם/אביב חופי

יו"ר ארגון אמ"י יענקל'ה מנדל, פרסם הודעת הספד רשמית מטעם הארגון לזכרו של אליאס. "כמה שהיה מוכשר, כך היה אריה אדם צנוע. כל מי שפגש בו התאהב בו ברגע. הדמויות שגילם הפכו לקאלט, וגם צעירים שנולדו שנים לאחר שגילם אותן, יודעים לצטט אותו בעל פה. תנחומינו למשפחה, יהי זכרו ברוך".

"שחקן גדול, אמן גדול, גיבור תרבות שלי. איש אציל נפש עם לב ענק", סיפר התסריטאי והבמאי שמי זרחין על היכרותו עם אליאס. "אין רגע שחוויתי במחיצתו שאני לא זוכר. המפגש איתו והעבודה איתו היו זכות גדולה וחוויה לכל החיים. נפגשנו בפעם הראשונה וביקשתי ממנו לשחק את סבא בר דיין, הוא אהב מאוד את התסריט ואת הדמות אבל אמר לי בחיוך 'עיוני אם אני אהיה שם יגידו שזה סרט בורקס. אתה בטוח שאתה רוצה?'. אמרתי שאין דבר שאני רוצה יותר מאשר בו".

"לא דיברנו על הדמות כמעט בכלל, כי הוא פשוט הבין אותה לעומק הרבה יותר ממני. כשעשינו את הסרט הוא כבר היה איש מבוגר פיזית, זה לא היה פשוט אבל זה לא ניכר בכלל. היו בו מרץ ותאווה ותשוקה ליצירה, וכזאת שמחת חיים. אנשים לא הופתעו, אבל אני נדהמתי מהגודל והעוצמה של האהבה לכולם".

זאב רווח, ששיתף פעולה עם אליאס ב"צ'ארלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר", ספד אף הוא לקולגה. ידיעה מצערת מאוד. הוא היה שחקן נהדר שעשה תפקידים קטנים ותפקידים גדולים. תענוג היה לשחק איתו ולעבוד איתו. בנאדם יקר שהקדיש את עצמו יום יום. כולם כל כך אהבו אותו שחקן נהדר אדם נהדר יהי זכרו ברוך".

שרת התרבות היוצאת לימור לבנת, הביעה אף היא את צערה בהודעה לתקשורת: "אליאס הוא אחד מחלוצי התיאטרון והקולנוע הישראליים, ובמשך עשרות שנים, אלו היו ביתו הראשון. הוא גילם בכישרון רב עשרות תפקידים מגוונים, ולא נתן לדבר לעצור את תשוקתו העזה למשחק.

"דורות של ילדים, בני נוער ומבוגרים גדלו על משחקו, ותפקידיו ב"שוטר אזולאי", "קזבלן", "שכונת חיים", "חגיגה בסנוקר" ועוד רבים שהפכו לקלאסיקות, כשהוא שובה את קהלו בדמויות אותן שיחק ברגש רב. לכל אורך יצירתו, גם כשהפך לשחקן מוכר ועטור פרסים, הוא נותר צנוע ואהוב על ידי כולם. מותו הוא אבידה לתרבות הישראלית, בה שמור לו מקום של כבוד כאחד מגיבוריה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully