וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיה קדישמן: "המורשת הכי גדולה של אבא היא הנדיבות, ראיית הזולת באופן יוצא דופן"

9.5.2015 / 19:08

בתו של מנשה קדישמן שוחחה עם צוות וואלה תרבות על אביה ועל המורשת שהותיר אחריו. "אני פשוט נפעמת כל פעם מחדש. חשבתי שאני מכירה את הכל ואני לא", אמרה על יצירותיו של אביה

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

"אבא גדול עם לב מאוד גדול", אומרת מאיה קדישמן לצוות וואלה תרבות יממה לאחר פטירת אביה, האמן מנשה קדישמן. "אבא עם ראייה מאוד גדולה של הדברים הכי קטנים. המורשת הכי גדולה שלו היא הנדיבות, ראיית הזולת באופן יוצא דופן. וכל מה שעשה כל חייו. את המורשת אפשר לראות באמנות שלו ובתוכה את הלב הנדיר".

יש יצירה ספציפית שתזכרי במיוחד?
"בגיל שנתיים הוא עשה הדפס של הר תבור. אני והוא ישבנו על הרצפה בלונדון ואני ציירתי את הקשת מעל הר תבור והוא עשה מזה הדפס, עם הקשת העקומה של ילדה בת שנתיים. הוא גם עשה סדרה של עבודות שהוא קרא לה 'מאיה'. סדרה של שלושה כבשים, שאני באופן אישי מאוד אוהבת. הכמויות הן אינסופיות... אני פשוט נפעמת כל פעם מחדש שחשבתי שאני מכירה את הכל ואני לא".

seperator

מנשה קדישמן, מחשובי האמנים בישראל, הלך לעולמו אתמול (שישי) בגיל 82. קדישמן נפטר בבית החולים תל השומר, שם אושפז בעקבות התדרדרות שחלה במצבו הרפואי. קדישמן ידוע בעיקר בזכות דיוקנאות הכבשים שצייר לאורך השנים. מוטיבים נוספים הקשורים לעבודתו הם עקידת יצחק ולידה ומוות.

האוצר ומבקר האמנות גדעון עפרת אמר לוואלה תרבות לאחר מותו של קדישמן: "איזה איש יקר. אוי ואבוי. רק אתמול אמרתי לאשתי שהוא רצה שאבוא לבקר אותו. אמן בעל יכולת אשפית בכל. זה איש שהיה מחובר למלחמות ישראל, לכאב הישראלי, להורות הישראלית. הרי כל הנושא עלה אצלו כשהלך להתגייס. הוא חיבר את הפרטי ביותר עם הלאומי ביותר. איש שעשה אמנות דגולה, עבר מקצה עד קצה. הוא היה יצירתי בצורה בלתי רגילה. הוא השתנה עם הזמן מבלי לאבד מהכריזמה. היה כריזמתי בכל מה שהוא עשה. האיש עבד עם לב ענק עד כדי נזק אדיר. הוא תמיד רצה לתת. ואני הייתי אומר לו 'מנשה אתה עושה זילות. עצור את עצמך'. נשמה גדולה אמן גדול חבל חבל חבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully