וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו לפני כולם: חוה אלברשטיין ב"חיות במה בהופעה"

12.5.2015 / 0:00

עוד מהשלל המוזיקלי של החינוכית - חוה אלברשטיין האגדית, אחת מהיוצרות הישראליות הפוריות והחשובות של ימינו, מגיעה להתארח אצל שאנן סטריט. צפו בפרק המלא

יח"צ - חד פעמי

בימים האחרונים הגיעה להתארח באולפן "חיות במה" אחת מהיוצרות הישראליות הפוריות והחשובות של ימינו – חוה אלברשטיין. אלברשטיין מפרטת בפני הילדים את הדרך בה היא יוצרת שיר וממליצה להם לשמור על פתיחות מחשבתית: "אני רוצה להראות לילדים ששיר לא צריך להיות רק שני בתים, פזמון, שני בתים, פזמון, סי פארט וכן הלאה. שיר יכול גם להיות שני בתים פשוטים שמכילים המון ושאפשר להגיד בהם הרבה. לא חייבים להתחייב למבנה - אתה מחליט מה זה שיר". כדוגמה ביצעה אלברשטיין את השיר "כפל" שכתב יהודה גור אריה והלחין נחצ'ה היימן. בהמשך שרה אלברשטיין את "ביקורת דרכונים" ו"כל שעה נשיקה".

אלברשטיין אף הודתה: "התחלתי לכתוב שירים בגיל מבוגר מאד. עד היום אני רואה עצמי זמרת יותר מאשר יוצרת. אני אוהבת לבחור שירים של אחרים - זה הרבה יותר קל לי. אם אני מוצאת שירים של אחרים - אני תמיד מעדיפה את זה. אבל לעתים אין ברירה – את רוצה לכתוב משהו ולא כותבים לך, ואז צריך פשוט לשבת ולכתוב בעצמך. זו עבודה קשה. זה גם קצת מתוך עצלנות - נורא כיף שכותבים לך. מבחינת צורת השירה זה אותו הדבר. כל היפה בלשיר שיר של מישהו אחר זה בלהרגיש כאילו אני כתבתי אותו".

צפו למעלה בפרק המלא, שישודר בחינוכית בהמשך החודש.

כזכור, החינוכית חרתה על דגלה את הגדלת העיסוק במוזיקה ישראלית עם לא פחות מארבע תוכניות. מלבד "חיות במה" משודרות בערוץ גם "פסקול ישראלי" בהנחיית יואב קוטנר, "אינטרמצו" בהנחיית פרופ' אריה ורדי, ו"אני גיטרה" בהנחיית אבי סינגולדה.

חוה אלברשטיין תופיע ב 24 במאי, חג השבועות, באמפי שוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully