וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן גדעון זינגר הלך לעולמו

11.5.2015 / 20:50

השחקן והזמר גדעון זינגר הלך לעולמו. זינגר שיחק בין השאר ברביעיית מועדון התיאטרון, בהצגה "איש למנשה", בסרט "רק בלירה", בסדרה "דלת הקסמים" והיה סולן הגרסה המקורית של שיר "הרעות". בן 88 היה במותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדעון זינגר מתוך הסדרה "דלת הקסמים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקן והזמר גדעון זינגר הלך לעולמו הערב (שני). זינגר שיחק בין השאר ברביעיית מועדון התיאטרון, בהצגה "איש למנשה", בסרט "רק בלירה", בסדרת הטלווויזיה "דלת הקסמים" והיה סולן הגרסה המקורית של שיר "הרעות". הוא התגורר בווינה במשך קרוב ל-30 השנה האחרונות. בעקבות מחלתו ורצונו למות בישראל הגיע לארץ שלשום, והספיק להיפרד מבני משפחתו ומחבריו. בן 88 היה במותו.

זינגר נולד בצ'כוסלובקיה. ב-1940 עלה לארץ. הוא התגורר בתל אביב, למד נגינה בכינור ושירה. הוא לחם בפלמ"ח ונפצע. לאחר מכן הצטרף לצ'יזבטרון, שם היה סולן הגרסה המקורית של שיר "הרעות".

בשנות ה-50 וה-60 זינגר היה חבר ב"רביעיית מועדון התיאטרון", הופיע בפסטיבל הזמר בו וזכה בו במקום הראשון ב-1961 עם השיר "שאני עמך". לאורך חייו הופיע בין השאר בתיאטראות הבימה, הקאמרי, תיאטרון באר שבע וצוותא, והשתתף בהצגות "אופרה בגרוש", "הזוג המוזר", "הבה נתגרש", "אדם הוא אדם", "זעקי ארץ אהובה", "הלילה השנים עשר" ו"איש למנשה" הצגה עמה כיכב בסוף שנות השישים בתיאטרון באירופה ובברודוויי.

זינגר השתתף בין השאר בסרטים "רק בלירה", "השכונה שלנו", "הגמל המעופף", "איי לייק מייק", "תעלת בלאומילך", "חבורה שכזאת", "נחצ'ה והגנרל", "דליה והמלחים", "עזית של הצנחנים" ,"רק היום", "מיליונר בצרות", "השועל בלול התרנגולות", "טעות במספר", "אמי הגנרלית" ו"חמש חמש". בנוסף, הוא כיכב בתוכניות טלוויזיה, ובהן סדרת הילדים "דלת הקסמים" בה שיחק את הקוסם אדון קוק.

לאחר פיטוריו מתיאטרון הבימה ב-1983 עזב את ישראל, ומשנת 1987 התגורר בווינה ושיחק שם בתיאטרון, וכן שיחק בסרטים גרמניים ואוסטריים ובתיאטראות קיץ.

זינגר נישא ב2005 לאמנית שירה זינגר, ובנו הוא עורך הדין יואל זינגר, מאדריכלי הסכם אוסלו.

יענקלה בן סירא, שהיה בן זוגו ברבות מהופעותיו, אמר לוואלה תרבות: "לא עבר עליי שבוע נוראי כמו השבוע הזה בחיי. בתוך שבוע הלכו לעולמם שלושה חברים טובים שלי - אריה אליאס, מנשה קדישמן ועכשיו גדעון זינגר. גדעון היה יותר מאח שלי, עשינו סרטי פרסומת, הצגות והשתתפנו ביחד בסרט 'רק בלירה'. גדעון היה בעל חוש הומור כמו של קישון, נקי ומצחיק. היינו ביחד ברביעיית מועדון התיאטרון, להקה שעשתה את הסאטירה הראשונה בארץ. שיחקנו ביחד בקאמרי. גדעון היה הדון קישוט המפורסם ביותר והטוב ביותר מכולם. התפקיד הזה היה השיא שלו. הוא שר ראשון את שיר 'הרעות', בצ'יזבטרון. כשהוא שר את השיר הקהל ממש בכה. הוא שיחק הרבה באוהל".

"גדעון", הוסיף בן סירא, "עזב את הארץ לאחר שעשו לו עוול גדול בתיאטרון הבימה. הוא קיבל הצעה בלתי רגילה מתיאטרון לאומי בווינה. הוא שיחק שם קרוב ל-30 שנה. בווינה לא היה בנאדם שלא הכיר אותו. לאחר שחלה וידע שהוא הולך למות, הוא רצה להיקבר בארץ. היה לו בעיות בלב. הביאו אותו שלשום לארץ. אשתי ואני באנו אליו, הוא עוד הכיר אותנו. היום הוא היה מחוסר הכרה ונפרדנו ממנו. בשבילי זו האבידה הכי גדולה מאז השואה".

יו"ר אמ"י (איגוד אמני ישראל) יענקל'ה מנדל מסר: "לצערנו, בימים האחרונים משפחת האמנים נפרדת מכמה מגדולי הדור. הקריירה האמנותית של גדעון זינגר ז"ל עברה בכל התחנות המרכזיות של עולם התרבות וההוויה הישראלית, מ'שיר הרעות' ופסטיבלי הזמר דרך עבודתו בתיאטרון, ועד 'דלת הקסמים' האהובה והופעות רבות על מסכי הקולנוע. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully