וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2015: הפסטיבל יוצא לדרך

אבנר שביט, קאן

13.5.2015 / 10:08

אירוע הקולנוע הלוהט והיוקרתי בריביירה יוצא היום לדרך תחת שמש קופחת. וודי אלן, נטלי פורטמן וג'ייק ג'ילנהול כבר מתחממים

תחת שמש קופחת, ייפתח היום בקאן פסטיבל הקולנוע המסורתי, הנחשב הגדול באירופה ואחד היוקרתיים בעולם. החששות הביטחוניים בעקבות אירועי ינואר האחרון בצרפת נותנים את אותותיהם ובאים לידי ביטוי באבטחה הדוקה מן הרגיל. גם המצב הכלכלי ביבשת משפיע על האווירה ומוביל לפחות קוקטיילים ומסיבות מאשר בעבר, ובשל שתי הסיבות הללו גם יחד, צפויה השנה כמות דלילה יחסית של אורחים מארצות הברית. עם זאת, האירוע נותר זוהר ובעיקר חשוב כפי שהיה, וכבר בימים הקרובים יוצגו בו הקרנות בכורה עולמיות של כמה סרטים מדוברים ומסקרנים.

בניגוד לנהוג, את הפסטיבל לא תפתח הפקה הוליוודית גדולה, אלא דווקא "בראש מורם" - דרמה חברתית צרפתית בכיכובה של קתרין דנב, שככל הנראה קיבלה את המשבצת המתוקשרת כדי להוכיח שהאירוע קשוב לסערות החברתיות העוברות על צרפת. אך למרות הבחירה המחוספסת הזו, לא יהיו חסרים כוכבים על השטיח האדום, וכבר היום אפשר יהיה לראות בו שמות בסדר הגודל של האחים כהן, יו"ר חבר השופטים של התחרות הרשמית, וג'ייק ג'ילנהול, שישפוט יחד עמם, ואתמול כבר נצפה בריביירה. מבט חפוז בו לימד כי החזיר לעצמו את הקילוגרמים שאיבד לטובת הופעתו האנורקסית ב"חיית הלילה".

אל הנקודה הישראלית יגיע הפסטיבל בסוף השבוע הקרוב, עת יקרין את "סיפור על אהבה וחושך", סרטה הארוך הראשון כבמאית של נטלי פורטמן, שהתבססה כמובן על ספרו של עמוס עוז. כמו כן, יוצג גם "היורד למעלה", אף הוא עבודת ביכורים, של אלעד קידן, שבעבר זכה בקאן בתחרות הסרטים הקצרים. גם מה שאפשר לכנות כנקודה היהודית תגיע לשיאה בסוף השבוע, עם הקרנת "הבן של סול", דרמה הונגרית מדוברת המתרחשת באושוויץ, ולהבדיל, "אדם לא הגיוני", הקומדיה החדשה של וודי אלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully