וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת FOX

אילן קפרוב ועידו ישעיהו

17.5.2015 / 6:15

סקירת המרכולת החדשה של רשתות הברודקאסט ממשיכה עם הרשת שאוחזת בלהיט הגדול ביותר בערוצי הברודקאסט (שנייה, אבל לא מצליחה למנף אותו לכדי הצלחה מקיפה יותר. חלק שני בפרויקט המיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מלכות הצרחות", הסדרה החדשה של ראיין מרפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבין ארבע הרשתות הגדולות בארה"ב נמצאת FOX במקום האחרון. הרשת שפעם חלשה בקביעות על המקום הראשון ברייטינג (בגילאי 18-49, הפלח החשוב ביותר למפרסמים) בזכות "אמריקן איידול", מבשרת הפעם כי העונה הבאה של תוכנית כישרונות הזמרה תהיה גם האחרונה שלה - סופה של תקופה.

בדרך כלל מיקום נמוך הופך את הרשתות לאדג'יות ומעזות יותר. הן מנסות גישות שונות, מהמרות על דברים חדשים ומקוות לפלס דרך נבדלת שאולי תסחוף את הצופים. זה בדיוק מה שעשתה ABC בשנה שעברה כאשר הימרה על מגוון גזעי בסדרות שלה - הימור שהשתלם לה. FOX עשתה גם היא דבר דומה, והוא הפך ללהיט הגדול ביותר בטלוויזיה. הסבוניה "אימפריה" הפכה תופעת רייטינג שלאורך כל שמונת פרקי העונה הראשונה שלה הוסיפה צופים מדי שבוע, שיא חסר תקדים בטלוויזיה האמריקאית לפחות מאז שהחלה שיטת המדידה הנוכחית ב-1991.

ניתן היה לצפות שהרשת תנסה לבנות מההצלחה המסחררת הזו וליצור סדרות ברוחה של "אימפריה", כאלה שיתאימו לסבון ולדרמת דמויות ולקאסט מגוון. אלא שמבט בלוח החדש של FOX מגלה בדיוק את ההפך: הישענות על סדרות מד"ב, פנטזיה, אימה ודומיהם, בלי שום דרמת דמויות מובהקת לרפואה. הסיבה לכך היא השיבוץ המאוחר של "אימפריה" - היא עלתה לאוויר רק בינואר, בשלב שבו פיתוח הסדרות החדשות כבר מצוי בשלב המתקדם של הזמנת פיילוטים מתסריטים שהוזמנו מבעוד מועד. כך שהגישה שהנחתה את FOX לא לקחה בחשבון הצלחה אימתנית של "אימפריה", ותחת זאת נדמה שבנתה אל הלוח סביב דבר שונה בתכלית - שובה של "תיקים באפלה" לששה פרקים נוספים.

יש עוד זמן עד שזה יקרה, סוף ינואר 2016, אבל עד אז המסך של FOX יתמלא בסדרות שיכניסו את הקהל שלה לאווירה: "לוציפר" המבוסס על קומיקס של DC על השטן שיורד לארץ, גרסה עדכנית של "פרנקנשטיין", עיבוד טלוויזיוני ל"דו"ח מיוחד" העתידני ו-"Scream Queens" של ראיין מרפי שנראית כמו שילוב בין שתי סדרות אחרות שלו - "גלי" ו"אימה אמריקאית". כל אלה יצטרפו ל"סליפי הולו", "גות'אם" ו-"Last Man on Earth", שכבר מייצגות את הז'אנרים ב-FOX.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שובר לבבות גם בתור סבא. ג'ון סטיימוס, Grandfathered/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אימפריה" עצמה תגיע כמובן לעונה שנייה, שהפעם תהיה ארוכה יותר בשליש - 18 פרקים במקום ה-12 של העונה הראשונה, אולם היא תחולק לשני חלקים שישודרו ראשית בסתיו 2015 ואז באביב 2016. בכך מקווה FOX ליצור שני עוגנים חזקים בשתי תקופות נפרדות, ובזמן שאתם קוראים את זה סביר להניח שהיא עובדת חזק על שלל סדרות ברוחה שתוכל לשבץ שם באמצע. מדובר במעין יישור קו עם ABC שעושה חיל עם סבוניות שונדה ריימס למיניהן, ובלי החשש מדמויות ראשיות בגוונים שאינם לבנים. למעשה, "המדריך לרוצח", הסדרה השלישית של שונדה ריימס חובבת המלודרמות ב-ABC ובראשה שחקנית שחורה (ויולה דיוויס), הייתה הסדרה החדשה המצליחה ביותר בעונת 2014-2015 עד שהגיעה "אימפריה" ולקחה ממנה את הבכורה.

מדובר בשתי סדרות שהולכות נגד זרם החידושים והעיבודים מחדש, ולמרות שהיו הצלחה ענקית אין לכך כמעט שום סימן בלוח החדש של FOX, מלבד שימוש גדול יותר בדמויות ראשיות שחורות, היספניות ואוריינטליות (מובן שאחת מהן, "Rosewood" המשטרתית, משודרת בצמוד ל"אימפריה"). מתוך הדרמות המתוכננות של הרשת, שלוש הן עיבודים מחודשים ואחת היא סדרה שהוקמה לתחייה, "תיקים באפלה". בנוסף, עונה נוספת של "24" נמצאת בשלבי פיתוח מוקדמים אחרי ששבה אל חיינו ב-2014.

גם בצד הקומדיות נצמדת FOX אל שמות מוכרים. במקרה הזה - כוכבים. מזמן הוכח ששחקנים אהובים בראש סדרה הם לא ערובה לכלום, אבל בכל זאת הזמינה הרשת שתי קומדיות שבראשן עומדים החתיכים המזדקנים רוב לאו וג'ון סטיימוס. הם יחלקו ערב טלוויזיוני משותף בימי שלישי תוך ניסיון לכבוש את הקהל הנשי, ותשלים את הערב הזה "Scream Queens" של מרפי - שינוי חד מסוג הקומדיות שאיכלסו את ערבי שלישי של הרשת עד כה - "בחורה חדשה" ו"מינדי".

בהמשך תוכלו לקרוא את סקירת הסדרות החדשות של FOX, אבל לפני כן, אלה שנראה גם בעונה הבאה ואלה שלא.

עוד באותו נושא

רואים רחוק - Upfronts 2015: רשת NBC

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכפול "איך פגשתי"? "The Guide to Surviving Life"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשיכות הלאה:

אימפריה
איש משפחה
אמריקן איידול (חודשה לעונה אחרונה)
בונז
בחורה חדשה (שתגיע רק בינואר)
גות'אם
משפחת סימפסון (חודשה לשתי עונות)
סליפי הולו
Bob's Burgers
Brooklyn Nine-Nine
The Last Man on Earth

אינן עמנו עוד:

אקס פקטור
באקסטרום
מינדי (בוטלה ב-FOX אבל חודשה לעונה נוספת בהולו)
The Following
כנופיות אל איי (Gang Related)
Glee
Gracepoint (החידוש האמריקאי ל"ברודצ'רץ'")
Mulaney
Red Band Society
Utopia
Weird Loners

הקומדיות

The Grinder

אפשר להירגע, FOX עדיין לא מוכנה להציג לכם מפגשים אינטימיים אקראיים של גברים בפריים טיים. "The Grinder" הוא הכינוי של דין סנדרסון (רוב לאו), עורך דין מוכר בכל בית בארה"ב שתוכנית הלהיט שלו מבוטלת במפתיע. המשבר מוביל אותו לשוב לעיירה הקטנה בה גדל, מתוך מטרה לעמוד בראש החברה המשפטית שבבעלות משפחתו. פרד סאבאג' (לנצח ארנולד מ"שנות הקסם" והילד מ"הנסיכה הקסומה") יגלם את אחיו של לאו בסדרה.

The Guide to Surviving Life

"איך פגשתי את אמא" אולי החזירה את נשמתה אל הבורא הטלוויזיוני, אבל הסגנון שמביט לאחור בגעגוע עדיין לא מוכן לפנות את הבמה. בקומדיה החדשה מגלם ג'סטין ברטה ("בדרך לחתונה עוצרים בווגאס") גבר בן 26 שמגולל בפני המצלמה שלו את הטעויות, החוויות והזיכרונות מהתקופה הקריטית שבין סיום הקולג' לרגע שבו מתחילים החיים עצמם. כמו "באיך פגשתי את אמא", גם כאן מדובר בזיכרונות אותם הוא חולק עם החבורה הקרובה.

Grandfathered

ג'ון סטיימוס עלה לכותרות בשבועות האחרונים בתור המפיק, הכוכב ואחד הגורמים המשפיעים ביותר על שובה של "צער גידול בנות" לטלוויזיה בעזרתה של נטפליקס. אלא שהקאמבק הטלוויזיוני של סטיימוס יתקיים עוד לפני שיחזור לתפקיד ג'סי קטסופוליס. "Grandfathered", אותה יצר תסריטאי "המשרד" ו"משפחת סימפסון" דניאל צ'ון, עוסקת ברווק מתהולל (סטיימוס) שמגלה להפתעתו כי הוא לא רק אב לילדים, אלא גם סבא. נשמע קצת כמו סיפור חייו של בוב סאגט, אם אתם שואלים אותנו.

הדרמות

The Frankenstein Code

הפרויקט החדש של מפיק העל הווארד גורדון ("24", "הומלנד", "תיקים באפלה"), מחזיר לחיים את אחד מסיפורי האימה הקלאסיים של התרבות המודרנית. אל תצפו לקריאות "!It's alive" ולאיש דמוי זומבי שיסתובב בעולם, זאת בכל זאת רשת ברודקאסט. כולם יהיו כאן יפים, רווקים ופנויים לסטוץ מזדמן. בגרסה החדשה מחליטים מולטי מיליונר ומומחית ביו-הנדסה להשיב לחיים שוטר מושחת שנורה למוות ולהעניק לו הזדמנות שנייה.

Lucifer

דרמה קומית המבוססת על הקומיקס של DC ועוקבת אחרי לוציפר, כלומר השטן בכבודו ובעצמו, שמואס בחיי השאול, מתפטר מתפקידו ומחליט ללבוש את דמותו של דושבאג עשיר (עם מבטא בריטי כמובן) ולהסתובב בלוס אנג'לס של ימינו. ההחלטה הדרמטית משפיעה יוצרת כאוס מוחלט בעולם התחתון ומייצרת גל פשע חדש, אותו הוא מנסה לעצור בעזרתה של חוקרת משטרה יפהפייה. ג'רי ברוקהיימר, מפיק העל שכל דבר שנגע בו הפך זהב בשנות ה-90 ומאז מנסה לשווא לשחזר את ההצלחה, עומד מאחורי העיבוד.

Minority Reoprt

ספין אוף לסרט המד"ב המצליח של סטיבן שפילברג (שמתפקד גם כמפיק בפועל בסדרה) מ-2002, שמבוסס בעצמו על סיפור קצר מאת פיליפ ק. דיק. הסרט עסק במחלקה משטרתית עתידנית המתמחה ביכולת לסכל פשעים עוד לפני שהתרחשו. עלילת הסדרה מתרחשת 10 שנים אחרי סגירתה של המחלקה, כשאחד משני התאומים שעמדו במרכזה מנסה להתחיל את חייו מחדש אך ממשיך לסבול מחזיונות על פשעים עתידיים. דרכו מצטלבת עד מהרה עם בלשית רדופת טראומה, שכישרונו הייחודי עשוי להוביל לגאולה.

Rosewood

לא ברור למה מישהו ב-FOX חושב שצופה כלשהו ביקום כולו זקוק לעוד סדרת פענוח רציחות, אבל זה בדיוק מה שהחליטו לרכוש שם לעונה הקרובה. הסדרה מתמקדת בדמותו של ד"ר ביומונט רוזווד, מגדולי הפתולוגים במיאמי והבעלים של אחת המעבדות הפרטיות המובילות במדינה. רוזווד מוגדר כטיפוס אופטימי במיוחד שמסוגל לתסכל גם את טובי הבלשים הממורמרים שעובדים מולו, בעיקר מכיוון שהוא (כמה מפתיע) תמיד צודק.

Scream Queens

ככל הנראה הפרויקט המסקרן ביותר בליינאפ החדש של FOX. ראיין מרפי, האיש שהביא לעולם את "גלי" ו"אימה אמריקאית", יוצר כאן את מה שנראה כמו השילוב המושלם ביניהן. כמו ב"אימה אמריקאית" גם הפעם מדובר באנתולוגיה שעונתה הראשונה תתרחש באחווה של תיכון אמריקאי, המזועזעת על ידי שורה של מעשי רצח מסתוריים שמתרחשים ביובל ה-20 להקמתה. הקאסט עמוס הכוכבים כולל את: ג'יימי לי קרטיס, ליה מישל, אביגייל ברסלין ("מיס סאנשיין הקטנה"), אמה רוברטס ("אנחנו המילרים", "אימה אמריקאית") ואריאנה גרנדה.

  • עוד באותו נושא:
  • fox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully