וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2015

13.5.2015 / 21:00

בטקס שהתקיים הערב הוכרזו הסרטים הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2015, הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע דוקומנטרי. "עד קצה הזריחה" של סטיבן ביגלאייזן זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית

עד קצה הזריחה. צילום: סילבן ביגלאייזן,
הסרט הטוב ביותר/צילום: סילבן ביגלאייזן

"עד קצה הזריחה", סרטו של סילבן ביגלאייזן, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב 2015, כך הוכרז היום (רביעי) בטקס שנערך בבית קסטיאל בתל אביב. "עד קצה הזריחה" זכה גם בפרס הבמאי מטעם פדריציית מבקרי הקולנוע מאירופה ומדינות הים התיכון. עוד זכו: "להתמודד עם הפיל", סרטה של אמנדה וילדר, זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית."מכונת הזמן של סם", סרטו של מת'יו בייט זכה בפרס החזון היצירתי בתחרות עומק שדה. "בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים", סרטו של מיקי פולונסקי ממנשר, זכה במקום הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים. "סרט ערבית", סרטם של איל שגיא ביזאווי ושרה צפרוני, זכה בפרס תרבות ואמנות. "דמוקרטים", סרטה של קמילה נילסן זכה בפרס החירות מטעם פדרציית מבקרי הקולנוע מאירופה ומדינות הים התיכון.

seperator

"עד קצה הזריחה" זיכה את ביגלאייזן ב-75 אלף ש"ח. מנימוקי השופטים בתחרות הישראלית: "מסע קולנועי המגלה את האושר ברגעים הקטנים ביותר בחיים. מלא בהומור, חמלה ואהבה, הסרט ממלא ומחמם את לב הצופים". מנימוקי השופטים בפדרציית מבקרי הקולנוע מאירופה ומדינות הים התיכון: "דיוקן מחמם ושובר לב של אישה יוצאת דופן המתמודדת עם ימיה האחרונים. בימוי צלול ומלא אהבה המעניק משמעות אוניברסלית לחוויה הפרטית של בן הנפרד מאימו".

"להתמודד עם הפיל" זיכה את וילדר ב-20 אלף ש"ח. מנימוקי השופטים: "תיעוד הקמתו של בית ספר דמוקרטי נראה על פניו כגחמה בורגנית או ניו אייג'ית. אך הבמאית אמנדה וילדר, מביאה למסך פיסת חיים מסעירה ורבת רבדים. בין כתליו של בית ספר בן שלושה חדרים, גינה ומסדרון ארוך אחד אנו נחשפים למאבק אמיתי המתחולל על הצורך לשינוי בתפיסה החינוכית הקונסרבטיבית. הסרט מציג באופן כנה וחסר תקדים את הקושי האמיתי והשאלות הצפות ועולות מתוך התהליך אשר נרקם לנגד עינינו. באופן מעורר השתאות מצליחה הבמאית לתעד את הנעשה תוך שילוב של אינטמיות גדולה עם שפה קולנועית מוקפדת והצגתם של גיבורים כובשים. מתוך הרגעים הקטנים צפות ועולות שאלות גדולות על חינוך, סמכות הורית, דמוקרטיה והחברה האמריקאית וגבולות החופש".

"בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים" זיכה את מיקי פולונסקי ב-10 אלף ש"ח. מנימוקי השופטים: "רק לעתים רחוקות אנו זוכים לראות סיפור קולנועי הנפרש לפנינו בצורה מעודנת ומוקפדת כזו, עם כבוד והבנה עמוקה לדמויות שבסרט. 'בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים' מספר בעדינות את סיפורם של דיירי הדיור הציבורי בבת ים. המצלמה חוקרת לאט ולעומק, נחה על הפרטים הקטנים, ויוצרת עבור הצופים תמונה עמוקה של מארג החיים בבניין אחד. וכך בעדינות ובאהבה מתעוררים לחיים על המסך הן הדיירים והן הבניין. 'בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים' מדגים בגרות ושליטה בשפה הקולנועית שנראית רק לעתים נדירות בעבודה של סטודנטים. אנו מצפים לגדולות מבמאי הסרט מיקי פולונסקי ומעניקים לו בשמחה את פרס השופטים בתחרות הסטודנטים".

עוד באותו נושא

מיקי פולונסקי כותב על סרטו "בניין אחד וארבעים אנשים רוקדים"

לכתבה המלאה
בניין אחד ו-40 אנשים רוקדים. נדב בן צור,
"מצפים לגדולות מבמאי הסרט"/נדב בן צור

בנוסף, בתחרות הישראלית זכו הסרטים הבאים: "קרדיט לרצח" זכה בפרס הצילום, "שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים" זכה בפרס ראש עיריית תל אביב לסרט ביכורים ובפרסי התחקיר, "שבעה ימים בסנט פטרסבורג" זכה בפרסי העריכה והמוזיקה המקורית ובציון לשבח.

  • עוד באותו נושא:
  • דוקאביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully