וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג בכותרות: השבוע של אריאנה מלמד ודיוויד לטרמן

15.5.2015 / 0:00

מדי שבוע נתייחס לשני אנשים שהשפיעו בדרך זו או אחרת על עולם התרבות והשבוע: דיוויד לטרמן עומד במרכז פסטיבל פרידה טלוויזיוני ואריאנה מלמד כובשת את נווה אילן במה שנראה כשירת הברבור של מבקר הטלוויזיה המנומק

אריאנה מלמד דייויד לטרמן. Getty Images, גיא כושי ויריב פיין, עיבוד תמונה
מלמד ולטרמן/עיבוד תמונה, Getty Images, גיא כושי ויריב פיין
לטרמן הגיע עם ציניות שעמדה בניגוד להתחנפות הכללית הפושה בז'אנר, משקל נגד לליקוקים לכל סלב שמגיע כדי לקדם את הסרט הכושל הנוכחי שלו

בשבוע הבא יגיש דיוויד לטרמן את התוכנית האחרונה שלו ברשת CBS. אחרי יותר משלושים שנה בתוכניות הלילה השונות, הודיע המגיש הוותיק ב-2014 על כוונתו לפרוש, ובכך סימן את קצה של הגוורדיה הישנה, שלמען האמת הורכבה רק משניים: ג'יי לנו והוא. בגוורדיה החדשה, הוא נחשב לאליל. ג'ימי קימל למשל, שמשודר ממש מול לטרמן ברשת ABC, הפגין שוב ושוב את הערצתו לקומיקאי הוותיק, והחליט שכאשר לטרמן ישדר את תוכניתו האחרונה ב-20 במאי הוא עצמו יסתפק בשידור חוזר כדי לא להתחרות בו. בריאיון לניו יורק טיימס אמר קימל, "יש לי יותר מדי כבוד כלפי דייב מכדי לעשות משהו שיסיח את דעתם של צופים מלצפות בתוכנית האחרונה שלו. בנוסף, בטח אבכה כל היום, מה שיקשה עלי לעבוד".

בניגוד ללנו, יריבו הוותיק מ-NBC שפרש עוד לפניו, בפברואר 2014 - לטרמן סיפק את המתכונת שלאורה פסעו מנחי תוכניות הלילה האמריקאיות שהגיעו אחריו. ההשפעה של לטרמן על תוכנית הלילה עצומה. זה החל כבר במסגרת התוכנית המאוחרת שלו ב-NBC בחצות וחצי (בניגוד ל-23:30, שעת תוכנית הלילה המרכזית) - לטרמן הגיע עם ציניות מובנית שעמדה בניגוד להתחנפות הכללית הפושה בז'אנר, משקל נגד לליקוקים לכל סלב שמגיע כדי לקדם את הסרט הכושל הנוכחי שלו. להפך, הוא ניצל את השעה המאוחרת כדי לעשות משהו הרבה יותר אדג'י, לבחון את הגבולות, להטריל את הצופים.

שורה של כוכבים הגיעו לאחרונה לתוכנית שלו כדי להיפרד. טינה פיי נתנה לו את השמלה שלבשה באותו רגע, ג'וליה רוברטס התנשקה איתו, אדם סנדלר שר לו שיר, ריי רומנו היה על סף דמעות, ומלבדם אמרו שלום ביל קלינטון, ברק ומישל אובמה, האוורד סטרן, שר, ג'ורג' קלוני ועוד רבים אחרים. הלילה (שישי) תגיע גם אופרה ווינפרי, ובתוכניות שנותרו בשבוע הבא נזכה את טום הנקס ואת ביל מוריי, שהיה האורח הראשון גם ב"לייט נייט" ב-1982 וגם ב"לייטר" ב-1993. ובתוכנית האחרונה ומלאת ההפתעות, שבארה"ב תשודר ברביעי הבא, אולי נראה גם את ג'יי לנו וסטיבן קולבר, שייכנס לנעליו כמנחה "Late Night" החל מספטמבר. רגע לפני הסוף ברור כי למרות שלטרמן מפנה את מקומו בשבוע הבא, המורשת שלו כבר זורמת בדם של הקומדיה והטלוויזיה בכל העולם.
(עידו ישעיהו)

seperator
אריאנה מלמד עשתה את השבוע כי הוכיחה שבסופו של יום, כל בני האדם הם חד-ממדיים ולא מסוגלים להשתנות. מבקרת הטלוויזיה נכנסה לטלוויזיה ולא הפסיקה לבקר את חבריה לזמן המסך

יהיה ממש קל לבחור באריאנה מלמד כאחד מהאנשים שעשו לנו את השבוע. בשבוע בו "האח הגדול" עולה לשידור, שאר העולם נעלם. ובתוך "האח הגדול" המתמודדת היחידה הבולטת, ולא בגלל גודלה הפיזי, היא אריאנה מלמד.

אחרי שנים של ספיגת בוז בטוקבקים, אריאנה מלמד יצאה סופית מארון האנונימיות (יציאה חלקית מתרחשת כבר חודשים ארוכים בעמוד שלה בפייסבוק). זוכרים את מבקרת הטלוויזיה שנכנסה בסדרה שאהבתם? קבלו אותה במשימת הקרטון. לא עוד עשר אותיות שמתחברות לשם, אלא אדם אמיתי. זוהי כמובן נקודה נוספת בתהליך שהגיע לשיאו בחודש מרץ: כרסום הגבול הבלתי נראה בין הברנז'ה התקשורתית לעם. מה שהתרחש בתחילת השבוע בנווה אילן הוא המשך ישיר לקמפיין מפלגת הליכוד. כשבמפלגה החליטו להתקיף את נוני מוזס, מו"ל 'ידיעות אחרונות', הם העניקו פנים לבועה עלומה ויצרו דמות חדשה אליה יהיה אפשר להפנות זעם ותסכול. עולם התקשורת, פעם בועה מרוחקת ונחשקת, היום מקום קטן ומטונף נגיש לכל אחד.

אריאנה מלמד עשתה את השבוע לא כי בכתה על כתפו של נירו לוי. גם לא כי דהרה ברחבי בית "האח הגדול" כשהיא רכובה על קלנועית. אריאנה מלמד עשתה את השבוע כי הוכיחה שבסופו של יום, כל בני האדם הם חד-ממדיים ולא מסוגלים להשתנות. מבקרת הטלוויזיה נכנסה לטלוויזיה ולא הפסיקה לבקר את חבריה לזמן המסך. למה נייר הטואלט הזה לא מספיק טוב עבורך? למה הצבעת בעד הקרטון הימני? למה אתה מבקש מאחרים שיבנו עבורך מיטה כשאתה יכול לבנות לבד? למה למה למה למה למה.

הצד השני של אותו מטבע הוא הידיעה שמלמד היא אחרונת המוהיקנים. זוהי, סביר להניח, תהיה הפעם האחרונה בה צופי הטלוויזיה ייחשפו למבקרת טלוויזיה רהוטה, מנומקת ומחושבת. הדור הבא של מבקרי הטלוויזיה מורכב מאנשים קלי דעת כמו רתם איזק. צפייה במלמד, אם תרצו, מקבילה לצפייה בערוץ ההיסטוריה. כבר לא עושים אנשים כאלה. וחבל. (אביעד קדרון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully