וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס לדיון וורוויק: "את בורה בכל הקשור לפלסטין"

17.5.2015 / 14:38

סולן "פינק פלויד" ממשיך במאמציו למנוע מאמנים להופיע בישראל, והפעם הפנה את דבריו לזמרת הפופ שתופיע בתל אביב" "זאת חובתנו לדרוש כיבוד זכויות אדם", כתב

רוג'ר ווטרס. Karl Walter, GettyImages
איש מעיק. רוג'ר ווטרס/GettyImages, Karl Walter

אפילו יחסית לפרובוקטור עם אג'נדה, רוג'ר ווטרס מתחיל כבר להעיק. זה לא רק הריטואל הקבוע של פנייה לכל אמן שאמור להופיע בישראל, אלה גם המגילות הבלתי נגמרות שהוא מעמיס עליהם ועלינו בניסיון להסביר למה אסור להם להגיע לכאן. הקורבן הפעם היא דיון וורוויק, שאמורה להופיע בהיכל יד אליהו בתל אביב ביום שלישי הקרוב.

וורוויק הקדימה הפעם תרופה למכה והגיבה ראשונה כשהבהירה בריאיון לג'רוזלם פוסט: "אין גבולות לאמנות. לא אפול קורבן ללחץ של רוג'ר ווטרס". זה היה רק עניין של זמן עד שסולן "פינק פלויד" ישיב, וזה הגיע גם הפעם במכתב פתוח שפורסם במגזין Salon. "הדרך שבה גברת וורוויק מציגה את עצמה כקורבן בפרשה הזאת, נראית לא מאד לא הגונה", כותב ווטרס, "הקורבנות כאן הם האזרחים הכבושים בפלסטין, חסרי זכות ההצבעה וערביי ישראל".

הפעם הצליח ווטרס להתעלות על עצמו ולהכניס אפילו את אזרחי ישראל הבדואים אל תוך המניפסט. לטענתו גם הם סמל לדיכוי של המיעוטים על ידי השלטון בישראל, וכדוגמא ניתן הכפר "אל עראקיב", שנהרס על ידי בולדוזרים לא פחות מ-83 פעמים. "אני מאמין שגברת וורוויק מלאת כוונות טובות, אבל היא מוכיחה את עצמה כבורה בכל הקשור למה שהתרחש בפלסטין מאז 1947. אני מצטער להעמיד אותך על טעותך, אבל לאמנות דווקא יש גבולות. למעשה, זאת חובתם של אמנים לדרוש את כיבוד זכויות האדם - חברתיות פוליטיות ודתיות - בשם כל אחינו ואחיותינו הכבושים והנצורים, בכל מקום שיהיו על פני הכוכב הזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully