וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם לאדם: מה קרה בפרק האחרון של "מד מן"?

18.5.2015 / 9:13

אחרי 8 שנים הגיעה הלילה (בין ראשון לשני) לסיומה אחת הסדרות החשובות של זמננו. איך זה נגמר? מוזמנים לקרוא כאן. ספוילרים כמובן, הקריאה על אחריותכם

מד מן עונה 7 פרק 13. AMC, צילום מסך
מה קרה משם? ספוילרים/צילום מסך, AMC

למי שאינו מסוגל להמתין או שלא איכפת לו לדעת, הנה, בקווים כלליים, מה שקורה בפרק האחרון בהחלט של "מד מן", ששודר הלילה בארה"ב וישודר גם אצלנו בארץ ב-HOT Plus הערב ב-22:00. ביקורת שלי עליו תגיע כמובן הלילה, אחרי השידור ב-HOT.

ספוילרים מכאן והלאה.

כמעט כל הדמויות הראשיות מבליחות במהלך הפרק האחרון. רוג'ר עדיין עם מארי קאלבה, שעוברת מקנדה לניו יורק. הוא ממשיך להיפגש תכופות עם קווין, בנו הממזר יחד עם ג'ואן, ומבשר לה שהוא מתחתן עם מארי ושבבוא העת יוריש את כספו לקווין ולנכדו מבתו שנעלמה.

ג'ואן עצמה נפגשת עם קן, המבקש ממנה לקשר בינו לבין מפיק כלשהו לטובת הפקת סרטון במסגרת עבודתו ב'דאו כימיקלים'. בתורה היא פונה אל פגי כדי לשכור את שירותיה ככותבת תמורת סכום נכבד. אולם מיד בפתח הפגישה ביניהן מסתבר שהפנייה של קני העלתה בג'ואן את הרעיון להקים חברת הפקות, והיא מציעה לפגי להצטרף אליה כשותפה כדי שיהיו אדוניות לעצמן. ריצ'רד לא אוהב את הכיוון הזה של ג'ואן. למרות שהיא מבהירה לו שהיא רוצה אותו בחייה במקביל לכך שתקים עסק, הוא אינו מעוניין שכל זמנה יתכלה על זה במקום על הרפתקאות איתו, ועל כן נפרד ממנה ועוזב.

פגי חושבת על ההצעה של ג'ואן ומתייעצת לשם כך עם סטן, שמצדו מדרבן אותה דווקא להישאר ב'מקאן', מה שמוביל לתגובה תוקפנית שלה כלפיו. בהמשך היא מדברת איתו בטלפון בעודם בעבודה, היא מתנצלת ואומרת שהחליטה לא לעזוב, וסטן מודה שאינו רוצה שתעשה זאת כי הוא מאוהב בה. פגי המבולבלת מלהגת קצת עד שהיא קולטת ומודה בפניו - גם היא מאוהבת בו.

מד מן עונה 7 פרק 13. AMC, צילום מסך
דון וקוקה קולה/צילום מסך, AMC

והסיפור הכי חשוב: עבר זמן מה מאז אירועי הפרק הקודם אבל דון עדיין לא יודע על בטי. בשיחה השבועית שלו עם סאלי היא לא מסוגלת יותר לשתוק ומספרת לו על המחלה למרות שהתבקשה לא לעשות זאת. מתברר שבטי מעדיפה שבובי וג'ין יחיו עם אחיה ועם אשתו, ואילו סאלי מבקשת מדון שישכנע אותה לכך שיחיו עם הנרי, כך יוכלו להמשיך ללמוד בבתי הספר שהם נמצאים בהם ולא יאלצו להסתגל לשינוי נוסף. דון כמובן מתקשר לבטי החולה, אומר לה שיחזור ושהילדים צריכים להיות איתו, אולם היא מזכירה לו שהם והוא הסתדרו זמן רב בלי להתראות ושהוא יוכל לראות אותם בדיוק באותה מתכונת גם אם יחיו אצל אחיה ורעייתו.

דון עצמו מצוי בנקודה אחרת במסעותיו, ואחרי השיחות עם סאלי ובטי הוא ממשיך לכיוון קליפורניה, אל סטפני אחייניתה של אנה דרייפר. שם אנחנו מגלים כי היא בלי התינוק ומי שמגדל אותו הוא אביו. היא לוקחת את דון איתה לסדנה קומונית-היפית בת מספר ימים שבמסגרתה הם חוברים לקבוצת זרים שעושים מדיטציות, קבוצות תמיכה ותרגילים חברתיים. בהזדמנות הזו חושפת סטפני שכולם שופטים אותה כי היא לא רוצה להיות אמא, ולמרות שדון דווקא מנסה לעודד אותה להמשיך כפי שתמצא לנכון, היא נעלמת לו עם הרכב ומשאירה אותו שם בלי יכולת לעזוב.

דון אבוד לחלוטין, מתקשר לפגי מטלפון ציבורי הנמצא במתחם הסדנה. זו הפעם הראשונה שבה היא מקבלת ממנו סימן חיים מאז שעזב, והוא מספר לה שאינו יכול לעזוב, שאין לו בית לחזור אליו, שאינו האיש שהיא חושבת שהוא. כאשר הוא מוסיף ואומר לה שהתקשר כי מעולם לא נפרד ממנה, פגי חוששת מפני הגרוע מכל, אבל דון מנתק והיא לא יכולה לעשות דבר.

דון מתיישב מאובן למרגלות הטלפון הציבורי עד שאחת המשתתפות האחרות מגיעה ומבקשת שיתלווה אליה לסמינר. הוא יושב שם מכונס בעצמו, אך כאשר אדם אפרורי מספר לקבוצה כי הוא חש מנותק מהעולם וממשפחתו ונשבר בבכי, דון מוצא את עצמו מתחבר אליו עד כדי כך שהוא קם, מחבק ובוכה יחד איתו.

מעט אחרי כן דון יושב עם חברים נוספים על הדשא, מתרגל מדיטציה מול הגורו ומחייך לעצמו. משם אנחנו עוברים לפרסומת האיקונית האמיתית של קוקה קולה - "I'd Like to Buy the World a Coke".

הסוף.

  • עוד באותו נושא:
  • מד מן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully