וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2015: ישראל העפילה לגמר התחרות

21.5.2015 / 23:59

נדב גדג' הרקיד אלפי צופים בווינה עם שירו "Golden Boy" ולאחר ארבע שנים בהן נציגי ישראל כשלו בשלב חצי הגמר, ישראל תשתתף בגמר האירוויזיון שייערך במוצ"ש. "גאה לייצג את מדינת ישראל בגמר", מסר גדג' לוואלה תרבות

צילום מסך

חגיגת המוזיקה הגדולה בעולם נמשכה הערב (חמישי) בווינה בירת אוסטריה והגיעה לשיאה עבור הישראלים לאחר שנודע כי נדב גדג' הצליח להעפיל לגמר. 17 מדינות השתתפו בחצי הגמר השני של האירוויזיון, הנחשב לחזק יותר מהחצי הראשון, שנראה כאילו היה למכורים בלבד. הלילה נקבעו עשר המדינות האחרונות שיתמודדו על הגביע הנכסף בשבת: ליטא, פולין, סלובניה, שבדיה, נורבגיה, מונטנגרו, קפריסין, אזרבייג'ן, לטביה וישראל. שמה של ישראל הוקרא אחרון והקהל באולם זעק "ישראל! ישראל!" בזמן ההמתנה המותחת.

"אני גאה לייצג את מדינת ישראל בגמר, זה כבוד גדול בשבילי", מסר גדג' לוואלה תרבות לאחר ההעפלה לגמר. כשנשאל לגבי המיקום אליו הוא שואף להגיע בגמר, השיב "כרגע מעניין אותי לתת הופעה טובה בשבת".

המדינות שהעפילו הערב (חמישי) לגמר הצטרפו לשבע המדינות שכבר ידוע כי ישתתפו בגמר: אוסטריה המארחת, אוסטרליה האורחת, וכן חמש המדינות שמקומן בגמר מובטח מדי שנה – בריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת ואיטליה, וכן לעשר המדינות שהעפילו לגמר ביום שלישי: אלבניה, ארמניה, רוסיה, רומניה, הונגריה, יוון, אסטוניה, גאורגיה, סרביה ובלגיה.

חצי הגמר השני נפתח עם ליטא שעלתה לבמה ראשונה. בזו אחר זו עלו אירלנד, סן מרינו, מונטנגרו, מלטה, נורבגיה, פורטוגל וצ'כיה, ואז עצרנו את נשימתנו – הגולדן בוי שלנו, נדב גדג' וישראל על הבמה.

לא רק שנדב גדג' קיבל תשואות רמות מהקהל באולם, הוא הצליח לכבוש גם את לב המצביעים באירופה ובאוסטרליה, וכן את צוותי השיפוט, ושבר את הרצף השלילי של ישראל. אחרי ארבע שנים בהן נבעטו בזה אחר זה השירים של דנה אינטרנשיונל, איזבו, מורן מזור ומיי פיינגולד כבר בחצי הגמר, גדג' הצליח לנצח את הפוליטיקות והגושים ויחזור לבמה הנוצצת במוצ"ש, ערב שבועות, שם ינסה לעשות לנו חג עוד יותר שמח.

אחרי שנרגענו מההופעה של גדג', הגיעו ההופעות של לטביה, אזרבייג'ן, איסלנד, שבדיה שמובילה כבר זמן רב בסוכנויות ההימורים כבעלת הסיכוי הגדול ביותר לזכייה, שוויץ, קפריסין, סלובניה ופולין.

גמר האירוויזיון ישודר במוצ"ש ב-22:00 בערוץ הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully